Ik had een zalman CNPS10X Performa op een moederbord ASRock N68C-GS FX geïnstalleerd. Er kwam een verbrande geur vrij en de computer deed het niet meer. Toen een nieuw moederbord gekocht en weer de koeler erop geinstalleerd. Weer dezelfde verbrande geur en de computer deed het niet meer.
Bij het inspecteren van het moederbord bleek dat het mobo een beetje krom was getrokken. Om de koeler te installeren moet je dat processording (backplate of zo) van het moederbord afhalen en aparte dingen gebruiken die met de koeler meegeleverd worden. Nu trekken die dingen zo hard aan het moederbord dat die een beetje krom trekt. Blijkbaar kan de elektronica op het mobo daar niet tegen.
Mensen die dit probleem kennen? Mensen die weten wat hier aan te doen valt?
Het is toch bizar dat een koeler een moederbord krom kan trekken.
Nu heb ik weer zo'n mobo besteld maar nu met een andere koeler (coolermaster tx3) die op de normale manier kan worden geinstalleerd om te voorkomen dat het mobo weer krom trekt.
Bij het inspecteren van het moederbord bleek dat het mobo een beetje krom was getrokken. Om de koeler te installeren moet je dat processording (backplate of zo) van het moederbord afhalen en aparte dingen gebruiken die met de koeler meegeleverd worden. Nu trekken die dingen zo hard aan het moederbord dat die een beetje krom trekt. Blijkbaar kan de elektronica op het mobo daar niet tegen.
Mensen die dit probleem kennen? Mensen die weten wat hier aan te doen valt?
Het is toch bizar dat een koeler een moederbord krom kan trekken.
Nu heb ik weer zo'n mobo besteld maar nu met een andere koeler (coolermaster tx3) die op de normale manier kan worden geinstalleerd om te voorkomen dat het mobo weer krom trekt.
In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.