Ik heb vandag bij action een wifi repeater gekocht die ook ene routermode heeft. De handlieidng is nogal sumier en ondanks dat ik dit veel vaker gedaan heb kom ik er nu niet uit. Ik heb hem aangesloten op het ziggomodem aanmedlen op het netwerk zoals in e handleiding beschreven was geen probleem. inloggen ook niet. daarna kwamen de opties access point mode, repeatermode en client mode ik koos voor accesspointmode voerde mijn wifinaam en een zelfgekozen wachtworod in en drukte save en apply. daarna kwam het ding weer up maar...slechts 1 laptop mag verbinding maken met internet, andere apparaten krijgen geeen ip-adres toegewezen. ook het routerconfiguratie-adres werkt niet meer de enige manier om wer in het router te komen is reset naar factory defaults. wat doe ik verkeerd? Op google kan ik weinig vinden over dit specifieke ding en ook in andere handleidingen lijk ik niets verkeerd te doen.
Vraag
Beste antwoord (via rens-br op 06-03-2018 09:59)
Ik neem aan dat hem om deze gaat:
http://maxxter.biz/item.aspx?id=7922&lang=nl
Wel verwarrend. In de handleiding zie je geen routeerfuncties terugkomen maar bij kenmerken wel:
Ik denk echter niet dat er een router functie inzit als je naar die web interface kijkt.
Wel verwarrend. In de handleiding zie je geen routeerfuncties terugkomen maar bij kenmerken wel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Draadloze 300 Mbps WiFi repeater met ingebouwde antenne Ondersteunt IEEE802.11b/g/n WiFi standaard (2.4 Ghz) Overdrachtsnelheden tot maxiamaal 300 Mbps via het 802.11n protocol Maximale beveiliging door 64/128-bit WEP, WPA of WPA2 beveiliging Ondersteunt WPS: beveiliging met één druk op de knop Kan ook gebruikt worden als normale draadloze router <---- In de 'repeater' stand kan de netwerkpoort gebruikt worden om een apparaat van bedraad internet te voorzien Praktische signaalsterkte-indicator |
Ik denk echter niet dat er een router functie inzit als je naar die web interface kijkt.
CISSP! Drop your encryption keys!
Alle reacties
Ik heb net het filmpje zitten kijken op de handleiding pagina van het Action apparaat en het lijkt erop dat hij alleen Accespoint/Client/Repeater kan zijn. Router mode gaat hem dus niet worden.
Hoe weet je dat hij een router mode heeft?dicksterk schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:51:
Ik heb vandag bij action een wifi repeater gekocht die ook ene routermode heeft.
Heb je een complete naam van het apparaat en/of een linkje naar een site?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Ik neem aan dat hem om deze gaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Draadloze 300 Mbps WiFi repeater met ingebouwde antenne Ondersteunt IEEE802.11b/g/n WiFi standaard (2.4 Ghz) Overdrachtsnelheden tot maxiamaal 300 Mbps via het 802.11n protocol Maximale beveiliging door 64/128-bit WEP, WPA of WPA2 beveiliging Ondersteunt WPS: beveiliging met één druk op de knop Kan ook gebruikt worden als normale draadloze router <---- In de 'repeater' stand kan de netwerkpoort gebruikt worden om een apparaat van bedraad internet te voorzien Praktische signaalsterkte-indicator |
@laurens: hoe weet ik of hij een normale rotuermode heeft? Wat ik weet is als ik hem aan een ziggomodem hang en op accesspointmode zet krijgt ik connectie draadloos voor 1 apparaat. Dus hij moet het kunnen(er was geen ander draadloos netwerk actief op dat moment dat hij kon repeaten dus het was mij ziggosignaal). Nu vraag ik me af, moet ik dan niet in accesspointmode gaan mar als dat zo is wat zou ik dan moeten kiezen, repeatermode kan in geen geal goed zijn client mode dan???
nee, je hebt routermode nodig en die zit er zo te zien niet in.
We do what we must because we can.
Maar betekend het feit dat hij een signaal met zij ethernetpoort kan oppikken en verspreiden via wifi dan niet automatisch dat hij dit moet kunnen?
Needicksterk schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:31:
Maar betekend het feit dat hij een signaal met zij ethernetpoort kan oppikken en verspreiden via wifi dan niet automatisch dat hij dit moet kunnen?
Eerst het probleem, dan de oplossing
betekent dit dat dit apparaat een miskoop is? Gelukkig dat ik ff op dit apparaat binnen tweakers heb opgezocht. Anders had ik er vanavond een gekocht.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Als je het in wilt zetten als router, ja, want dat kan dit ding gewoon blijkbaar niet.
Als je het in wilt zetten als range extender dan moet dat gewoon kunnen zo te lezen.
Als je het in wilt zetten als range extender dan moet dat gewoon kunnen zo te lezen.
Als de fabrikant (en dus de winkel) adverteert met 'routerfunctie' maar het ding kan helemaal niet routeren (laat staan NATten), dan voldoet het niet aan de opgegeven specificaties en kun je het ding sowieso teruggeven aan Action en je geld terugkrijgen.
Omdat het ding maar één ethernet-aansluiting heeft ben ik wel geneigd om niet te geloven dat het ding inderdaad kan routeren. Mijns inziens gebruiken ze wat vage termen voor de twee dingen die het ding kan: WiFi opvangen en dat over een draadje verder transporteren (client-bridge), of signaal krijgen via draadje en zelf voor accesspoint spelen.
Mogelijk kan het nog een derde functie: WiFi opvangen en dat over WiFi verder sturen waardoor je effectief meer bereik creëert (en inboet op bandbreedte).
Omdat het ding maar één ethernet-aansluiting heeft ben ik wel geneigd om niet te geloven dat het ding inderdaad kan routeren. Mijns inziens gebruiken ze wat vage termen voor de twee dingen die het ding kan: WiFi opvangen en dat over een draadje verder transporteren (client-bridge), of signaal krijgen via draadje en zelf voor accesspoint spelen.
Mogelijk kan het nog een derde functie: WiFi opvangen en dat over WiFi verder sturen waardoor je effectief meer bereik creëert (en inboet op bandbreedte).
[ Voor 11% gewijzigd door Paul op 04-10-2013 14:08 ]
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Hmm. blijkbaar weet ik niet wat het verschil is en wat het voordeel dan wel nadeel is.Sleepkever schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:01:
Als je het in wilt zetten als router, ja, want dat kan dit ding gewoon blijkbaar niet.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Een router koppelt twee subnets aan elkaar en een extender stuurt verkeer op een lager niveau door van WiFi naar bedraad, of WiFi naar WiFi. Daar is in principe niet direct een IP adres voor nodig. Het is gewoon een radio signaal dat opgevangen wordt, versterkt wordt en weer uitgezonden wordt. Dat er IP pakketjes overheen gaan, dat zal die extender een biet wezen. Een router heeft per definitie IP adressen nodig om zijn werk te doen.
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
De simpele uitleg (want anders komen er weer tientallen posts met mensen die me verbeteren met een uitleg die technisch beter klopt maar in deze situatie niet direct van toepassing is
) is dat een router is een apparaat is dat verschillende netwerken met elkaar verbindt en zorgt dat ze met elkaar kunnen praten, zoals bijvoorbeeld je thuisnetwerk en het internet.
In deze context (consumentenspul) heeft men het vrijwel altijd over een router die daarnaast ook NAT toepast. Wat dat is en waarvoor het gebruikt wordt kan Google je heel goed uitleggen.
Een range extender doet precies dat: de dekking vergroten. Beiden doen dus iets compleet anders en dienen een compleet ander doel.
De grote verwarring de laatste paar jaar komt doordat fabrikanten allemaal doosjes op de markt zetten die superhandig allemaal functionaliteiten bij elkaar propt. Het scheelt een heleboel geld, stroom, stekkers en kopzorgen over het algemeen, maar de terminologie loopt wel door elkaar.
Een veel geziene versie is:
- Een modem om ADSL- of kabelsignaal te ontcijferen
- Een bridge naar ethernet
- Een router om de netwerken aan elkaar te knopen
- NAT omdat je maar 1 extern IP krijgt
- een accesspoint voor WiFi
- een switch voor de bedrade aansluitingen
En dat hele ding met al die functies heet dan samen een WiFi-modem...
In deze context (consumentenspul) heeft men het vrijwel altijd over een router die daarnaast ook NAT toepast. Wat dat is en waarvoor het gebruikt wordt kan Google je heel goed uitleggen.
Een range extender doet precies dat: de dekking vergroten. Beiden doen dus iets compleet anders en dienen een compleet ander doel.
De grote verwarring de laatste paar jaar komt doordat fabrikanten allemaal doosjes op de markt zetten die superhandig allemaal functionaliteiten bij elkaar propt. Het scheelt een heleboel geld, stroom, stekkers en kopzorgen over het algemeen, maar de terminologie loopt wel door elkaar.
Een veel geziene versie is:
- Een modem om ADSL- of kabelsignaal te ontcijferen
- Een bridge naar ethernet
- Een router om de netwerken aan elkaar te knopen
- NAT omdat je maar 1 extern IP krijgt
- een accesspoint voor WiFi
- een switch voor de bedrade aansluitingen
En dat hele ding met al die functies heet dan samen een WiFi-modem...
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
De Maxxter bridge werkt prima achter mijn Ziggo-modem, waarvan de router het werk doet.
De uitgegeven adressen liggen in 192.168.178.xxx met subnet 255.255.255.0
1) Zet het modem van Ziggo vast op een kanaal (1 tot 13), anders wordt je crazy van het ding dat steeds een "vrij" kanaal gaat zoeken waardoor je seconden lang niks kan doen.
2) De Maxterr geef je de opdracht : vertaal Ziggoxxxxxx naar Ziggoxxxx-ext met jouw gekozen kanaal erin en eruit en met het zelfde wachtwoord
Wij zitten hier met 15 gebruikers op 13 kanalen. We hebben allemaal een kanaal gekozen met 3 ertussen: 1 4 7 10 13 2 5 8 11 3 6 12 4 7. De buren die 4 en7 gebruiken zien elkaar niet eens op de scanner!
Succes!!
PS In het menu "Geavanceerd" van het modem kun je het kanaal/Channel veranderen van Auto naar 1 tot 13 vast. Dat geeft rust in de tent!! Anders zitten al die modems in elkaars staart te bijten...
PS2 De Maxxter gaatt gemakkelijk door twee lagen beton naar de zolder. De snelheid is super. 10MBYTE/s makkelijk! Downloaden van 1GByte in een kwartier...
PS3 Achter de Maxxter op zolder hangen de BioStar desktop, de Asus Eee A900 en de HP ENVY 4500 printer, elk met een eigen IP-adres van het Ziggo-modem. Beneden staat een IBM T43 laptop en die kan ook boven printen via 192.168.178.25 naar de HP ENVY 4500!
Nog meer? Vraag maar!
De uitgegeven adressen liggen in 192.168.178.xxx met subnet 255.255.255.0
1) Zet het modem van Ziggo vast op een kanaal (1 tot 13), anders wordt je crazy van het ding dat steeds een "vrij" kanaal gaat zoeken waardoor je seconden lang niks kan doen.
2) De Maxterr geef je de opdracht : vertaal Ziggoxxxxxx naar Ziggoxxxx-ext met jouw gekozen kanaal erin en eruit en met het zelfde wachtwoord
Wij zitten hier met 15 gebruikers op 13 kanalen. We hebben allemaal een kanaal gekozen met 3 ertussen: 1 4 7 10 13 2 5 8 11 3 6 12 4 7. De buren die 4 en7 gebruiken zien elkaar niet eens op de scanner!
Succes!!
PS In het menu "Geavanceerd" van het modem kun je het kanaal/Channel veranderen van Auto naar 1 tot 13 vast. Dat geeft rust in de tent!! Anders zitten al die modems in elkaars staart te bijten...
PS2 De Maxxter gaatt gemakkelijk door twee lagen beton naar de zolder. De snelheid is super. 10MBYTE/s makkelijk! Downloaden van 1GByte in een kwartier...
PS3 Achter de Maxxter op zolder hangen de BioStar desktop, de Asus Eee A900 en de HP ENVY 4500 printer, elk met een eigen IP-adres van het Ziggo-modem. Beneden staat een IBM T43 laptop en die kan ook boven printen via 192.168.178.25 naar de HP ENVY 4500!
Nog meer? Vraag maar!
[ Voor 31% gewijzigd door DickStomp op 03-07-2015 23:45 ]
Jullie zijn dus allemaal op overlappende kanalen gaan zitten? De niet-overlappende kanalen op 2.4GHz zijn 1,6 en 11, dus "5 ertussen" (met een bandbreedte van 20MHz, op 40MHz heb je altijd overlap).DickStomp schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:27:
Het is beter om de access points te verdelen over die drie kanalen, twee netwerken op hetzelfde kanaal kunnen op basis van vastgestelde afspraken om de beurt communiceren. Nu storen ze met elkaar omdat de ruis die ze zien niet herkenbaar is als WiFi.
Als de gebruikers op kanaal 4 en 10 flink gaan downloaden is het gedaan met de pret voor iedereen, zeker als de netwerken fysiek dicht op elkaar zitten.
Met 10 Megabyte per seconde download je 1GB in minder dan twee minuten... 1GB per kwartier lijkt meer op 10 Megabit per seconde.De snelheid is super. 10MBYTE/s makkelijk! Downloaden van 1GByte in een kwartier...
[ Voor 15% gewijzigd door donny007 op 04-07-2015 08:46 ]
/dev/null
Bovendien is kans dat je 10MBps (80Mbps!) met een repeater in 2.4GHz haalt nagenoeg nihil.
Een repeater ontvangt en zendt pakketjes in zelfde kanaal. Elk stukje info moet dus twee keer verstuurt worden, wat je max doorvoersnelheid exact halveert. Het maximale wat je in theorie in 2.4GHz kunt verstoken bij 2x2 MiMo ("300Mbps") is 216Mbps. Daar de helft van zou 108Mbps zijn. Dat is meer dan 80Mbps, maar je hebt nog twee addertjes:
1) die 300Mbps link speed haal je alleen als je 40MHz-brede kanalen gebruikt. De hele 2.4GHz-band is maar 83MHz breed, dus je kunt maar twee zulke kanalen naast elkaar gebruiken. In het anno 2015 overvolle 2.4GHz spectrum heb je die ruimte echt alleen in een betonnen bunker op de hei. Je zult bijna overal terug moeten naar 20Mhz-brede kanalen, wat je gelijk de helft kost. Dan dus max 108Mbps totaal en 54Mbps gehalveerd door repeater. Geen 80Mbps. Probeer je toch 40MHz bij drukte? Dan heb je 3dB minder signaal dan de verstoorder waardoor je forse ruisproblemen gaat hebben en een nog tragere instabiele verbinding krijgt
2) genoemde max snelheden zijn bij line-of-sight en perfect signaal. Als je line-of-sight had voor hele traject AP - repeater - client zou je die repeater helemaal niet nodig hebben. Je gaat dus altijd ergens flink wat signaal kwijtraken. Ook dat beperkt je snelheid.
Al met al vind ik 10Mbps geloofwaardig en 10MBps onzinnig
Een repeater ontvangt en zendt pakketjes in zelfde kanaal. Elk stukje info moet dus twee keer verstuurt worden, wat je max doorvoersnelheid exact halveert. Het maximale wat je in theorie in 2.4GHz kunt verstoken bij 2x2 MiMo ("300Mbps") is 216Mbps. Daar de helft van zou 108Mbps zijn. Dat is meer dan 80Mbps, maar je hebt nog twee addertjes:
1) die 300Mbps link speed haal je alleen als je 40MHz-brede kanalen gebruikt. De hele 2.4GHz-band is maar 83MHz breed, dus je kunt maar twee zulke kanalen naast elkaar gebruiken. In het anno 2015 overvolle 2.4GHz spectrum heb je die ruimte echt alleen in een betonnen bunker op de hei. Je zult bijna overal terug moeten naar 20Mhz-brede kanalen, wat je gelijk de helft kost. Dan dus max 108Mbps totaal en 54Mbps gehalveerd door repeater. Geen 80Mbps. Probeer je toch 40MHz bij drukte? Dan heb je 3dB minder signaal dan de verstoorder waardoor je forse ruisproblemen gaat hebben en een nog tragere instabiele verbinding krijgt

2) genoemde max snelheden zijn bij line-of-sight en perfect signaal. Als je line-of-sight had voor hele traject AP - repeater - client zou je die repeater helemaal niet nodig hebben. Je gaat dus altijd ergens flink wat signaal kwijtraken. Ook dat beperkt je snelheid.
Al met al vind ik 10Mbps geloofwaardig en 10MBps onzinnig

Oslik blyat! Oslik!
Wijze woorden van dion_b.
Moraal van het verhaal:
Sluit de 'versterker' (dit is een marketing term) bedraad aan met een lange UTP kabel. Deze heb je voor 2 euro bij die zelfde Action en dan krijg je 10 meter. Je stelt hem dan in als acces point, dit is naar mijn inzien de enigste juiste manier om je wifi bereik te vergroten.
Dat ik persoonlijk een ander merk en type had genomen laat ik even onbesproken.
Moraal van het verhaal:
Sluit de 'versterker' (dit is een marketing term) bedraad aan met een lange UTP kabel. Deze heb je voor 2 euro bij die zelfde Action en dan krijg je 10 meter. Je stelt hem dan in als acces point, dit is naar mijn inzien de enigste juiste manier om je wifi bereik te vergroten.
Dat ik persoonlijk een ander merk en type had genomen laat ik even onbesproken.
[ Voor 3% gewijzigd door andy88 op 04-07-2015 20:57 ]
Pagina: 1