Philips AVR9900 cheap bij correct, of toch even wachten ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 11:49
Hoi,

Ik heb al eerder informatie ingewonnen over de keuze van een nieuwe receiver ter vervanging van mijn Marantz sr4200 die kuren begint te vertonen.

Het budget is ongeveer 500 euro, met 2de hands heb ik geen probleem.

Een Marantz 5005/5006 of een leuke Denon werd toen aangeraden.

Nu had een collega van me het over de AVR9900 van Philips, mijn eerste reactie was nee joh da's toch niks maar ik lees toch wisselende berichten...

De receiver moet nu 4x Mission m32i 1x Mordount short sub en een Jbl center aansturen, dit gaat nog wel veranderen maar dan wel over een jaar of 2. De receiver moet wel een stevige set vloerstaanders en passende surrounds aan kunnen sturen, hij moet dus toekomst proof zijn...

Tevens wil ik alles via de receiver aan kunnen sluiten, muziek en film zal een verhouding van 30/70 geven.

Mijn vraag is dus eigenlijk of ik de AVR9900 uberhaubt een kans moet willen geven of gewoon lekker tot eind van het jaar wachten en dan een Marantz/Denon kopen ?

Gr,
Douwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:52

FeaR

In GoT we trust

De Philips is zeker geen verkeerde receiver. Het is echter wel op basis van een ouder model, dus geen Netwerk, USB, HDMI 1.4 (3D, HDMI ARC), Spotify, WLAN, et cetera. Op dat vlak valt de receiver dus al af als je kijkt naar "toekomstgericht". Verder vond ik de remote en de interface van de AVR9900 eigenlijk behoorlijk brak: zo kan je bepaalde inputs niet aanpassen, input 1 is volgens mij altijd TV en 2 Blu-ray (of iets in die trant). De HTR9900 was vooral populari vanwege de goede speakers die je kreeg en daarbij de AVR9900 wat eigenlijk een rebranded NAD is. Maar puur en alleen die receiver... dan zou ik persoonlijk toch wat verder kijken.

Overigens zijn vloerstaanders niet per definitie lastiger aan te sturen dan monitoren. Maar met de huidige speakers zal je niet snel een lastig aan te sturen model vinden, dus een lage gevoeligheid én impedantiedippen. Over het algemeen is alles in dit segment wel op elkaar aan te sliuten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 11:49
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, je bevestigd m'n vermoeden. :)

Bedoel je met dit segment de AVR9900 of mijn wens een Marantz 5005/5006 o.i.d aan te schaffen ?

Ik ben vrij nieuw in de enorme wereld van de Hifi, destijds vond ik m'n missions op de sr4200 super klinken maar laatst hoorde ik 2 Dali Zenzor 5's op een Cambridge audio azur 651 en vond ik dat eigenlijk ook wel erg mooi :P

De CA ligt alleen wel een tikkel hoger op de prijs dan een marantz/denon al zal daar natuurlijk een reden voor zijn.

Het blind staren op watt's is iets waar ik zelf tegen vecht, is er in geslopen en moet ik iig niet meer doen :P