nieuw geheugen nodig (low profile)

Pagina: 1
Acties:

• bassiez1987
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02 19:48
(ik heb het topic verplaatst, stond in het verkeerde forumdeel)
Mijn PC crasht al tijden en omdat ik er niet op een andere manier achter kwam wat het probleem was ben ik maar via trial&error het geheugen gaan verwijderen. De bluescreen gaf 2 foutcodes: foute drivers, en heel soms probleem met het geheugen. De drivers leek mij het logischt maar daar kreeg ik geen oplossing door. Het tweede reepje geheugen wat eruit ging is denk ik de oorzaak want de pc draait alweer een maand zonder bluescreen.

Het gaat om GeIL GV34GB1333C9DC. Ik heb 2 reepjes dus in totaal 4GB, in principe zit hier levenslang garantie op maar als geheugen van €70 het 3 jaar volhoud vind ik het wel prima.
Met 1 reepje van 2 GB is mijn computer te traag dus wil graag upgraden naar 8GB.
Omdat het huidige geheugen al met moeite onder de koeler past, denk ik dat ik naar LP geheugen moet.
Huidig systeem is:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X6 1055T Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock 890FX Deluxe3€ 114,85€ 114,85
1Club3D HD5850 Overclocked Edition€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Lancool Dragon Lord PC-K62€ 78,10€ 78,10
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 0,-€ 0,-
1Corsair TX750W€ 0,-€ 0,-
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 193,-€ 193,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 385,95

Het enige LP geheugen wat ik kan vinden is de Vengeance LP serie, en met mijn eisen blijft er dan dit over:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 72,50€ 72,50
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9B Blue€ 71,50€ 71,50
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9W White€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 209,95

Nu staat alleen bij de zwarte versie dat deze low profile is, maar volgens mij zijn ze dat allemaal. De witte versie is low-voltage en het goedkoopst, nu dacht ik dat low voltage alleen voordelen heeft dus ik snap dat even niet.

Nu dus even simpel de volgende vragen:
1) klopt het dat alle versies low profile zijn, of klopt de PW en is alleen de zwarte low profile?
2) levert low voltage voor mij nadelen op, of is de goedkoopste nemen gewoon de beste optie?
3) Ik kan me niet voorstellen dat dit het enige Low Profile geheugen is, wat mis ik/ is er een betere optie?

Is er een geheugenexpert die een beetje licht in de duisternis kan brengen zodat ik weer verder kan gaan zoeken?

P.S. volgens mij is dit ook LP geheugen: G.Skill Ares F3-2133C9D-8GAB

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:03
Ik snap het probleem niet zo? In de pricewatch zie ik geen functie om op low profile to sorteren, en op low profile of lp zoeken heeft ook weinig zin omdat volgens mij alleen corsair het zo noemt. Dus dan is het ouderwets plaatjes kijken en zie ik zat geheugen reepjes zonder uitbundige koelvinnen..

• bassiez1987
Dus heb je precies het probleem gedefinieerd: geen universele naam om op te selecteren, geen hoogte opgenomen in de specs en geen schaal bij de plaatjes. En voor de goede orde, mijn huidige geheugen past net en heeft ook geen koelvinnen. Omdat ik liever mijn geheugen niet tegen de koeler aan laat komen moet het dus laag zijn. Hoe vind jij dat dan?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-02 11:07
Tsja, het is een doffe ellende om daarop te zoeken. Meet hoeveel ruimte je hebt, er zijn sites die de afmetingen geven. Kan zijn dat geheugen zonder overdreven heatspreader ook past. Uiteindelijk houd je een paar merken/types over die je wilt kopen. Dan van die controleren of ze LP genoeg zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• bassiez1987
Dan wordt het inderdaad even goed zoeken (of de lokale pc-boer aan zijn omzet helpen). Ik had erop gehoopt dat er een makkelijke manier voor een voorselectie zou zijn maar helaas

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-02 11:07
Prijs, latency en evt. merk. Goed kijken naar de plaatjes erbij en dan bij de laatste paar overgebleven googlen naar de maat. Het is niet anders, veel fabrikanten zetten er ook geen afmetingen bij overigens. Dus je moet hopen dat ergens een reviewer is met de maten of een goede foto.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1