Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Op het moment heb ik thuis een aantal schakelingen met behulp van het FS20 systeem wat oa bij conrad verkocht wordt
Het werkt opzich best goed, alleen zou ik graag een terug koppeling willen hebben

Nu is het zo dat ik op een knop druk en er dan maar vanuit moet gaan dat het signaal aan de andere kant aankomt

Bij het z-wave systeem is elke module ook meteen een zender/ontvanger en die sturen het signaal door
ook stuurd z-wave een signaal over de status (aan/uit/...%gedimt)

Het probleem is nu alleen dat ik in een aantal dozen geen kabels (meer) heb
de zender van conrad werkt met een baterij
en kan per zender 4 signalen sturen, dit gebruik ik nu voor lampen die op verschillende groepen zitten en staande lampen die via een stekker zitten

ik heb al zitten kijken naar fibaro
en die hebben wel een module, maar daar zit geen baterij in en moet op 12V aangesloten worden

dus mijn vraag
weet iemand of er zo'n soort module is die 4 kanalen kan zenden, en die op een baterij werkt
of moet ik toch zien dat ik 12V in die doos krijg

• Limojo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-11 23:23
Hier in huis heb ik alles draadloos gemaakt met FS 20.
Het hele systeem met zenders, dimmers, bewegingsmelders etc. draait sinds 9 maanden probleemloos.

Ik bestel de FS 20 spullen rechtstreeks bij http://www.elv.de/sender-fs20-funkschaltsystem.html
, veel meer keuze dan bij Conrad.

Ik heb tijdens de bouw bij elke deur een dubbele wcd geplaatst waarvan 1 wcd is voorzien van een stopcontact en dus is bedraad.
De andere wcd is telkens voorzien van deze wandzender http://www.elv.de/elv-fs20-touchcontrol-tc6.html

Ik heb alle zenders (12 stuks) ontdaan van het batterijvak en via alibaba.com (of zo) 15 kleine ledvoedingen van 12V / 5W besteld a € 3,- p/st. deze passen met gemak in een inbouwdoos achter de zender.

ik kan me niet voorstellen waarom ik terugkoppeling zou willen hebben.
De lamp zie ik aan/ uitgaan in de ruimte waar ik de lamp schakel.
De bewegingsmelders doen hun werk ook gewoon feilloos, lampen in hal, toilet, overloop etc. gaan gewoon altijd aan als het moet en schakelen ook altijd uit na de ingestelde tijd.

Je kunt een signaal ook bijv. 2 of 3x laten versturen door de zender, via een macro.
Dit is in te stellen met een gratis softwareprogramma wat geleverd word bij deze
http://www.elv.de/elv-fs2...programmer-fs20-irp2.html

Je hebt gewoon zo veel mogelijkheden met dit spul, ik blijf maar uitbreiden.

Ik blijf voorlopig bij FS 20 omdat het goedkoop is en goed werkt.
Als de andere merken goedkoper gaan worden en net zo veel mogelijkheden hebben als FS20 op dit moment, stap ik misschien wel een keer over.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op het moment dat je automatisch gaat schakelen is het wel zo handig om terugkoppelingen te hebben zodat je ook weet dat een opdracht is uitgevoerd. Bij het inschakelen van een alarmsirene wil je bijvoorbeeld wel graag weten wanneer die aan of uit is. De routingfunctie van o.a. z-wave en Eaton XComfort is tevens erg handig om het bereik van je draadloze domoticasysteem te vergroten. Via een paar hops kun je zo bijvoorbeeld ook apparaten in je schuur of tuin schakelen.

De Fibaro universele sensor kan gevoed worden met een 9V gelijkspanning dus in theorie zou je 'm met een batterij moeten kunnen voeden maar dan loop je wel de kans dat de batterij snel leegloopt als de sensor niet weet dat ie batterijgevoed is. Je zou ook de complete wandschakelaar met wippen en al kunnen vervangen door een z-wave exemplaar op batterijen. Domoticashop heeft die wel.

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
alleen zitten daar geen 4 schakelingen op
en die heb ik inmiddels wel in gebruik

zo kan ik bij de buitendeur de buitenverlichting, verlichting bij de schuur, hoofd verlichting woonkamer en sfeer verlichting woonkamer schakelen

bij de trap keuken verlichting, woonkamer verlichting, sfeerverlichting en alles uit

en voor het vergroten van het bereik is het ook erg makenlijk, nu heb ik een aantal plaatsen die soms slecht ontvangst hebben