Mijn vraag komt hierop neer: Is het slimmer om een compleet nieuw systeem te kopen of om mijn huidige systeem te upgraden? En in geval van dat laatste: Is het dan slim om een socket 775 quadcore, een nieuwe GPU en een nieuwe monitor te kopen?
Huidige systeem:
Moederbord: MSI P45 NEO-F
CPU: Intel Duo Core E7500
GPU: AMD ATI HD4850
Geheugen: 6GB DDR2
SSD (met OS): OZC Agility 2 60GB
HDD: 2 x WD 1TB in RAID
Muis en toetsenbord: Goedkope modellen
Monitor: Dell TFT scherm 1280X1024 15 of 19" (geen link)
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Het zwaarste dat gedraaid wordt zijn games, ik wil graag zo lang mogelijk nieuwe games kunnen blijven spelen op in hoge kwaliteitsinstellingen
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik twijfel tussen een upgrade of een nieuw systeem. Een nieuw systeem zal gebaseerd zijn op het basis game systeem uit de best buy guide van september (SSD ipv normale schijf) en zal inclusief monitor, assemblage en wat randapparatuur ongeveer 1000 Euro kosten. Maar is dit wel nodig?
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Indien ik een nieuw systeem koop kan ik de optische drive, toetsenbord, muis, monitor en intern geheugen meenemen meenemen. Alhoewel huidig geheugen DDR2 is en monitor kan stuk beter. Zie specs huidige systeem, wat raden jullie in dat geval aan?
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Upgrade CPU, upgrade GPU en upgrade monitor
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee
Huidige systeem:
Moederbord: MSI P45 NEO-F
CPU: Intel Duo Core E7500
GPU: AMD ATI HD4850
Geheugen: 6GB DDR2
SSD (met OS): OZC Agility 2 60GB
HDD: 2 x WD 1TB in RAID
Muis en toetsenbord: Goedkope modellen
Monitor: Dell TFT scherm 1280X1024 15 of 19" (geen link)
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Het zwaarste dat gedraaid wordt zijn games, ik wil graag zo lang mogelijk nieuwe games kunnen blijven spelen op in hoge kwaliteitsinstellingen
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik twijfel tussen een upgrade of een nieuw systeem. Een nieuw systeem zal gebaseerd zijn op het basis game systeem uit de best buy guide van september (SSD ipv normale schijf) en zal inclusief monitor, assemblage en wat randapparatuur ongeveer 1000 Euro kosten. Maar is dit wel nodig?
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Indien ik een nieuw systeem koop kan ik de optische drive, toetsenbord, muis, monitor en intern geheugen meenemen meenemen. Alhoewel huidig geheugen DDR2 is en monitor kan stuk beter. Zie specs huidige systeem, wat raden jullie in dat geval aan?
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Upgrade CPU, upgrade GPU en upgrade monitor
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee