Advies om keuze te doorbreken (mobo + koeler)

Pagina: 1
Acties:

• Wakez
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-01 01:10
Beste tweakers,

Ik heb al verschillende topics gehad om een aantal adviezen en antwoorden in te winnen.
toch kan ik mijn keuze tussen 2 moederborden nog niet maken... teveel twijvels (waarschijnlijk onzin maar oke)

Ik wil het gaan combineren met een i5 4670K, misschien in de toekomst proberen rond de 4-4.5 ghz te krijgen om er nog wat meer en langer uit te halen(ligt er natuurlijk aan hoe goed de chip is en welke koeler + mobo)

Ik koop het allemaal vooral voor gaming (rts, mmorpg, moba, fps, (alles :P behalve racing)), en keer kijken met overclocken is wel keer leuk.

Voor mijn mobo rond de 100-130 uitgetrokken
Koeler 30-50

Het betreft de Asrock z87-extreme 4 vs the msi z87-G45 (als je echt een heel goed advies of andere hebt mag dat :P t.o.v. deze 2)

Ik heb 2 ssd's, 2 Hdds, een hotswap bay, dvddr, sata front panel aansluiting = 7 sata (maar de hotswap bay en sata frontpanel heb ik nog nooit gebruikt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 198,90€ 198,90
1ASRock Z87 Extreme4€ 120,-€ 120,-
1MSI Z87-G45 Gaming€ 128,95€ 128,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,51€ 37,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 485,36

pro's asrock:
•12 phase
• 8 sata 600
• hdmi in (voor ps4?)

pro msi:
• Killer Nic
• (hoor betere dingen op software / bios gebied)
• draak (looks)

Hoor dat de msi betere versterker chips heeft + golden plugs + betere audio software terwijl ze beiden de zelfde geluids chip hebben. (volgens mij heeft de asrock DTS certificate)

Ik in een review van tomshardware gelezen dat de OC (zelfde settings) bij de msi 100mhz lager liggen dan de asrock. (zou dit merkbaar zijn ook bij lagere clocks?)

Review 1: http://vr-zone.com/articl...oards-from-asrock-and-msi

Review 2: http://www.tomshardware.c...herboard-review,3582.html

Review 3: reviews: Vijf gaming-moederborden getest

Review 4: http://nl.hardware.info/r...-28x-z87-6x-h87-en-3x-b85

De laatste behandeld alleen de asrock extreme 4 niet.... x'D daar komt ook de msi als beste uit. de 1e en 2e zeggen beiden asrock..

De vragen die bij mij opkomen zijn:
• in de test kwamen de verschillen rond 4.6 ghz( msi 4.5) bij een overclock met de zelfde instelling, de vraag is haalt de chip dit en/of word de temperatuur geen probleem. (is dit dan voor mij een issue of over te twijvelen) want als dan het phase verschil weg valt is met meer van de killer nic vs de 8 sata + hdmi in.

• Killer nic E2200 vs intel Giga PHY Intel® I217V

Nog meer reële verschillen ??

De koeler:

Koeler die wat aan kan maar niet als turbine te horen is, komt in een Overseer Rx-i

Waarschijnlijk incombinatie met een mugen 4pcgh (ander advies graag welkom)
Ik hoor ook hyper 412s, op toms zeggen ze 212 evo,

Naja ik hoop na deze topic toch eindelijk de knoop door te kunnen hakken (zit al 2 weken zonder pc :P)

b.v.d, tweakers!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:03
Flip a coin, Kop is asrock, munt is msi!

• Wakez
Zie ook nu bij azerty alleen nog niet leverbaar (identiek aan de msi volgens mij ASRock Fatal1ty Z87 Killer, bijna zelfde geluid + killer nic)

coin is still spinning :P

[ Voor 9% gewijzigd door Wakez op 01-10-2013 13:24 ]

• Wakez
nog iemand iets van advies ? of maakt het echt helemaal niks uit ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zal weinig uitmaken, als je geen keuze kunt maken zou ik gewoon de goedkoopste nemen, of het merk waar je de beste ervaringen mee hebt.

• Wakez
Mugen 4 pcgh vs gelid tranquillo rev 2 vs cm 412s ?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12

Thomg

Aww yiss

Mugen.

• Wakez
thx

[ Voor 95% gewijzigd door Wakez op 01-10-2013 22:13 ]

• Wakez
thermalright true spirit 140 dan ?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De Macho! Coole naam, koele koeler.

Koelt als een beest. Xbitlabs heeft een leuke review, waaruit blijkt dat een H100 minder koelvermogen heeft.

People as things, that’s where it starts.

• Wakez
VasZaitsev schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:26:
De Macho! Coole naam, koele koeler.

Koelt als een beest. Xbitlabs heeft een leuke review, waaruit blijkt dat een H100 minder koelvermogen heeft.
deze Thermalright Macho Rev.A ?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Jeps, http://www.xbitlabs.com/a...-hr-02-macho_5.html#sect0 is ongeveer het belangrijkste stukje uit de review.

Het jammere is dat er nog geen head-on vergelijking van de kleinere True Spirit 140 en de grote Macho is. Ze lijken namelijk heel erg op elkaar, ik denk dat de Macho makkelijker echt flink overgeklokte cpu's kan koelen door zijn grote, maar dat in normale omstandigheden ze even goed zijn.

Ik zou dus de Macho nemen, omdat je wilt gaan overklokken en de Haswells sowieso al warm worden, dan is elk graadje mooi meegenomen.

People as things, that’s where it starts.

• Wakez
VasZaitsev schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:10:
Jeps, http://www.xbitlabs.com/a...-hr-02-macho_5.html#sect0 is ongeveer het belangrijkste stukje uit de review.

Het jammere is dat er nog geen head-on vergelijking van de kleinere True Spirit 140 en de grote Macho is. Ze lijken namelijk heel erg op elkaar, ik denk dat de Macho makkelijker echt flink overgeklokte cpu's kan koelen door zijn grote, maar dat in normale omstandigheden ze even goed zijn.

Ik zou dus de Macho nemen, omdat je wilt gaan overklokken en de Haswells sowieso al warm worden, dan is elk graadje mooi meegenomen.
maar als je ze houdt naast de mugen 4 pcgh, Coolermaster 412s ?

• Wakez
Thermalright Macho Rev.A is dus echt beter?,jammer dat ik geen actuele matchups kan vinden van de laatste koelers...

wou eerst de mugen 4pcgh gaan halen x'D

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:58
analogworm schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:54:
Flip a coin, Kop is asrock, munt is msi!
Precies, dat dacht ik ook. De keuze is aan Wakez zelf, hij noemt de voor hem belangrijkste verschillen al op wat betreft opties en uiterlijk... heeft blijkbaar reviews e.d. gelezen en is dus al voorzien van de diverse feitjes en meningen van anderen.

@Wakez Niet om lullig te doen, maar wat kunnen 'wij' dan nog voor je betekenen? Die knoop moet je echt zelf doorhakken... beide zijn goede mobo's met hun eigen voor- en nadelen die je duidelijk naast elkaar legt wat betreft de zaken die voor jou belangrijk zijn.

Persoonlijk zou ik voor de Asrock gaan omdat het een mooier bord is en er meer aansluitmogelijkheden zijn... en die HDMI-in vind ik erg interessant en zijn voor mij samen met het uiterlijk eigenlijk de enige echt onderscheidende features. Maar goed ik kijk dan persoonlijk meer naar dergelijke zaken dan de laatste 5% prestatie wat betreft overclocken of nic. Verder zijn de borden nagenoeg hetzelfde wat betreft mogelijkheden en gebruikte chips.

Toch nog mijn twee centjes... ik hoop dat je er verder mee komt.

• Wakez
MicGlou schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:21:
[...]

Precies, dat dacht ik ook. De keuze is aan Wakez zelf, hij noemt de voor hem belangrijkste verschillen al op wat betreft opties en uiterlijk... heeft blijkbaar reviews e.d. gelezen en is dus al voorzien van de diverse feitjes en meningen van anderen.

@Wakez Niet om lullig te doen, maar wat kunnen 'wij' dan nog voor je betekenen? Die knoop moet je echt zelf doorhakken... beide zijn goede mobo's met hun eigen voor- en nadelen die je duidelijk naast elkaar legt wat betreft de zaken die voor jou belangrijk zijn.

Persoonlijk zou ik voor de Asrock gaan omdat het een mooier bord is en er meer aansluitmogelijkheden zijn... en die HDMI-in vind ik erg interessant en zijn voor mij samen met het uiterlijk eigenlijk de enige echt onderscheidende features. Maar goed ik kijk dan persoonlijk meer naar dergelijke zaken dan de laatste 5% prestatie wat betreft overclocken of nic. Verder zijn de borden nagenoeg hetzelfde wat betreft mogelijkheden en gebruikte chips.

Toch nog mijn twee centjes... ik hoop dat je er verder mee komt.
je slaat hier wel echt de spijker op de kop :P, (ik ben zown typ die het beste wil :P en daar heel lang over kan dubben en van iedereen zijn mening wil :P liefst kant en klaar antwoord)

andere mensen adviseren enzo geen probleem, tot het bij me zelf aankomt :P

heb vanochtend toch echt de knoop door gehakt ( i5 4670k + asrock extreme 4 + mugen 4 Pcgh)

toch bedankt iedereen!
Pagina: 1