Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[forum/feat] Topic overslaan voor "Laatste bericht"

Pagina: 1
Acties:

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

iChaos

It's Lupus.

Topicstarter
In het Programming-gedeelte van het forum zit de Devschuur Coffee Corner, die in de 4 groepen van Programming ook staat.

Wanneer de meest recente post in Webdesign/Graphics/Programming/Internetmarketing in de Coffee Corner staat, zie je op de hoofdpagina van het forum bij alle 4 de categorieën het laatste tijdstip van een post in Coffee Corner. Nu zie ik bijv. 4x 20.34, terwijl die post in een ander topic van 20.30 me veel meer kan interesseren.

Zou het dus wellicht mogelijk zijn om de Coffee Corner niet te gebruiken voor "Laatste post", of om deze in slechts 1 groep te laten zien?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oftewel, laat alias topics niet zien voor laatste reactie.

Ik vind 't wel een aardig idee. Ik heb regelmatig dat ik denk dat er een nieuwe post is in NOS, maar dan blijkt het in het ZFS topic te zijn waar ik niets in kan doen.

Maar ik zie ook waarom dit niet handig kan zijn. Bijvoorbeeld als er een alias is in een locatie waar je zelf veel komt en die alias ook volgt, maar de originele locatie niet bezoekt. Dan zie je in 't topic overzicht niet dat er een nieuwe post is, tenzij je weet waar 't origineel staat.

Een optie om bepaalde topics te kunnen excluden van die visuele updates zou beter zijn, of ipv een topic een alias.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

iChaos

It's Lupus.

Topicstarter
Ik snap je punt met het ZFS topic. Je voorstel om inderdaad een topic niet bij de visuele updates te krijgen, daar sluit ik me volledig bij aan :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:39

crisp

Devver

Pixelated

iChaos schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:08:
Ik snap je punt met het ZFS topic. Je voorstel om inderdaad een topic niet bij de visuele updates te krijgen, daar sluit ik me volledig bij aan :)
Op dit moment is de 'laatste update' een enkel gegeven per forum dat daardoor makkelijk bij te werken is en ook eenvoudig te cachen. Dat afhankelijk maken van bepaalde voorkeuren van (enkele) gebruikers maakt dat een stuk complexer en lastiger om te cachen wat weer negatief is voor de performance.

Je bent volgens mij ook de eerste die dit 'manko' van aliassen te berde brengt. Met andere woorden: het is geen veelgehoorde klacht waardoor wij ook geen grote toegevoegde waarde kunnen zien.

Wel kunnen we het probleem omdraaien: wellicht is er helemaal geen noodzaak om zoveel aliassen in verschillende fora te hebben van 1 enkel topic en zou de Devschuur Crew daar eens naar moeten kijken ;)

Intentionally left blank

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is er wel een optie om een topic te negeren mbt nieuwe posts indicator?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 00:06:
Is er wel een optie om een topic te negeren mbt nieuwe posts indicator?
Nope

Intentionally left blank

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
crisp schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:38:

Wel kunnen we het probleem omdraaien: wellicht is er helemaal geen noodzaak om zoveel aliassen in verschillende fora te hebben van 1 enkel topic en zou de Devschuur Crew daar eens naar moeten kijken ;)
Eens. :+ Ik vind de aliassen vaak ook maar verwarrend en overbodig

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Crisp: jij als lid van de Devschuur Crew, heb je een voorstel? ;) We zijn 1 van de weinige hoofdgroepen zonder "Algemeen" forum dus daar zo'n topic neerzetten kan niet. En de CC is nu juist Devschuur breed bedoelt.

[ Voor 12% gewijzigd door Creepy op 01-10-2013 10:44 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Creepy schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:43:
Crisp: jij als lid van de Devschuur Crew, heb je een voorstel? ;) We zijn 1 van de weinige hoofdgroepen zonder "Algemeen" forum dus daar zo'n topic neerzetten kan niet. En de CC is nu juist Devschuur breed bedoelt.
Ik vraag me af of dat topic niet gewoon alleen in (bv) PRG kan staan. Volgens mij weten de regulars het echt wel te vinden, ook zonder aliassen ;)

Intentionally left blank

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dat was de situatie aan het begin. En er zijn vragen over geweest of er dan ook een CC in WEB kon, ook niet zo gek natuurlijk. En nieuw users die dan voornamelijk in WEB of Graphics komen gaan het dan simpelweg niet zien. Ik zeg niet dat je dit technisch moet oplossen, maar de voorgestelde oplossing heeft wat mij betreft teveel nadelen.

[ Voor 0% gewijzigd door Creepy op 01-10-2013 21:59 . Reden: autocorrectie......... ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1