Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Probleem met computer uit BBG

Pagina: 1
Acties:

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 16:19
Beste

Ik heb een raar probleem met een computer uit de BBG van in juli. Het gaat om deze computer:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4430 Boxed€ 158,90€ 158,90
1ASRock B85M-HDS€ 54,95€ 54,95
1Palit GeForce GTX 760 2GB Jetstream€ 226,10€ 226,10
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,50€ 53,50
1Corsair Carbide 200R€ 48,54€ 48,54
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 63,90€ 63,90
1XFX Pro 550W€ 53,-€ 53,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 658,89

Ik kan de computer perfect opstarten en afsluiten, maar wanneer ik de computer opnieuw opstart loopt het fout. De computer begint met het afsluiten en komt dan in een soort van 'loop' terecht. Hij valt volledig uit, start voor 2 seconden weer op (fans beginnen te draaien enz), valt weer uit, start weer 2 seconden, enz...
Dit probleem heeft hij ook met uit slaapstand komen. Hij begint op te starten, valt weer stil, enz.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik vind het dus heel raar dat normaal opstarten en afsluiten wel werkt. Ik heb ook al een maand de computer normaal kunnen heropstarten en slaapstand was ook geen probleem. Het probleem is opeens gekomen. Zou een herinstallatie van Windows 7 dit probleem kunnen oplossen?

Alvast bedankt voor alle tips en hulp!

Groetjes

Stef

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Tja, nu kan het nog van alles zijn. Aan je omschrijving te zien valt het systeem al wel ruim voor Windows uit, wat in eerste instantie doet vermoeden dat het iets met de hardware te maken heeft. Kan je onderdelen uitsluiten? Andere voeding proberen wellicht? Andere videokaart? BIOS reset / updat?

Desktop | Server | Laptop

• Barto360
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-05 11:05
Start de PC ook echt opnieuw op dan? Of doet ie het al voordat je je BIOS ziet?

• stefve1
Hij begint al met opnieuw op te starten voordat je de BIOS ziet. Om die 'loop' te laten stoppen moet ik al de stroom gaan uittrekken.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Heb je inmiddels onderdelen uit kunnen sluiten?

Desktop | Server | Laptop

• Barto360
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-05 11:05
Heb zelf ook wel eens een soortgelijk probleem gehad, alhoewel alleen als ik hem in slaapstand zette. De oplossing toen was om de drivers van het moederbord opnieuw te installeren. Kwam een beetje neer op het powermanagement als ik het mij goed herinner. Misschien biedt dit ook de oplossing voor jou?

• stefve1
UPDATE

Dag Tweakers

Mijn excuses dat ik dit topic een tijdje heb laten liggen maar ik heb nu pas verder kunnen werken met het probleem van deze computer. Helaas is het probleem nog steeds aanwezig.

Het volgende heb ik nog getest:
  • BIOS reset
  • Alle hardschijven en dvd-speler uitgetrokken. Ook de videokaart eruit. Daarna elk RAM latje één voor één getest. Het probleem is nog steeds aanwezig. Als ik bv iets in de BIOS aanpas en dan vervolgens de computer opnieuw laat opstarten, dan komt hij weer in de loop terecht.
  • Een andere voeding genomen en deze enkel aangesloten op het moederbord. Dus een setup van enkel voeding-moederbord-processor-ram blijft ook fout gaan.
  • Alle drivers van het moederbord opnieuw geïnstalleerd;
Nu ik dit allemaal getest heb kan het volgens mij nog maar aan 3 dingen liggen:
  • Moederbord kapot?
  • Processor kapot?
  • Fout Windows 7 --> herinstallatie? Deze oplossing zou ik raar vinden omdat het probleem er nog steeds is zonder dat ik de SSD van Windows heb aangesloten.
Heeft er iemand nog tips? Alvast bedankt!

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:28
Probeer deze guides anders eens:

http://www.tomshardware.c...finite-rebooting-asrock#.

Of deze op ongeveer 3/4 van pagina: "bootloops"
http://www.tomshardware.co.uk/forum/275856-30-gigabyte-guide

• stefve1
Bedankt voor de hulp OsiriS.nl.
Jammer genoeg zat er geen werkende oplossing tussen.

Daarnet kreeg ik helemaal niks meer op het beeldscherm. Niet met de videokaart, en ook niet met de onboard videokaart. Ik vrees ervoor dat dus het moederbord echt kapot is. Ik ga deze dan ook terug opsturen naar de leverancier.
Pagina: 1