Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 541162

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb een Asus R500V voor Windows 7. Ik heb hem geupdatet naar Win8. Alleen nu heb ik een klein probleempje. De Aanwijsapparaat werkt niet zoals die moet doen. De laptop ondersteunt namelijk al die gekke bewegingen van Win8. Ik installeer de Drivers via de Asus website. Dan werkt het 1x maar zodra ik pc opnieuw start is de driver weer weg. Dus doet de aanwijsapparaat het niet meer(alleen bewegen + klikken)

Dus waar kan dit aan liggen? Wat zou ik moeten updaten? Waarom werkt het niet?

Drivers: http://support.asus.com/D...=nl-nl&m=R500VD&p=3&s=387

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 10:16
Is er geen driver te vinden op de site van de fabrikant van de hardware? Op de site van Asus roepen ze ook "Please update ATK Package V1.0.0020 or later in advance", had je daar ook naar gekeken?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En trouwens nog een voorbeeld: Als ik mijn computer aanzet. Dan krijg ik altijd Uturrent en skype gestart. terwijl beide programma's via taakbeheer>opstarten & de programma zelf uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rupie schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:38:
Is er geen driver te vinden op de site van de fabrikant van de hardware? Op de site van Asus roepen ze ook "Please update ATK Package V1.0.0020 or later in advance", had je daar ook naar gekeken?
Ja ik heb V1.0.0020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
En de driver van de leverancier van de hardware zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:11

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 541162 schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:45:
En trouwens nog een voorbeeld: Als ik mijn computer aanzet. Dan krijg ik altijd Uturrent en skype gestart. terwijl beide programma's via taakbeheer>opstarten & de programma zelf uit staan.
Kan in de voorkeuren van de programma's verandert worden. Skype pas als je aangemeld bent. Of in het register verwijderen (HKCU\software\microsoft\windows\currentversion\run).

Hoe heb je de upgrade uitgevoerd? Heb je die vanuit Windows zelf gestart, gestart van DVD en dan upgrade geselecteerd, of een clean installatie via custom?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:13

TheVMaster

Moderator WOS
Hero of Time schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:16:
[...]

Kan in de voorkeuren van de programma's verandert worden. Skype pas als je aangemeld bent. Of in het register verwijderen (HKCU\software\microsoft\windows\currentversion\run).

Hoe heb je de upgrade uitgevoerd? Heb je die vanuit Windows zelf gestart, gestart van DVD en dan upgrade geselecteerd, of een clean installatie via custom?
Kan natuurlijk ook onder HKLM\software\microsoft\windows\currentversion\run zitten (al is de kans onder HKCU groter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:29:
[...]

Kan natuurlijk ook onder HKLM\software\microsoft\windows\currentversion\run zitten (al is de kans onder HKCU groter).
Is het niet makkelijker om gewoon Microsoft's eigen Autoruns te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:11

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TheVMaster schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:29:
[...]

Kan, maar ervaring leert mij dat het onder HKCU is, niet HKLM. :)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:13

TheVMaster

Moderator WOS
Hero of Time schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:29:
[...]

Kan, maar ervaring leert mij dat het onder HKCU is, niet HKLM. :)
Dat is wel netter, maar ik kom ze soms ook wel tegen onder HKLM. Natuurlijk is dat niet wenselijk voor de meeste applicaties, maar ik ben ze vaak genoeg tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, sorry voor late reactie.
Ik kan vanavond thuis pas proberen om het onder HKLM of HKCU uit te zetten(laat ik vanavond dus weten). Maar het is toch raar dat ik de programma's zo uit moet zetten. En dat de touchpad het niet werkt (Drivers zie je wel installeert staan)

dus ik denk dat er iets anders is maar weet zo niet wat het kan zijn.
Rupie schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:18:
En de driver van de leverancier van de hardware zelf?
Wat bedoel je hier mee? Updates van mijn Intel processor of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hero of Time schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:16:
[...]

Bij skype staat die uit nadat ik me heb aangemeld ja.

De upgrade heb ik vanuit Windows zelf gestart. Geen clean, Geen DVD dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Anoniem: 541162 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:44:
Bedankt voor alle reacties, sorry voor late reactie.
Ik kan vanavond thuis pas proberen om het onder HKLM of HKCU uit te zetten(laat ik vanavond dus weten). Maar het is toch raar dat ik de programma's zo uit moet zetten. En dat de touchpad het niet werkt (Drivers zie je wel installeert staan)

dus ik denk dat er iets anders is maar weet zo niet wat het kan zijn.

[...]

Wat bedoel je hier mee? Updates van mijn Intel processor of wat?
Ik bedoel daarmee dat je op de site van de fabrikant van het aanwijsapparaat zelf gaat kijken of zij drivers aanbieden. Kwestie van even uitzoeken welke aanwijshardware er in zit en de site van de fabrikant daarvan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
na 14 dagen...

Ik heb gisteren alle onzin asus programma's verwijdert.. Nu doet mijn touchpad het gewoon dus de probleem kwam door ene van dere rot programma. Sorry, weet niet meer welke het was:S

Voor de mensen die het zelfde probleem hebben^^;)
Pagina: 1