• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Hallo. Ik zit te overwegen een SSD te nemen binnen nu en enkele maanden. Ik heb al een i5 3570k en een GTX770 in mijn PC, en naar ik begrijp zit ik dicht bij het punt waar mijn oude harde schijven een bottleneck kunnen gaan vormen. Mijn moederbord is de Z77 Extreme4. Verder twee harde schijven: 250+320GB. Ik draai soms Windows 8 voor games (eens per maand of zo, wanneer Assassin's Creed 4 of Watch Dogs uitkomt mogelijk tijdelijk wat vaker), maar 99,9% van de tijd zit ik op Linux Mint, waar ik indien mogelijk ook op game of gewoon serieus werk doe. Ik weet niet echt wat ik met de SSD wil of eis, hopelijk weten mensen hier dit, zelf heb ik te weinig kennis over de technologie. Hij moet natuurlijk lekker snel zijn, zo groot mogelijk en het liefst een miljoen jaar mee gaan. Of ik de SSD als RAID/buffer iets wil gebruiken, of als losse harde schijf weet ik niet. Ik wil rond de 125 euro betalen, plusminus 25. Ik weet niet of ik nog vrije PCI express sloten heb, mijn videokaart heeft een 2,5 slot koeler. SATA moet geen probleem zijn.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-02 14:50
pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB
Een van de betrouwbaarste SSD's die op de markt is, en ook een goede allrounder qua snelheid. Genoeg ruimte voor veel games, programma's en dualboots.
Sluit hem aan op de eerste SATA 600 poort, dan boot je het snelst en gebruik je alle mogelijke performance die de m500 je te bieden heeft.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996