Denton Avr 900: vocals slecht te horen

Pagina: 1
Acties:

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 00:44
Hoi,

Ik heb een stereo van het merk Denton Avr 900, aangesloten met 2 wat oudere boxen. Merknaam Sinus 1-20 8 ohm. Staat mij nu bij dat er vroeger 4 boxen waren. Ik wilde mijn Ipod classic 4/8 gb daar op aansluiten, zodat ik muziek in de achterkamer heb.
Ik heb bij de Mediamartk een kabeltje daarvoor gekocht. vivanco: RcA/3.5 mm plug.
Deze plug heb ik op de achterkant van de stereo ingeplugd. rood op rood en wit hoe kan het ook anders op wit,
De speakers heb ik op Main speakers ingeplugd.

Ik krijg geluid maar wanneer er gezongen wordt krijg ik dit heel zacht te horen. Of sommige muziekinstrumenten zijn zacht te horen.

Als er een Iphone wordt aangesloten, dan krijg ik wel alles te horen.

Wat is het probleem?

Wat ik gedaan heb.

1) Balance/tribes/bass staan in het midden
2) Uitgant van cd op Phone gezet. Geluid kwam heel hard over de boxen. Ook al stond het volume van de
stereo laag.
3) Ik heb de draadjes van de speakers op verschillende speakers gezet. Dat wil zeggen. Nu staan ze op
Main. Maar ook op rear en front. Dat overgens niet werkt.
4) Ook de speakers draadjes heb ik verwisseld in Main. Ik weet eigenlijk niet precies wat rood en wat wit
is.
5) voorheen heb ik mijn stereostekker in een oud stopcontact gezet. Nu heb ik hem via een goede
werkende kabel in een gerandaarde stekker gezet.

Het gekke is dat de Iphone geen probemen had maar wel met mijn ipod.
Ik kan muziek luisteren via de koptelefoon op mijn ipod.
Ik heb thuis 2 kleine computer boxjes staan van een oude 5.1 surround set. Ook via deze boxjes komt geluid uit. Natuurlijk wel erg zacht. Maar dat hoort.

Als ik een beetje aan de rca kabel draait, dan hoor ik af en toe het volle geluid.

Wat kan ik nog verder doen?

[ Voor 3% gewijzigd door noud op 30-09-2013 21:11 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
noud schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:06:
Als er een Iphone wordt aangesloten, dan krijg ik wel alles te horen.
Sluit je de ipod en de iphone op dezelfde manier aan? Met hetzelfde kabeltje?
noud schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:06:
Als ik een beetje aan de rca kabel draait, dan hoor ik af en toe het volle geluid.
Dat duidt op een kapotte kabel of een slecht contact. Bedoel je met vol geluid dat het klinkt zoals het hoort, d.w.z. dat de stemmen er ook goed uit komen?

Je zou de rca kabels eens op een andere ingang kunnen aansluiten (maar niet op phono).

[ Voor 17% gewijzigd door TBTL op 30-09-2013 21:45 ]

• noud
Hoi tbtl,
TBTL schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:42:
Sluit je de ipod en de iphone op dezelfde manier aan? Met hetzelfde kabeltje?
Ja, zowel de ipod als iphone worden met dezelfde kabel aangesloten.
Dat duidt op een kapotte kabel of een slecht contact. Bedoel je met vol geluid dat het klinkt zoals het hoort, d.w.z. dat de stemmen er ook goed uit komen?
Als ik aan de rca kabel draai, waar hij contact maakt met mijn ipod. Dan hoor ik soms alle geluiden, dus ook vocals. Als de kabel brak is, zal hij het ook niet moeten doen bij de iphone toch?
Je zou de rca kabels eens op een andere ingang kunnen aansluiten (maar niet op phono).
Ik heb mijn ingang al op cd staan. Andere ingangen zijn denk ik, allemaal voor tv/video bedoeld.

[ Voor 5% gewijzigd door noud op 30-09-2013 23:43 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het effect klinkt alsof je een losse massa hebt in je ipod

Alle geluiden die in het midden zitten van het stereobeeld hoor je niet/nauwelijks. en geluiden die heel erg links of rechts hangen hoor op mono op je stereo terug

het is niet ongebruikelijk voor een jack in een apparaat om los te breken door mechanische spanningen. klinkt als even nasolderen/fixen

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 30-09-2013 23:54 ]

Iperf

• noud
Ik kan helaas niet voor paar dagen uit huis ivm ontstoken voet. Als ik weer op pad mag dan test ik de ipod wel bij een vriend of winkel.

De ipod doet het wel door mijn koptelefoon en 2 front pc boxjes die uit een 5.1 set komen.

Zojuist mijn koptelefoon aangesloten via een ... jacker/grote plug? in de headphone uit/ingang. Maar hetzelfde resultaat... lijkt erop dat de ipod de boosdoener dan toch is

[ Voor 27% gewijzigd door noud op 01-10-2013 08:22 ]

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Hoesje om je ipod zitten toevallig?

• noud
Nee, geen hoesje zit om mijn ipod

• noud
het is niet ongebruikelijk voor een jack in een apparaat om los te breken door mechanische spanningen. klinkt als even nasolderen/fixen
Hoi, als je dit zou willen verduidelijken? Los te breken? Bedoel je hiermee het draaien ervan.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De jack van de ipod zit op de printplaat gesoldeerd, bijvoorbeeld zo: plaatje (bovenste blokje). Hij zit alleen met de soldeertin vast. Bij het insteken van een stekker komt er vrij veel kracht op te staan, waardoor de soldeertin kan scheuren. Dan is er geen betrouwbaar elektrisch contact meer.

De oplossing hiervoor is om de ipod open te maken en met een soldeerbout de tin weer even te laten smelten. Dit is helaas vrij moeilijk om te doen.

[ Voor 17% gewijzigd door TBTL op 02-10-2013 12:00 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dat zou het best eens kunnen zijn. De koptelefoon uitgang op de iPod gebruik je zo goed als altijd, en op de iPhone een stuk minder lijkt mij.

• noud
Okay.. dan dat van solderen sla ik over... beschik niet over het gereedschap en de nodige ervaring.. tnx voor het meedenken...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat ik de gouden tip voor je heb :)

Ik heb zelf deze kabel: http://dx.com/p/3-in-1-us...g-3g-3gs-black-1-2m-34654

Aan de ene kant een iPod aansluiting, en aan de andere kant een 3,5mm plug en een USB aansluiting om te laden. Die 3,5mm plug gebruikt de lijnuitgang van je iPod, dus je hebt altijd het zelfde volume dat je stereo in gaat :)
Dan moet je alleen je huidige RCA/3,5mm kabel even omwisselen voor een kabeltje als deze: http://dx.com/p/3-5mm-aud...audio-converter-30cm-5125 om de boel goed aan te sluiten op je versterker :)

En als je het helemaal mooi wilt doen, bestel je er eentje bij uit deze zoekquery: http://dx.com/s/ipod+dock Kan ie mooi op je versterker staan ofzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• noud
ah tnx voor de tip. Ik heb hem gelijk besteld

Ik laat het nog weten, of dit gewerkt heeft

@ TheEagle: Oiej iets te snel met mijn koop geweest. Ik zie dat mijn koptelefoon plug met die van Rca plug even groot zijn....

[ Voor 232% gewijzigd door noud op 03-10-2013 19:38 ]

• noud
10/2/2013 4:25:45 PM PendingPayment Order has been created, awaiting payment.
10/3/2013 8:47:25 AM FullShipment All items have been shipped.
14 oktober pakket uit china binnen!

En het systeem werkt! tnx!!
Pagina: 1