Toon posts:

Nieuwe Router - IP adresconflict - geen draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben verhuisd naar een appartement waar een glasvezelaansluiting in muur zit. Met een ethernetkabel heb ik een prima verbinding, maar ik wilde dit graag draadloos.
Een router op aangesloten en sindsdien kreeg ik soms de melding: IP-adresconflict gedetecteerd. Dit gebeurde als ik met zowel laptop als smartphone op wifi zat. Als ik telefoon van wifi afhaalde was er niks aan de hand.

Nu was ik dit behoorlijk zat en ik dacht dat dit aan mijn (simpele en goedkope) router lag. Dit weekend omgeruild voor een nieuwe router, een Linksys WAP300N, maar zodra ik met deze router via draadloze netwerken verbinding wil maken, krijg ik al de melding: IP-adresconflict. Telefoon of andere apparaten zitten dan niet op wifi. Instelling van laptop staat op automatisch IP-adres en DNS serveradres toewijzen.

Mijn laptop ziet wel het netwerk in de lucht hangen en ik kan verbinding maken, maar dit is alleen lokaal en ik heb geen verbinding met internet. Via de bijgeleverde cd-rom moet ik een aantal stappen doorlopen om een accesspoint te maken, maar dit lukt niet omdat de router niet gevonden wordt.

Vanmorgen met mijn provider gebeld, maar die kon me niet echt verder helpen. Verbinding via ethernetkabel werkt goed, dus het ligt aan de router. Hij dacht dat de router wellicht als bridge staat ingesteld en ik deze moet configureren. Maar ik kan via het IP adres geen toegang krijgen tot de router omdat er geen verbinding is. Er zit ook maar 1 ethernetpoort op, dus ik kan de router niet rechtstreeks aansluiten op mijn laptop. Het gaat om de Linksys WAP300N

Ik heb veel online naar oplossingen gezocht, maar het lukt met geen mogelijkheid om een draadloze internetverbinding te krijgen. Wie weet de oplossing?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Does not compute...

Je hebt het over een nieuwe router, en over een Linksys WAP300N. De Linksys WAP300N is een access point, geen router.

Waarschijnlijk probeer je iets wat niet routeerrt in te zetten als router, met alle evolgen van dien.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ok, ik heb me dus het verkeerde apparaat laten adviseren.
Wat kan ik nu het beste aanschaffen om een draadloos netwerk te krijgen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:23:
Een router.
Om een keuze (voor je) te kunnen maken hebben we op z'n minst je eisen nodig...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou voor een recente Linksys gaan, en dan bijvoorbeeld een EA2700. Gezien je gebruik zou je ook voor een eigen-merk-kiloknaller model kunnen gaan, zoals bijv. de goedkoopste icidu die je kan vinden. Nadeel is wel dat je met een glasvezelverbinding vaak meer snelheid hebt dan je met een gemiddeld ADSL/VDSL/Kabel abbonement hebt, en dat die snelheid alleen te halen is als je daarvoor bestemde apparatuur gebruikt, die snel genoeg is om je data te verwerken. Reken op zo'n 60 euro voor iets dat goed gaat werken.

Sitecom en Sweex vermijden, Trust zou ik ook niet doen. Netgear,
D-Link, Linksys/Cisco kan je altijd doen.

Wat je nodig hebt is inderdaad een Router, en niet een Accespoint of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips!
Ik heb ongeveer € 50,- in gedachten, dus ik ga mij eens in de aanbevolen merken verdiepen.
Ik vind het voornamelijk belangrijk dat de verbinding snel en stabiel is en mijn gebruik is inderdaad niet heel bijzonder. Ik woon in een 3-kamer appartement, dus er hoeven geen grote afstanden overbrugt te worden.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Mijn tip: de Mikrotik RB951G-2HnD maar dan moet je wel vuile handen durven maken :)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:23:
Hmmm ok, ik heb me dus het verkeerde apparaat laten adviseren.
Ik gok dat je te summier je vraag gesteld hebt. Een AP is namelijk exact datgene wat je nodig hebt om een draadloos netwerk te krijgen - maar niet meer dan dat :o

Jij wilt een draadloos netwerk krijgen EN (dmv NAT) meerdere computers kunnen aansluiten ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1