Tips voor een goede landingspagina

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelteV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 09:00
Voor mijn werk heb ik een landingspage gemaakt met als doel bezoekers die binnenkomen via Google Adwords om te zetten naar prospects.

Vanaf het moment dat een bezoeker zijn gegevens achter laat om een vrijblijvend gesprek aan te gaan met ons noem ik het een prospect. Immers hij/zij heeft interesse getoond in onze dienst.

Nu vroeg ik mij af of er hier nog mensen zijn die mij tips zouden kunnen geven om deze pagina te verbeteren.
Hoe kunnen wij er nu voor zorgen dat wij niet ons hele Adwords budget verbrassen aan bezoekers die uiteindelijk niks op leveren. (Daarmee bedoel ik dus geen gegevens achter laten).

Wat hebben wij nu al gedaan:
- Volgens mij een duidelijke call to action toegevoegd.
- Hoofdpunten van wat onze sterke punten zijn direct, zonder te scrollen, in beeld.
- beknopte uitleg van wat wij doen iets verder op de pagina
- Herkenbare logo's, om het vertrouwde gevoel te geven, tonen op de pagina

Iemand verder nog tips of suggesties

Voor nu laat ik de link naar de pagina er nog even uit om te voorkomen dat het als spam aangezien wordt.
Als iemand een kijkje wilt nemen PM me dan even en ik stuur de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Belangrijk is dat de pagina aansluit bij de advertentie, dus dezelfde op intentie doorgaat. Verder dat de pagina de bezoekers het gevoel geeft dat ze dichter bij een oplossing van hun probleem komen als ze contact opnemen. Men gebruikt geen knop 'neem contact op' gewoon omdat het er staat.
Ook met wat sterke punten neemt men niet per se contact op. Zijn het punten die relevant zijn om hun probleem op te lossen? Zijn het punten die concurrenten ook opvoeren? Of misschien is men nog niet toe aan vergelijken van aanbieders (en dus geen sterke punten horen), wil men eerst algemene info?
Of eigenlijk relevance, value, and call-to-action.
Deze pyramide van vijf niveaus is ook wel relevant leesvoer.

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Nu ben ik niet bekend met wat je doet, maar de landingspagina van GGTracker vond ik een goed voorbeeld. Heel simpel en duidelijk de features in beeld: http://ggtracker.com/landing_tour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Jelte,

Ik wil je aanraden je te verdiepen in het AIDA-model.AIDA is een acroniem dat gevormd wordt door Attention, Interest, Desire en Action. Omdat je maar 1 pagina hebt moet je dus iemand kunnen verleiden tot verdere interactie eventueel een aanmelding of een aankoop.

Omdat je maar heel beperkt de bezoeker kan boeien doe je dit door het AIDA-model toe te passen op de landingspagina. Verdiep je er maar eens in, er zijn overigens meerdere modellen waar je gebruik van zou kunnen maken. Dit is slechts een principe wat ik graag toepas.

Het zou makkelijker zijn om een voorbeeld te posten van je landingspagina zoals die er nu uitziet. Dan zou ik wat constructiever commentaar kunnen geven op je ontwerp en formulieren, buttons et cetera.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelteV
Bedankt voor de tips zover.
Goed idee om een screenshot te maken van de pagina. Ik heb hem er dan ook nu bijgevoegd.

De screenshot is qua opmaak niet helemaal gelijk aan de pagina die je normaal krijgt maar het geeft je een goed idee. Zo mist boven in de banner de achtergrond.

Afbeeldingslocatie: http://www.registar.nl/images/rs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Eerste gedachte "Wat een tekst".

My few cents;

- Veel te veel informatie, ik zou dit wat beknopter doen.
- Plaats de logo's onder het contact formulier (gezien deze minder belangrijk zijn)
- Contact formulier zelfde breedte meegegeven als de pagina zodat deze er meer uitspringt.

Conclusie : De stap om daadwerkelijk contact op te nemen is te groot. Het moet aantrekkelijk zijn direct contact op te nemen. Waarom niet naast het formulier een extra duw om contact op te nemen.

Verplaats je in de gedachte van je potentiële klant. Waarom zou ik voor jullie kiezen en niet iemand anders? De prijs? De kwaliteit? Je portfolio?

[ Voor 13% gewijzigd door green-tea op 17-10-2013 15:06 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelteV
Ik snap je gedachte van, wat een tekst.
Al valt het op "ware" grote mijn inziens wel iets mee. Ik zal eens kijken of we hier iets mee kunnen.
Misschien een aparte pagina voor mobiel/tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Wat ik persoonlijk zou doen als designer;

- De 2 kolommen met apps voor mobiel en tablet één naar boven plaatsen.
- Het contact formulier onder gericht op productiviteit plaatsen in de gehele breedte of aan de rechterkant opvullen met een weetje wat je prospect kan overhalen tot mailen.
- Onder het contact formulier een banner met nog niet overtuigd lees enkele ervaringen en daaronder de overblijvende content.

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Jelte,

Even kort een paar omerkingen,

1) Houd er rekening mee dat je direct de aandacht van de bezoekers moet vangen, dit heeft als gevolg dat bezoekers geneigd zijn niet te scrollen. Dit betekent dat je de landingspagina heel compact en toch overzichtelijk moet presenteren. Probeer scrollen te vermijden. De header is nu veels te groot en moet veel kleiner.

2) De call to action 'neem nu geheel vrijblijvend contact op' is dubbelop. Het best 1 duidelijke call to action. Een call to action helemaal onderaan de pagina gaat een enorme dip opleveren in je conversie, gezien je daar helemaal van boven naar beneden moet scrollen.

3) De call to action springt er onvoldoende uit. Je hebt de ene keer de button groen gemaakt en de button bovenaan is onduidelijk en heeft een donkere kleur. Maak alle call to actions binnen de pagina opvallend door te expirementeren met kleurgebruik.

4) Probeer niet teveel te vertellen maar probeer te prikkelen. Zie het als een date, je wil de aandacht van iemand maar niet meteen jezelf uitverkopen. Houd het spannend, probeer daarom niet alle pluspunten van je bedrijf te vangen in een landingspagina. Maak de gebruiker geinteresseerd (goede marketing), dit is wat anders dan gebruiker bombarderen met informatie.

5) Je hebt waarschijnlijk niet heel veel DTP ervaring dat zie ik aan de manier waarop je met ruimtes en indelingen omgaat, deze zijn te groot en inconsitent. Laat een professional de ruimtes optimaal gebruiken en het geheel consistent maken. Schrap de heflt van je inhoud en referenties (of maak deze veel kleiner en minder signifcant door ze te desatureren en maak alles compacter.

Besteed er echt even goed wat aandacht aan, dat scheelt je zo een procent op je conversie. Honderden mischien wel duizenden euro's. Doen jullie het adverteren in eigen beheer?

Heb je al nagedacht hoe je de pagina gaat meten, eventueel een A/B test voor veschillende kleur combinaties?

Succes

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin684
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
Je mist iets ter identificatie aan de bovenkant. Indien je daar een afbeelding weet neer te zetten die aansluit bij de boodschap van de advertentie en pagina creeer je een psychologsich effect, waardoor mensen de tijd nemen om te gaan lezen. Een goede afbeelding doet meer dan welke tekst dan ook.
A - Afbeelding
I - Boodschap aansluitend aan de advertentie
D - Waarom met jou contact opnemen?
A - Call 2 action & conversie
en dat allemaal in 1 oogopslag en hoe menselijker hoe beter... :)
Pagina: 1