Toon posts:

MSI R7970 Lightning Crossfire

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een of twee goede grafische kaarten.
Bij het zoeken op internet heb ik mijn oog laten vallen op de MSI R7970 Lighning, deze zou ik graag in een crossfire opstelling in mijn systeem willen plaatsen.

Deze videokaart beschikt echter over een 'MSI reactor' dit maakt de kaart iets hoger dan normale kaarten. Mijn vraag is dan ook, krijg ik problemen als ik 2 van deze kaarten in crossfire wil opstellen op mijn MSI Z87-G45 Gaming moederbord? Met andere woorden, heb ik hier voldoende ruimte voor, uitgaande gebruik te maken van de eerste 2 x16 PCI-e aansluitingen.

Suggesties over mogelijke andere videokaarten zijn ook welkom.

Graag jullie feedback.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:33

Quad

Doof

Wat zijn de rest van je specificaties?
Volgens mij gaan ze prima in CFx passen maar is je voeding applicable en wat wil je ermee bereiken wat nu niet kan?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:02:
Wat zijn de rest van je specificaties?
Volgens mij gaan ze prima in CFx passen maar is je voeding applicable en wat wil je ermee bereiken wat nu niet kan?
Verder heb ik een I7 4770 processor met 16GB (2x8) Ballistix 1600Mhz RAM, 128GB samsung 840 pro, 1 TB seagate barracuda 7200RPM, en momenteel een CX600M voeding.

Ik realiseer me dat de voeding onvoldoende is om 2 van deze videokaarten van voldoende stroom te voorzien, een upgrade van de voeding is echter niet echt een probleem.

Momenteel speel ik op een 1080p scherm, ik wil dit gaan uitbreiden naar 2 schermen. Daarnaast hoop ik ook op een enkele monitor een behoorlijk aantal frames te winnen. (in vergelijking met een enkele kaart)

Op dit moment beschik ik over GEEN videokaart. Ik sta open voor suggesties.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat moet wel lukken. Je hebt de ruimte van een heel PCIeslot over, die GPUreactor past daar prima in. Overigens is die GPUreactor grotendeels plastic. Je kunt het kapje eraf halen, het printje dat eronder zit is namelijk een stuk lager. 2 van die 7970s moet in elk geval gewoon passen op je moederbord.

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb 2 MSI r7970's Lightning in crossfire staan. Je kan die GPU reactor er eventueel afklikken als het niet zou passen in je kast. Bij mij past het echter prima (gigabyte z77 d3h moederbord). Genoeg ruimte, en de kaarten worden niet eens warmer dan normaal. Je kunt ongeveer 60-90% scaling van performance verwachten in de meeste nieuwe games.

Ik heb een 750watt voeding, en dat is wel echt het minimum voor 2 van deze beesten, zeker als je gaat overclocken.

Een iets langere crossfire cable zou echter geen kwaad kunnen, bij mij past het maar NET. Het had geen millimeter korter moeten zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Nightquest77 op 30-09-2013 20:25 ]

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam