Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke van deze 2 laptops aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een van deze 2 laptops aanschaffen. Welke raden jullie aan?

Dell inspiron 15 intel i3 3227U 1,9ghz 6gb werkgeheugen en 500gb opslag 15,6 inch Windows 8 €399.-

Of

Asus x75a-ty146h intel Pentium 2020m 2.4ghz 4gb werkgeheugen en 750gb opslag 17,3 inch Windows 8 €444.-

Wat is de beste keus??

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

De onderste, omdat het kan.

Meer inzet tonen en meer informatie geven..

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag was geloof ik vrij duidelijk. Bij welke laptop krijg ik meer waar voor mijn geld.

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Afgaande op de informatie die je geeft, of het gebrek daar aan, zou ik zeggen de eerste.

Succes met de aankoop. Mocht je het hier niet mee eens zijn of meer informatie/alternatieven willen lees dit eerst even.

[ Voor 16% gewijzigd door dijstr op 30-09-2013 22:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp wanneer de vraag komt wat voor een laptop men moet aanschaffen het onmogelijk is om aan te geven wat iemand moet kopen. Ik heb inmiddels mijn keuzes gemaakt na aanleiding van mijn eisen aan mijn laptop. Nu komen er 2 laptops uit de bus waarvan ik er een van wil kopen. Mijn vraag is nu vrij simpel. Welke van de 2 laptops is de beste koop. A of B? Qua snelheid en kwaliteit.
Laptop wordt gebruikt voor studie, internetten en email. De antwoorden van, je hebt niet zo'n snelle i3 nodig of je gebruikt je werkgeheugen niet met dit werk heb ik reeds allemaal al gehad. Heeft dell betere kwaliteit dan asus? Qua bouw en service bedoel ik dan. Hopelijk is mijn uitleg duidelijk genoeg zo.

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Geen idee hoe je niet uitkomt met een dilemma van een 15,6' met betere specs en een 17,3' met baggere specs. Waarom zou je een baksteen van 4 kilo willen meenemen die ook nog es te groot is.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Asus heeft standaard twee jaar garantie en Dell maar een jaar. Ik zou voor Dell gaan, die is een stuk kleiner en dus makkelijker mee te nemen

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Moet je nog bepaalde software draaien voor je studie? 15 of 17" , wat is voor jezelf handig om keer op keer te sjouwen...

[ Voor 175% gewijzigd door Fietsbel op 01-10-2013 22:11 ]

39

Verwijderd

Topicstarter
Chris Smoove schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:06:
Geen idee hoe je niet uitkomt met een dilemma van een 15,6' met betere specs en een 17,3' met baggere specs. Waarom zou je een baksteen van 4 kilo willen meenemen die ook nog es te groot is.
Kijk dat is nog eens duidelijke praat!

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:28:
[...]

Kijk dat is nog eens duidelijke praat!
Is het misschien een idee om gewoon een topic te maken in het daarvoor bedoelde forum. Volgens mij staat het zelfs al gelinkt in een van de reacties hierboven

Edit:
LAA beleid

Ze zijn er niet voor niks

[ Voor 9% gewijzigd door jochem4207 op 01-10-2013 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt erg moeilijk te zijn om hier gewoon wat simpele meningen te krijgen. Toch bedankt

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Ik denk dat het niet zo zeer aan de leden van tweakers ligt maar meer aan de TS en dan met name de openingspost.

On-topic: Ik ben van mening dat je beter voor de 45euro minder kostende 15,6" kan gaan als de 17,3". Dit omdat je geen 4kg zwaar bakbeest met je mee wil sleuren als het ook met ruim een kilo minder kan! Het verschil in processor prestaties is minimaal en met jou doeleinden ga je dit zeker niet merken. Nu rest alleen nog de vraag wat jij prefereert, een 17,3" scherm met 4kg tegen een meerpijs van 45euro t.o.v. een 15,6" scherm met een gewicht rond de 2,7kg.

In het geval van de 15,6" laptop kan je de resterende 45euro mooi in een SSD steken waardoor je laptop ongekend snel aanvoelt. Dan zou je voor een krappe 500euro een supersnelle laptop hebben die de komende jaren nog zeer snel zal zijn. :)

Suggesties voor een SSD zijn:
de Crucial M500
de Samsung EVO

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt! Mag een slotje op.

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

4kg was een beetje overdrijving. Het is 3kg, maar grootte heeft weinig zin in joun geval..

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:47:
Het blijkt erg moeilijk te zijn om hier gewoon wat simpele meningen te krijgen. Toch bedankt
Niemand kan jou een goede mening geven als je zelf niet duidelijk bent over wat je ermee wilt.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Exact, ik zal geen van beiden kopen als het om een studie gaat. Ik ga er vanuit dat je graficus wordt, (ik roep maar wat) of astronomie gaat studeren. In dat geval zal ik even doorsparen of creatief met kortingsbonnen spelen en het FullHD scherm kopen. En een losse SSD er bij in zetten later.

Overigens doet Dell ook niet moeilijk over >1jr garantie; ze moeten doorgaans wel! Ik zal echter inderdaad ook geen bakstenen meesjouwen naar school.

Nogmaals: TS, als je weinig vraagt, krijg je ook weinig antwoord. Je vraagt alleen: welke van de twee laptops. Als DTR is dat bakbeest mogelijk beter, hoewel ik de 1600*900 resolutie en daarnaast voor dat geld slechts een Intel IGP nogal triest vind.

Je hebt overigens al twee vrijwel identieke topics gemaakt eerder, waarom werk je daar niet meer mee? Je vroeg daar eerder o.a. naar de dell kortingsbonnen acties, heb je daar al verder in rondgekeken hier op het forum? En wat zegt de rest van je onderzoek met betrekking tot systeemspecificaties? Al benchmarks opgezocht en reviews van de laptops?

[ Voor 20% gewijzigd door Umbrah op 02-10-2013 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Benchmarks en reviews van de dell krijg ik helaas nergens gevonden. Qua systeemspecificaties had ik nu juist het forum nodig. Gewicht, schermformaat, en opslag begrijp ik nog. Maar bij keuzes van processor, werkgeheugen en kloksnelheid moet ik helaas afhaken. Daar heb ik simpelweg de ballen verstand van. Vandaar dat ik dit forum gebruik voor hulp. De laptop best buy is reeds ook uit en die komen met pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT3FMH). Zoals aangegeven is er over de dell weinig te vinden dus vind ik het lastig om keuzes te maken. Ik zou niet weten wat ik meer aan uitleg moet geven wat ik met de laptop wil doen. De laptop moet rond de €400.- kosten minimaal 500gb opslag hebben en het liefst zo snel mogelijk voor het geld.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Er zijn zat topics over deze dell te vinden hier, en zat reviews, zei het met andere specs. Voor de specs kun je algemenere benchmarks vinden, die puur de CPU's met elkaar vergelijken...

Ik zou overigens een SSD van 128gb prefereren in plaats van een 500gb schijf, en dan opslag extern doen, harddisks in laptops zijn zo traag en zo'n bottleneck...

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik. Maar wil binnen budget blijven en dus voor de dell of lenovo gaan.
Pagina: 1