Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke 13/14" Ultrabook heeft de beste GPU?

Pagina: 1
Acties:

• stijnovic
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 18:45
Hallo, ik ben van plan een nieuwe laptop/ultrabook aan te gaan schaffen en vroeg me af wat de beste GPU is die nog in een dunne 13/14" laptop past. Ik wil namelijk geen lelijke dikke game-laptop aanschaffen maar er wel engiszins fatsoenlijk spellen op kunnen draaien. (speel momenteel Mechwarrior Online)

Liefst wil ik een mooi strak design, geborsteld staal ofzo, zilver of zwart. Iets waarmee ik op m'n werk gewoon een presentatie kan geven zonder rare blikken. Hij moet lekker mobiel zijn, niet te dik en zwaar. Ik dacht aan een prijs van rond €1000. Het viel me op dat er maar weinig 13/14" laptops zijn met een 1080p scherm. Waarschijnlijk kan ik spellen toch niet op hoge resulotie spelen, dus misschien is 1366x768 wel genoeg?

Een beetje zoeken in de pricewatch leverde het volgende op. Aangezien ik niet zo veel goede kandidaten vond, hebben zaken als CPU, RAM, mat/glans-scherm en een SSD even geen priorieit.

Deze Acer Aspire V7 lijkt me een goede optie aangezien er een GeForce GT750M in zit. Geen idee hoe het met bouwkwaliteit en geluids- en warmteproductie zit, ik heb niet al te veel vertrouwen in Acer.. De Razer Blade heeft een betere GPU, maar ik vind de groene details lelijk en de prijs te duur. De MSI GE40 is te dik. De Radeon HD 8570M van de Samsung Ativ Book 7 lijkt me niet sterk genoeg.

Ik raak altijd een beetje in de war van de GPU-naamgeving, dus misschien heb ik iets moois over het hoofd gezien.. Misschien is zelf een laptop samenstellen een optie? Ik heb alleen geen idee wat de beperkingen zijn van de GPU's / barebones qua vormfactor en warmte-afvoer enzo. Iemand tips? Thanks alvast! :)

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
Als je genoegen neemt met een mindere resolutie zal de HD4000 wel volstaan. Het is een best capabele gpu voor af en toe casual gamen.

In deze lijst kan je opzoeken hoe de videokaarten onderling presteren. Uiteraard is meer punten beter. Dat kan je niet altijd zeggen met de naamgeving van de videokaarten, daarom zijn benchmarks wel handig :)

druk en typefouten voorbehouden

• stijnovic
Hee, dat is een fijne lijst. Ik had zelf deze al gevonden, maar die is een stuk minder overzichtelijk.

De Intel HD 4000 is geen optie, die krijgt maar 463 punten terwijl de GeForce GT 750M er 1613 krijgt en de Radeon HD 8570 1009. Dus dan ga ik voor de GT750M, alleen vind ik maar één 14" laptop die dat heeft. Zijn er nog alternatieven met vergelijkbare of betere prestaties?

• lutkeveld
Heb je die extra prestaties ook echt nodig dan? Je kan eens kijken naar een bekendere (desktop) videokaart en daar gameplay van opzoeken met de games die je zou willen spelen.

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:14
Er was een review op anandtech over de Acer, ze waren er best tevreden over. Ik wil ook voor die gaan en zag t bij de MM in Alexandrium staan. Het zag er in ieder geval goed uit zo op het eerste oog

NS FC: SW 2742 0448 8213

• stijnovic
Dat verschil in prestatie vind ik wel belangrijk. Of is er een andere reden om een mindere GPU te nemen? (warme/geluid/accu bijvoorbeeld?)

Verschil in prestatie is vrij behoorlijk: (volgens notebookcheck.net)
code:
1
2
3
4
5
FPS               Deus Ex HR       Crysis 3
                  Low High Ultra   Low  Med
GeForce GT 650M*  159   77    29    51   33
Radeon  HD 8750M  100   52    23    34   21
Intel   HD  4000   44   23    13    22   11
*kon ff geen specs voor de GT750M vinden, maar deze zouden vrijwel gelijk moeten zijn.

Goede review ja, misschien ga ik er ook wel voor! De Acer R7 vind ik trouwens ook wel interessant met z'n ezel-scharnier, maar die is toch wel weer net een maatje groter. :/

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Acer maakt de laatste jaren zeer goede laptops in de dure segment. Dus daar hoef je niet aan te twijfelen. Als het gaat om die logge acers van 500 euro, dan snap ik het.

• niektb
  • Laatst online: 01-08-2024
Als je je 14" eis laat vallen zijn er een stuk meer opties. oa.:
pricewatch: Asus N550JV-CM068H
pricewatch: Asus VivoBook S550CB-CJ088H

onderste is overigens voorzien van GT740M.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Die Vivobook is een grapje zeker? 1366x768 voor die prijs kan echt niet en de GPU verricht ook geen wonderen, daarbij zou ik 2,65kg niet erg portable noemen. Ik zou dan blind voor de Acer gaan (of eigenlijk nog liever de Sony Vaio S15 waar ik ook lekker wat spellen op kan draaien, maar die heb ik vooral om het scherm gekozen).

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

En deze? pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii

Is wel 15,6 inch, maar wel lichter en dunner. De V7 heeft een touchscreen, dus glanzend scherm. Deze heeft een mat scherm.

• lutkeveld
Jornv schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:22:
Die Vivobook is een grapje zeker? 1366x768 voor die prijs kan echt niet en de GPU verricht ook geen wonderen, daarbij zou ik 2,65kg niet erg portable noemen. Ik zou dan blind voor de Acer gaan (of eigenlijk nog liever de Sony Vaio S15 waar ik ook lekker wat spellen op kan draaien, maar die heb ik vooral om het scherm gekozen).
Voor gamen is dit een voordeel omdat hier de native resolutie lager ligt wat minder van je gpu vraagt. Voor al het andere dan gamen is het een nadeel. Waar ik eerder naar zou kijken is mat/glanzend en IPS/TN

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Bij Lenovo komen er een paar kleppers uit in de komende weken: de U430p en de S440.
Ik ben ook rond aan het kijken voor een ultrabook die een spelletje aankan, maar ik ben er ook nog niet uit...

• stijnovic
Thanks voor jullie hulp zover! :)

Die Asus N550JV en S550CB, Acer V5 en Sony Vaio S15 bieden niet echt iets extras terwijl ze wel een maat groter zijn dan de Acer V7. Om voor een 15,6" te gaan, moeten er voor mij echt duidelijk voordelen aan zitten.

Die Lenovo U430p en S440 zien er ook goed uit, maar die hebben dan weer een mindere GPU (GeForce GT 730M en Radeon HD 8670M respectievelijk).

Ik kwam ook nog deze barebone tegen met een GeForce GTX 765M. Maar die valt eigenlijk in de gaming-laptop categorie, 32mm vind ik toch wel behoorlijk dik en ik ben ook niet zo'n fan van het hoekige "stealth-fighter" design.

Ik kwam ook nog de Gigabyte U2442N tegen. Nog mooier was de Gigabyte P34G, eigenlijk heel redelijk, dun, licht, strak design en en GeForce GTX 760M! Alleen niet in Nederland te koop? Is Gigabyte een goed laptop-merk?

Voorlopig is de Acer V7 mijn favoriet. Er is trouwens ook een 15,6"-versie van. Ook een review erbij, dus ik denk dat die review ook representatief is voor de 14"-versie.

Nooit over nagedacht dat touchschermen altijd glanzen, wel logisch. Maar een glanzend scherm vind ik niet zo'n groot probleem.

Heeft iemand ervaring met spellen spelen op non-native resoluties op een 14" 1080p scherm? Misschien zijn de pixels wel klein genoeg om het gewoon helemaal niet te merken? Rescalen hoeft er tegenwoordig toch eigenlijk ook helemaal niet meer blokkerig uit te zien? (photoshop kan het ook)

[ Voor 11% gewijzigd door stijnovic op 01-10-2013 00:48 ]

• niektb
Een vriend van mij heeft een MBPr van 15,6" en hij speelt altijd op FHD, dat werkt prima. De Acer V7 is trouwens krachtig genoeg om op FHD te gamen. (niet op high)

Maar op 720p of hoger gamen gaat prima, daar merk je niet zoveel van. (vergelijk 720p films op een FHD scherm)

De V7 is trouwens ook verkozen bij de BBG:
reviews: Laptop Best Buy Guide: oktober 2013

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• Cronimet
stijnovic schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 00:30:
Thanks voor jullie hulp zover! :)

Die Asus N550JV en S550CB, Acer V5 en Sony Vaio S15 bieden niet echt iets extras terwijl ze wel een maat groter zijn dan de Acer V7. Om voor een 15,6" te gaan, moeten er voor mij echt duidelijk voordelen aan zitten.

Die Lenovo U430p en S440 zien er ook goed uit, maar die hebben dan weer een mindere GPU (GeForce GT 730M en Radeon HD 8670M respectievelijk).

Ik kwam ook nog deze barebone tegen met een GeForce GTX 765M. Maar die valt eigenlijk in de gaming-laptop categorie, 32mm vind ik toch wel behoorlijk dik en ik ben ook niet zo'n fan van het hoekige "stealth-fighter" design.

Ik kwam ook nog de Gigabyte U2442N tegen. Nog mooier was de Gigabyte P34G, eigenlijk heel redelijk, dun, licht, strak design en en GeForce GTX 760M! Alleen niet in Nederland te koop? Is Gigabyte een goed laptop-merk?

Voorlopig is de Acer V7 mijn favoriet. Er is trouwens ook een 15,6"-versie van. Ook een review erbij, dus ik denk dat die review ook representatief is voor de 14"-versie.

Nooit over nagedacht dat touchschermen altijd glanzen, wel logisch. Maar een glanzend scherm vind ik niet zo'n groot probleem.

Heeft iemand ervaring met spellen spelen op non-native resoluties op een 14" 1080p scherm? Misschien zijn de pixels wel klein genoeg om het gewoon helemaal niet te merken? Rescalen hoeft er tegenwoordig toch eigenlijk ook helemaal niet meer blokkerig uit te zien? (photoshop kan het ook)
Die 'mindere' GPU van de Lenovo's is heus goed genoeg om casual games op te spelen hoor.

• stijnovic
Mooi dat (het scherm van) de Acer V7 geprezen wordt in de BBG. Extra reden om ervoor te gaan. Misschien dat sommige shops hem nu zelfs in de aanbieding gooien...? :P

Ik vind 720p films kijken op mijn 1080p scherm echt best merkbaar en voldoende storend dat ik het nooit meer doe. Al is het meer de resolutie zelf dan het scaling effect wat me stoort. Heeft iemand ervaring met games op lagere resolutie spelen op een 14" 1080p scherm?

Ik zie in de benchmarks dat er toch wel een significant verschil is tussen de GT 750M en de GT 730M. Ook al is het maar voor casual spelen, dit kan voor sommige spellen net het verschil maken tussen speelbaar en onspeelbaar. Sterker nog, als ik een mooie laptop vind met een GTX 765M of GTX 760M, dan ga ik liever daar voor!

Daarover gesproken, heeft iemand misschien ervaring met Gigabyte laptops (importeren)? Want de P34G ziet er erg mooi uit, zeker met een IPS scherm en GTX 760M voor €1234 in Duitsland...

[ Voor 19% gewijzigd door stijnovic op 01-10-2013 15:46 ]

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
stijnovic schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:47:
Mooi dat (het scherm van) de Acer V7 geprezen wordt in de BBG. Extra reden om ervoor te gaan. Misschien dat sommige shops hem nu zelfs in de aanbieding gooien...? :P

Ik vind 720p films kijken op mijn 1080p scherm echt best merkbaar en voldoende storend dat ik het nooit meer doe. Al is het meer de resolutie zelf dan het scaling effect wat me stoort. Heeft iemand ervaring met games op lagere resolutie spelen op een 14" 1080p scherm?

Ik zie in de benchmarks dat er toch wel een significant verschil is tussen de GT 750M en de GT 730M. Ook al is het maar voor casual spelen, dit kan voor sommige spellen net het verschil maken tussen speelbaar en onspeelbaar. Sterker nog, als ik een mooie laptop vind met een GTX 765M of GTX 760M, dan ga ik liever daar voor!

Daarover gesproken, heeft iemand misschien ervaring met Gigabyte laptops (importeren)? Want de P34G ziet er erg mooi uit, zeker met een IPS scherm en GTX 760M voor €1234 in Duitsland...
Het komt juist vrij vaak voor dat de prijzen stijgen van laptop die in de BBG staan.

Gigabyte heeft niet zo'n goede reputatie als laptopbouwer en dan vooral de koeling.

• j2323
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-11 19:06
Welliswaar 15 inch, maar de nieuwe Dell Inspiron 7000 serie heeft (bij de 15 inch modellen in ieder geval) ook een GeForce GT 750: http://www.dell.com/nl/p/...model_id=inspiron-15-7537.

Verder lijken de specs wel aardig waar je naar op zoek bent, voor een redelijke prijs. Deze modellen lijken nog niet zo op Tweakers besproken, maar ze zijn al wel bij Dell te bestellen.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
j2323 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:10:
Welliswaar 15 inch, maar de nieuwe Dell Inspiron 7000 serie heeft (bij de 15 inch modellen in ieder geval) ook een GeForce GT 750: http://www.dell.com/nl/p/...model_id=inspiron-15-7537.

Verder lijken de specs wel aardig waar je naar op zoek bent, voor een redelijke prijs. Deze modellen lijken nog niet zo op Tweakers besproken, maar ze zijn al wel bij Dell te bestellen.
Maar wel met een crappy scherm..

Verwijderd

Dus dat ding is nu ook te koop. Ahaa, dat wist ik nog niet.

Anyway, de aver V7 heeft momenteel een van de beste, zo niet het beste, scherm wat je kan krijgen. Het enige wat volgens mij beter is is het dreamcolor scherm in de elitebook en precision. Een GT750m is prima om op te gamen.

Gigabyte maakt niet zoveel laptops, maar deze zijn vaak erg slecht, en worden zelfs door notebookcheck afgekraakt. Dat is geen garantie dat het deze keer net zo slecht is, maar niet kopen zonder reviews. Het clevo model met GTX 765m maakt idle erg veel herrie. De MSI GE40 heeft een erg slecht scherm, net als de razer blade (schande..).

• Cronimet
http://www.dell.com/be/p/inspiron-15-7537/fs#overrides=

1299 voor I7-4500U, 15inch Full HD met touch, 16GB1 DDR3L 1600MHz, 256 SSD en NVIDIA® GeForce® GT 750 M 2 GB DDR5. Betere specs dan dit kan je momenteel moeilijk krijgen denk ik.
2.6kg dus het gewicht valt ook nog goed mee, en Dell is wel een degelijk merk.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Moet er wel bij gezegd worden dat de 750M van de Acer V7 een DDR3 model is terwijl die in de Dell een DDR5 model is. Ik heb gehoord dat de DDR5 variant zo'n 30% meer performant is dan het DDR3 model, dus dat is nog wel iets om te overwegen.

De Dell kan je trouwens volgens mij wel met de kortingsacties van Darkstone nog wat goedkoper krijgen, als 'ie eenmaal te verkrijgen is in Nederland.

• stijnovic
Had niet verwacht dat GDDR5 geheugen zo veel beter is dan DDR3 in combinatie met dezelfde GPU, 30% vind ik wel een grote snelheidswinst! Maar ik zie ook dat het maar 2GB tegenover 4GB is, ik weet niet of dat nog een grote impact heeft? Zijn hier ergens benchmarks van te vinden?

Die Dell's zien er wel goed uit, maar zijn helaas wel 15,6", dus die gaan het voor mij niet worden. Jammer dat de 14" Dell's allemaal mindere GPU's hebben, want verder zien ze er goed uit.

• Merethil
Waar haal je vandaan dat het een 4 GB kaart is? Hoe dan ook:
2 GB is meer dan voldoende, 4 GB wordt nauwelijks vol gestopt met dit soort kaarten, laat staan dat het nodig is. Je gaat het nooit gebruiken omdat de videokaart niet snel genoeg is om ooit nut te hebben van 4 GB.
2 GB is eigenlijk al teveel.... 1 GB is over het algemeen nog steeds gemeengoed in mid-end kaarten en dus ook in de laptopGPU's.

Jammer dat 15,6" hem niet wordt, het lijkt me een mooie laptop al zijn er nog geen reviews van uitgekomen. De 14" Acer is op zich ook een erg goed model, maar hoorde wel dat hij wat heet kon worden. Verder kan je er best veel op doen, meeste games zullen vrij goed draaien, op de allernieuwste op high settings na.

• stijnovic
Op de Acer site staat dit:
Windows 8 - 14.0" IPS FULL HD 16:9 Touch - Intel® Core™ i5-4200U processor (1.6GHz - 2.6GHz Turbo - 3MB L3 cache) - 8GB DDR3 RAM - NVIDIA® GeForce® GT750M 4GB - 500GB HDD + cache SSD - Cool Steel- QWERTY backlit

Weet iemand trouwens hoe dat werkt met die cache SSD? Zit die in de HDD ingebouwd of is dat een losse mSATA SSD module ofzo? Want ik zou er graag zelf nog een SSD bij willen schroeven. Zou leuk zijn als ik die 24GB cashing SSD zou kunnen vervangen voor een 120GB SSD...

[ Voor 6% gewijzigd door stijnovic op 02-10-2013 13:57 ]

• Merethil
Cache SSD is een losse module die in een mSata slot zit over het algemeen.
http://www.anandtech.com/...eview-everything-you-need
Hier wordt aangegeven in de specs dat het een Kingston SMS151S324G ssd is, dat is volgens mij een mSata SSD (iig niet op de hdd zelf maar in een mSata / M.2 slot)

Volgens mij kan je die gewoon vervangen door een grotere en daar Windows vanaf draaien (of linux, wat jij zelf wilt natuurlijk ;) )

• stijnovic
Dat is goed nieuws, want dan heb ik voor €100 extra gewoon een 120GB SSD erin! :)

Ik las hier trouwens wel iets raars over GDDR5 vs. DDR3 in de GT 750M:

GeForce GT 750M is a fast-middle-class GFX, based on the 28nm, 2012 Kepler architecture. It's Based on the Kepler GK107 Core and therefore offers 384 Shader Processing Units, 32 TMUs and 16 ROPs, on a 128-bit memory interface of either fast GDDR5 or standard DDR3. The central unit's and operating memory clock's speed depend on the memory variant.

GDDR5 - This is the GDDR5 version and so the central unit runs at 941Hz(XXXMHz in Turbo Mode) and the memory clock operates at up to 1250MHz. However, ultimately, laptop manufacturer's may change these values to their liking. The GDDR5 version gains the upper-hand on higher resolutions (1600x900, 1980x800) and has more tolerance for image improving techniques, such as MSAA and thus is better suited for larger notebooks.

DDR3 - This is the DDR3 version and so the central unit runs at up to 967MHz and the memory clock operates at up to 1000MHz. However, ultimately, laptop manufacturer's may change these values to their liking. The DDR3 variant will perform considerably better than the GDDR5 version, on lower resolutions and is better suited for smaller notebooks.

Waarom zou de DDR3-variant het beter doen op lage resoluties dan de GDDR5-variant? :?

Verwijderd

de GDDR3 variant heeft hoger geclockte shaders. Op lage resoluties is er geen bandwidth bottleneck.

Je moet gewoon de benchmarks raadplegen in plaats van dat soort sites raad te plegen. Je kan zonder verregaande kennis niets met de specificaties.

• Musta
Merethil schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:59:
Cache SSD is een losse module die in een mSata slot zit over het algemeen.
http://www.anandtech.com/...eview-everything-you-need
Hier wordt aangegeven in de specs dat het een Kingston SMS151S324G ssd is, dat is volgens mij een mSata SSD (iig niet op de hdd zelf maar in een mSata / M.2 slot)

Volgens mij kan je die gewoon vervangen door een grotere en daar Windows vanaf draaien (of linux, wat jij zelf wilt natuurlijk ;) )
Hee dat is goed nieuws, nu wil ik nog meer de Acer :9 wou de harde schijf al vervangen maar zo is t makkelijker dan:)

• stijnovic
Op AnandTech staan ook foto's van de binnenkant van de Acer trouwens. Ziet eruit alsof het geen probleem is om zelf die SSD te vervangen.

Hier las ik trouwens wel een raar probleem, namelijk dat meerdere mensen de laptop met een 1366x768 scherm geleverd hebben gekregen... heel vreemd! (was wel in België :P)

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/galleries/3004/Acer%20V7%20Internals%20(1)_575px.jpg

• niektb
Op die site staat in de specs dat het om 1366x768 gaat.

• Merethil
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:06:
de GDDR3 variant heeft hoger geclockte shaders. Op lage resoluties is er geen bandwidth bottleneck.

Je moet gewoon de benchmarks raadplegen in plaats van dat soort sites raad te plegen. Je kan zonder verregaande kennis niets met de specificaties.
Bron? Ik kan nergens vinden dat de shaders hoger of lager geclockt zijn... Verder heb je gelijk hoor, benchmarks zijn beter, maar je kan wel IETS uit de specs halen.
Over het algemeen zou ik zelf niets meer met GDDR3 nemen, al is het maar omdat je op 1920x1080 al heel wat hebt aan de mem. bandwidth.

Verwijderd

Asus:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/fileadmin/Notebooks/Asus/N750JV/gpuz.PNG

acer:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/fileadmin/Notebooks/Acer/Aspire_V5-573G-54208G50aii/GPU-Z_Nvidia.jpg

lenovo:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iOhSOYL.jpg

Zie boost clock.

Tijdens het zoeken kwam ik er overigens achter dan toshiba en clevo zijn GT 740m's uitlevert met een 64 bit bus..

• Merethil
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:04:
Asus:
[afbeelding]

acer:
[afbeelding]

lenovo:
[afbeelding]

Zie boost clock.

Tijdens het zoeken kwam ik er overigens achter dan toshiba en clevo zijn GT 740m's uitlevert met een 64 bit bus..
Zier eruit alsof de 750M GDDR5 daar inderdaad wat op achter loopt. Ik dacht altijd dat de boost clock de clock was waar de kaart maximaal op kon draaien door Nvidia's boost te gebruiken (dus als de warmte het toelaat te boosten onder zwaar gebruik) maar da's dus de shader clock?
Dacht altijd dat tweemaal de coreclock de shaderclock was.

Dan zullen de GDDR3 en GDDR5 in de meeste dingen niet veel schelen inderdaad. Je zult misschien op 1920x1080 wat verschillen merken, lijkt me echter.

Verwijderd

De boost clock is de kloksnelheid waar hij maximaal op draait als de temperatuur het toelaat. Van wat ik ervan begrijp bereik je die boost klok onder reallistische situaties bijna altijd. (op de desktop tenminste). Op een mobiele kaart is het inderdaad minder.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 14:12 ]

• stijnovic
niektb schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:09:
Op die site staat in de specs dat het om 1366x768 gaat.
Inderdaad, maar denk dat dit een foutje is. Ze zeggen in die 3 reviews ook dat ze uiteindelijk wel een 1080p scherm hebben gekregen. Ze hebben het ook over precies hetzelfde typenummer: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii.

Of scheelt dat per land? Want ik zie nu ook op het plaatje van AnandTech dat er een 1GB HDD in zit. Even goed opletten dus als je hem gaat bestellen wat de geadverteerde specs zijn.. :X

Verwijderd

Op tweakers was ook al iemand die er een met een 768p scherm had ontvangen.

Niet getreurd, onder de wet koop op afstand kan je zoiets probleemloos terugsturen.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:22
Anantech heeft een iets ander typenummer getest. Met i7 en 12Gb intern geheugen. Die versie is vooralsnog in Nederland niet verkrijgbaar.

• stijnovic
Oja ik zie inderdaad dat ze een andere typenummer hebben getest. Voor mij is huidige Nederlandse versie prima, denk niet dat ik de extra capaciteit nodig zal hebben.

Ik zie ook dat ze soms een 20GB en soms een 24GB cache SSD vermelden.

Ik vraag me toch wel af hoe ze per ongeluk het verkeerde paneel erin kunnen monteren. En hoeveel mensen zouden niet eens doorhebben dat ze het verkeerde paneel hebben?

Ik heb in ieder geval geen zin om mijn laptop terug te moeten sturen, ik wil gewoon in 1 keer de goede!

[ Voor 9% gewijzigd door stijnovic op 03-10-2013 15:24 ]

• Polster
Ik zou trouwens niet de HDD vervangen. Je kunt beter de Xpress cache vervangen door een mSata van 128GB of 256GB. Heb je een snelle SSD en nog gewoon veel storage.

http://tweakers.net/categ...AdFlijpJVtJKphaWxUmxtbS0A

• stijnovic
Hee Polster, daar hadden we het al over, eerder in dit topic, maar je hebt gelijk idd. ;)

Anyway, ik ben er wel uit. Nu nog even bekijken waar ik hem wil bestellen. Ik hoop stiekem nog op een mooie aanbieding. Eventueel ook nog een mSATA SSD en een tas/sleeve erbij. Misschien ook nog een muis, of misschien zelfs alleen zo'n Logitech USB-antennetje, kan dat überhaupt?

Iemand tips waar ie goedkoop is? Of staat ie ergens in het echt? Ik ga liever even bij de Mediamarkt langs dan dat ik hem terug moet sturen omdat ik hem toch lelijk vind ofzo. :P

• Musta
stijnovic schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:55:
Hee Polster, daar hadden we het al over, eerder in dit topic, maar je hebt gelijk idd. ;)

Anyway, ik ben er wel uit. Nu nog even bekijken waar ik hem wil bestellen. Ik hoop stiekem nog op een mooie aanbieding. Eventueel ook nog een mSATA SSD en een tas/sleeve erbij. Misschien ook nog een muis, of misschien zelfs alleen zo'n Logitech USB-antennetje, kan dat überhaupt?

Iemand tips waar ie goedkoop is? Of staat ie ergens in het echt? Ik ga liever even bij de Mediamarkt langs dan dat ik hem terug moet sturen omdat ik hem toch lelijk vind ofzo. :P
Als je in de buurt van rdam alexandrium bent kun je t daar checken, of coolbleu moet ze ook hebben dacht ik. Enige wat ik me nog afvraag is of mm nog met een btw vrije actie komt :p

• Polster
Heb hem vandaag zelf besteld bij Coolblue :P
Bij Mediamarkt heb ik hem niet gezien (ook niet in de webshop) maar ik heb hem wel in mijn handen gehad bij Hardware Outlet.

De prijs is gewoon scherp voor wat je krijgt dus ik verwacht niet dat hij binnenkort veel in prijs gaat zakken. Mediamarkt had vorig jaar BTW vrije dagen rond deze tijd maar dat was volgens mij alleen vanwege de overgang naar 21% tarief. Zelf verwacht ik het dit jaar niet daarom wacht ik niet met bestellen maar je weet het natuurlijk nooit.

Edit: Oh en hij ziet er in het echt mooi uit en voelt degelijk aan. Ok, niet zo strak als een Macbook, Sony Vaio Pro of Asus Zenbook maar het zal zeker geen teleurstelling zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Polster op 03-10-2013 17:12 ]

• stijnovic
Polster schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:08:
Heb hem vandaag zelf besteld bij Coolblue :P
Nice! 8)

Ben erg benieuwd naar de geluids- en warmteproductie onder zware belasting... Zou je daar (als je hem binnen hebt) iets over kunnen vertellen?

Ik zit zelf in Eindhoven, ik dacht dat ze bij Mediamarkt wel ander Acer modellen hebben die er veel op lijken, dus voor de looks kan ik daar alvast terecht...

edit: Oohw Cool Blue is ook in Eindhoven zie ik.. maar ik heb geen fiets hier. :/

[ Voor 28% gewijzigd door stijnovic op 03-10-2013 17:25 ]

• Polster
Inmiddels de laptop een beetje aan de tand kunnen voelen en daarom even deze terugkoppeling.

Fan geluid is heel laag. Onder full load begin je hem pas een beetje te horen maar een muziekje of game overstemt dat allemaal met gemak. Het is ook geen storend geluid. Niets om je zorgen over te maken dus.

De interne temperaturen blijven allemaal onder de 90 graden en de CPU klokt niet terug tot onder de 1.9Ghz. Dat is dus niet de maximale turbo maar wel net iets boven de gegarandeerde 1.6 Ghz. Daarvoor moest ik wel Prime95 en Valley Benchmark tegelijk draaien. Draai ik Prime95 opzichzelf dan blijft de laptop op de max turbo van 2.3 Ghz.

De warmte die wordt uitgeblazen valt ook reuze mee. Pas als de CPU en GPU voor een langere tijd vol wordt belast begint het warmpjes te worden. Heeft mij tot nu toe nog niet gestoord.

Full review: productreview: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii review door Polster

• stijnovic
Ja ik heb de laptop inmiddels ook, ben er zeer tevreden mee tot nu toe al ik heb ik hem nog niet zeer uitgebreid getest. Bedankt voor de review in ieder geval!

Viel me wel op dat hij soms spontaan begint te blazen terwijl hij gewoon idle staat. Niet heel hard of storend, maar ik vond het wel verrassend.
Pagina: 1