[iPhone] Goede Agenda app?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dag,

De agenda functie van iOS 1 t/m 6 beviel mij prima. Ik had goed overzicht in m'n afspraken, die ik overigens zelden precies op de juiste tijd zetten, maar wel op de juiste dag. De agenda in iOS 7 vind ik een grote stap achteruit. Het is niet meer mogelijk om een duidelijk overzicht te krijgen in de week of maand. Op zoek naar een alternatief dus!

Eisen:
- zowel voor iphone als ipad
- vlekkeloze synchronisatie met de iCloud agenda

Wensen:
- goed overzicht, niet alleen op dagniveau maar juist op week- of maandniveau, zoals in iOS 6 (of beter)
- niet te duur
- geen advertenties ofzo

Ik heb wel wat gevonden, maar om ze nu allemaal eerst te kopen..! Veel zien er ook wel erg cheapy uit, daar houd ik ik niet van.

Wat zijn jullie ervaringen?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:59
Ik gebruik op m'n Android telefoon en op m'n iPod Touch de agenda CalenGoo.
Sluit aan bij jouw wensen en je kan ook met verschillende kleuren werken. (moet je wel even spitten in het menu en die optie aanzetten).

Het enige nadeel wat ik ondervind is dat er geen goede Web-based versie van de App zelf is, maar via de Google Agenda op Google.nl kan je het ook benaderen.
Hij is echter wel wat hoog geprijsd, maar daar krijg je wel een goede sync. en verschillende functies voor terug.

Ik kan niet meer zonder iig.

[ Voor 12% gewijzigd door CuBras op 30-09-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
Ik gebruik al jaren week(hd). helaas wel aparte versie voor iphone en ipad (althans je moet de iphone versie apart kopen en de hd versie is speciaal voor de ipad) maar beide betaalbaar en werken prima samen met cloud en google agenda.

zie: http://www.weekcal.com

[ Voor 0% gewijzigd door chippie777 op 30-09-2013 20:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Dank. Ik heb Week Cal gekocht en ga die proberen. Het werkt sowieso al beter dan de standaard iOS 7 App. Syncen met iCloud werkt helemaal perfect zonder moeite, doordat de beide Apps gewoon met de lokale calender app synct.

Deze weergave vond ik altijd erg handig. Week Cal heeft die weergave ook niet, maar heeft wel weer andere die wel handig zijn - misschien zelfs handiger. Als iemand toch nog een geniale inval heeft hoor ik het graag :P.
Afbeeldingslocatie: http://cdn-static.zdnet.com/i/story/60/01/016293/apple_iphone_calendar.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door kamerplant op 07-10-2013 15:44 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 11:22
Ik zelf vind Fantastical helemaal geweldig nadat ik een jaar Weekcal heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enzoronald schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:50:
Ik zelf vind Fantastical helemaal geweldig nadat ik een jaar Weekcal heb gebruikt.
Werkt dit ook met icloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Best of all, Fantastical works with the same calendar accounts already set up on your iOS device: iCloud, Google Calendar, Exchange, and more!
;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 08:36

janklp

FortyTwo Capital

Fantastical gebruik ik ook. Echt super! Enige nadeel vind ik het lelijke icoontje.

Vooral de snelle manier van invoeren is fijn. Zoiets:

Feestje at Amsterdam from 1900-2300 wordt precies goed in de agenda gezet mits je in het engels typt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:51

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik klooi al tijden met meerdere agenda's.
Heb ooit eens 'Calvetica' gekocht en ben daar redelijk tevreden over. Zitten paar bugs in maar heeft wel overzicht dat ik fijn vind: hele week + maand in 1.

Daarnaast nu 'Calendars' van Readdle aan het proberen. Heeft ook wel goede weekview.

Ik vind weekcal niet zo mooi en te vol met functies en opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:43
Ik gebruik al tijden Easy calendar, lekker simpel en overzichtelijk.
Dit is eigenlijk gewoon een simpele week agenda, gewoon swipen naar de volgende/vorige week, en een snelmenu naar een jaaroverzicht om vanuit daar een week te selecteren.

Werkt met de ingebouwde agenda's, laat dus gewoon alle zien in verschillende kleuren.

Afbeeldingslocatie: http://appevent.com/files/2011/05/easycalendar.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-08 09:03
kaassouffle schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:19:
Ik klooi al tijden met meerdere agenda's.
Heb ooit eens 'Calvetica' gekocht en ben daar redelijk tevreden over. Zitten paar bugs in maar heeft wel overzicht dat ik fijn vind: hele week + maand in 1.

Daarnaast nu 'Calendars' van Readdle aan het proberen. Heeft ook wel goede weekview.

Ik vind weekcal niet zo mooi en te vol met functies en opties.
Hier haak ik even op aan. Ik ben een enorme agenda-uitprobeerder, en ik kom tot nu toe altijd terug bij Calvetica. Deze draait zowel op iPhone als op iPad en werkt gewoon met diverse iCloud-agenda's (ik heb de hele familie erop). Vooral de supersnelle invoer van events, en de mogelijkheid om na het invoeren van de event de juiste agenda te kiezen zijn weergaloos. O ja, en dat maand + weekoverzicht in één, zoals kaassoufle beschrijft, ook erg prettig.

Fantastical heb ik er ook nog steeds op staan, vooral vanwege de betere zoekfunctie. Het invoeren werkt ook heel aardig en relatief snel, maar ik vergeet dan altijd de juiste agenda te kiezen...

Ook ik heb net een weekje met Calendars 5 van Readdle gewerkt, maar vond daar met name de listview niks, met veel te veel witruimte overal tussen waardoor je weinig overzicht hebt. Maar op zich is dit een heel aardige agenda-app.

[ Voor 3% gewijzigd door cranebird op 08-10-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
cranebird schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:54:
[...]

Hier haak ik even op aan. Ik ben een enorme agenda-uitprobeerder, en ik kom tot nu toe altijd terug bij Calvetica. Deze draait zowel op iPhone als op iPad en werkt gewoon met diverse iCloud-agenda's (ik heb de hele familie erop). Vooral de supersnelle invoer van events, en de mogelijkheid om na het invoeren van de event de juiste agenda te kiezen zijn weergaloos. O ja, en dat maand + weekoverzicht in één, zoals kaassoufle beschrijft, ook erg prettig.

Fantastical heb ik er ook nog steeds op staan, vooral vanwege de betere zoekfunctie. Het invoeren werkt ook heel aardig en relatief snel, maar ik vergeet dan altijd de juiste agenda te kiezen...

Ook ik heb net een weekje met Calendars 5 van Readdle gewerkt, maar vond daar met name de listview niks, met veel te veel witruimte overal tussen waardoor je weinig overzicht hebt. Maar op zich is dit een heel aardige agenda-app.
Calvetica ziet er goed uit. Goed om te weten. Ik wil voorkomen dat ik een agenda-uitprobeerder word ;), Hoe gebruik jij je agenda? Altijd de dag gepland met netjes de tijden, of gewoon een X aantal afspraken per week waarbij de tijd minder belangrijk is?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Datafeest schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:30:
[...]

Calvetica ziet er goed uit. Goed om te weten. Ik wil voorkomen dat ik een agenda-uitprobeerder word ;), Hoe gebruik jij je agenda? Altijd de dag gepland met netjes de tijden, of gewoon een X aantal afspraken per week waarbij de tijd minder belangrijk is?
Ik heb Calvetica snel eens bekeken in de App store, maar ik vind het eerlijk gezegd een gedrocht met die knalrode interface :X
De functionaliteit spreekt me wel aan, maar écht, dat rood :o

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inztigator
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04-2024
Hier sinds kort 'Agenda' : lekker overzichtelijk en zeer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-08 22:14
Ik gebruik nu 'Horizon' (heeft niks met UPC te maken :P). Werkt super.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
Datafeest schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:30:
[...]

Ja, ik plan netjes met de begintijd (standaardduur van een uur), met automatisch een alert van 5 minuten erop. Afspraken zonder tijd maak ik een all day event van. Ook dit kan je aangeven bij het snel toevoegen van een afspraak door naar links te swipen op de tijd. Weeknummers kun je trouwens zien in de Jump to date, of als je de landscape view hanteert.

Calvetica is een prettig programma, maar is zeker niet bugvrij en er wordt momenteel niet heel actief meer aan ontwikkeld. Daar staat tegenover dat ze de afgelopen weken op twitter wel actief met iOS7 screen-snippets komen. Mogelijk staat er een update op de rol.

Verder komt Fantastical ook met een nieuwe versie deze maand... zie hun blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 22:16
cranebird schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:06:Verder komt Fantastical ook met een nieuwe versie deze maand... zie hun blog
Ja, en er komt een Fantastical-2, waar je apart voor mag betalen. Leuk voor mensen (zoals ik) die naar aanleiding van dit topic Fantastical gekocht hebben... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tering-jantje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
Ik breek een klein beetje in op het topic maar ik vroeg me af of jullie ook ervaring hebben met het delen van een agenda tussen IOS7 en Android 4?
Welke app werkt een goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Darkstar schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:59:
[...]

Ik heb Calvetica snel eens bekeken in de App store, maar ik vind het eerlijk gezegd een gedrocht met die knalrode interface :X
De functionaliteit spreekt me wel aan, maar écht, dat rood :o
Alleen als je iets in moet voeren heb je een rode achtergrond... verder alleen een rood balkje
Dat maakt het toch zeker geen 'gedrocht' :?

Wat me wel tegenstaat aan Calvetica.. nou niet de app zelf maar aan de makers.. En dat is dat de ze niet echt goed focussen. Ze hebben ook een 'Classic' versie in de store die even duur is geloof ik. En ook hebben ze nog een Tempus Calendar. Moeilijk te zien wat nu echt de verschillen zijn. (Daarnaast zijn ze volgens mij druk met een heel ander soort app en krijgen de kalenders niet zo veel aandacht nu.)

[ Voor 35% gewijzigd door kaassouffle op 10-10-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
tering-jantje schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:02:
Ik breek een klein beetje in op het topic maar ik vroeg me af of jullie ook ervaring hebben met het delen van een agenda tussen IOS7 en Android 4?
De eerste vraag is dan: waar gaat het 'centrale punt' komen? Want ik denk dus dat je een agenda 'in de cloud' wilt en daar met verschillende telefoons mee wil syncen?

Dan kan je denken aan Google Calendar, heb ik een tijd lang gebruikt met m'n iPhone; de standaard kalender app en ook 'week cal' werkten daar prima mee. Niet getest, maar ik gok dat de Google Calendar het ook wel doet op een Android telefoon... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
vanaalten schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:29:
[...]

Ja, en er komt een Fantastical-2, waar je apart voor mag betalen. Leuk voor mensen (zoals ik) die naar aanleiding van dit topic Fantastical gekocht hebben... :(
Tja, dat is een beetje een nare trend momenteel. Was Clear ook al niet op deze toer? Daar maken ze geen vrienden mee. |:(
kaassouffle schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:30:
[...]

Wat me wel tegenstaat aan Calvetica.. nou niet de app zelf maar aan de makers.. En dat is dat de ze niet echt goed focussen. Ze hebben ook een 'Classic' versie in de store die even duur is geloof ik. En ook hebben ze nog een Tempus Calendar. Moeilijk te zien wat nu echt de verschillen zijn. (Daarnaast zijn ze volgens mij druk met een heel ander soort app en krijgen de kalenders niet zo veel aandacht nu.)
Klopt, hun focus ligt momenteel niet meer bij de agenda's. Maar gelukkig is er vandaag wel een iOS7 update van Calvetica verschenen, dus ze laten het niet helemaal links liggen. En is wat mij betreft een strakke update. De reminders zijn eruit gesloopt, en gelukkig maar, want dat werkte toch niet lekker.

[ Voor 19% gewijzigd door cranebird op 10-10-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:43
vanaalten schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:29:
[...]

Goed om te weten. Ik wilde Fantastical gaan aanschaffen nadat ik hem al een tijdje erg fijn vond op OS X. Ik wacht dan ook maar even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

cranebird schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:59:

[...]

Klopt, hun focus ligt momenteel niet meer bij de agenda's. Maar gelukkig is er vandaag wel een iOS7 update van Calvetica verschenen, dus ze laten het niet helemaal links liggen. En is wat mij betreft een strakke update. De reminders zijn eruit gesloopt, en gelukkig maar, want dat werkte toch niet lekker.
Haha, net als ik er over begin komt er een update! Da's iig wel top, meteen even updaten :)
> Bug fix 'changing start/end times' - Mooi!

[ Voor 4% gewijzigd door kaassouffle op 10-10-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:54
tering-jantje schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:02:
Hiervoor graag een nieuw topic openen. Topickaping is niet de bedoeling :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:43
FYI; Fantastical 2 staat sinds zojuist in de App Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:22

Grin

Ride si sapis.

Fantastical 2, period.
Zowel voor OS X als voor iOS (nieuwe versie voor iOS *O* ).
Werkt voor mij echt perfect, kost wat maar dan heb je ook wat.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Dank! Het ziet er goed uit en dank voor je enthousiasme Grin! Ik ga hem kopen.... als het lukt, ik moet weer eens tig authenticatiestappen door :O

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Heb Fantastical 2 ook aangeschaft en wat een geweldige app is het toch. Snel, duidelijk en overzichtelijk en perfecte integratie met zowel de standaard agenda als de standaard herinneringen, waardoor je nog steeds kan profiteren van notificaties in het NC en op het lockscreen.

Jammer dat het invoeren alleen in het Engels werkt, maar als je weet hoe je je zin moet opbouwen dan is het ook geen probleem. Inspreken wordt wel een lastig verhaal, maar het blijft een handige feature!

Als je intypt ''November 13 eten met familie in Amsterdam at 6pm'' dan werkt het perfect.

Nu is hij 2,69 als introductieprijs, een no-brainer deze app.

Alleen jammer van dat foeilelijke icoon

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Ton op 31-10-2013 11:59 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjberkheij
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05-2021
Ik heb nu de google agenda op mijn Andriod telefoon en vind het daarbij heel fijn dat in het maandoverzicht al duidelijk is wanneer ik afspraken heb, In de apple agenda komt er dan een stipje bij die dag, of twee of drie stipjes, bij de google agenda zijn dit streepjes, en als je een afspraak 's avonds hebt staat dat streepje meer tegen het einde van de dag. Hierdoor kan ik gelijk al zien: o, die avond heb ik iets maar overdag heb ik alle tijd. Bij de apple agenda kan je in het maandoverzicht alleen zien dat je die dag 'iets' hebt.

Weet iemand een agenda app in the app store waarbij je de streepjes/balkjes hebt in het maandoverzicht zoals ik beschreef?

http://postimg.org/image/4d3lrvb5v/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 13:12

babybox

Win7

Definitely Week Cal

Al een paar jaar op mijn telefoon is echt de allerbeste

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Fantastical 2 _O_
Heerlijk simpel, maar lijkt -tot nu toe- precies te doen wat ik wil.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 19:11
WeekCal, omdat hiervan ook een iPad versie bestaat. Hoewel ik moet toegeven dat Fantastical 2 er goed uitziet! (maar dus geen iPad versie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ik vind dat de standaard agenda app van de iPad een stuk beter is dan op de iPhone. Ik vind het wel prima zo.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Vraagje aan de bezitters van Fantastical-2: als ik bij '1' een nieuwe entry in voer, dan kan ik als lokatie niet een 'contact' uit de contact-list kiezen, ik kan enkel een lokatie intypen die dan overgenomen wordt.

Is dat bij Fantastical-2 verbeterd? Kan je nieuwe afspraken invoeren en de lokatie kiezen uit je contact-list?

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 19:11
Inmiddels overgestapt naar Pocket informant. Hier is met name het browsen naar een andere datum makkelijker, en ik vind de weekoverzichten ook prettiger.

• i2Paq
  • Laatst online: 21:21

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

babybox schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:40:
Definitely Week Cal

Al een paar jaar op mijn telefoon is echt de allerbeste
Bedankt!

Ik had de Fantastical en de EasyCalendar al geprobeerd maar die geven niet wat ik zoek.
Pagina: 1