sims 3 ssd kopen of videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-12 21:17
Ik zit in een dilemma.
Mijn vriendin heeft een computer voor te photoshoppen. Alleen kunnen we deze niet zo snel upgraden i.v.m. financienen.

De computer ziet er als volgt uit:

Be quiet l10 650w.
I7-4770k @4ghz
8gb corsair vegeance 1600mhz ddr3
GIGABYTE z87-d3hp
Scythe mugen 3 pcgh edition.
C: 250gb hdd
D:500gb hdd

Er zit momenteel geen videokaart in en geen ssd.
De sims 3 is geinstalleerd op de c schijf net als ongeveer 40gb aan uitbreidingen en mods.

Het probleem is. Het laden van letterlijk alles is super traag. Textures. Sims, huizen etc.
Als ik mijn hd 7950 met 1ghz core en 1.5ghz gddr5 is het al wat dragerlijker maar nog steeds traag.

Momenteel hebben we ongeveer 120 euro te spenderen met een beetje rek.

Dan is de vraag, moeten we eerst een ssd kopen en later een videokaart of andersom?
De onboard gpu is ruim voldoende voor de rest alleen lijkt de sims ernstig gebottleneckt te worden door de hardeschijf terwijl een andere videokaart wel lijkt te helpen.

Zelf nijg ik er naar om een ssd te kopen omdat er een totaal van 60gb geladen moet worden.

Wat denken jullie?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:47

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als alles laden heel traag is, is een SSD het beste idee. Een andere videokaart gaat alles natuurlijk ook wel sneller maken, maar het laden niet per sé. Moest je voor een SSD gaan, 64GB is écht klein hoor, je gaat sowieso meer willen later. 128GB is een beter idee.

Android developer & dürüm-liefhebber

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:41
kijk met fraps hoeveel fps je haald bij de sims.

ik denk dat een ssd wel veel helpt bij de sims dat spel moet vaak en veel laden.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Als de onboard gpu ruim voldoende is, en de laadtijden staan je tegen, dan is een SSD het enige logische antwoord. Voor 120 euro kun je een goede 128GB SSD kopen dus ik raad dat aan. :)
(En dan heb je er ook nog eens profijt van buiten de Sims om, dus met alles!)

Saved by the buoyancy of citrus

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 22:46
Sims3 is sowieso als een draak geprogrammeerd. Het werkt overigens vrij makkelijk nog op mijn oude laptop die mijn vrouw gebruikt. Die heeft wel een dedicated VGA kaart.

Laadtijden versnellen (in/uit kavel) = SSD
Ingame rendering versnellen = VGA

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zeker met 40GB aan mods, uitbreidingen en dergelijke heb je behoorlijk wat data die gelezen moet worden. Daar zul je best wat profijt van gaan halen bij een SSD.

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-12 13:04
Als het spelen zelf goed gaat (Ziet er allemaal goed uit en verloopt vlot) dan kan je het beste een SSD nemen. De GPU's van de Haswells zijn prima en voldoen.

Sims3 is aardig groot. Je zou kunnen overwegen om een pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB te kopen (Ik heb deze ook). Daar kan makkelijk je OS, Photoshop en Sims3 op.

Het ligt iets boven je budget, maar het is een goede SSD met dezelfde ruimte als je nu hebt op de HDD. Je kan je hele c-schijf kopieren naar de SSD en dan is het plug-n-play :)

• rodebest
Ik ga zowel de videokaart als de ssd van de vraag en aanbod halen i.v.m. het prijsverschil. Ik ga ook een samsung 240 250 gb halen. Misschien de pro als er een leuke voorbij komt.

De game zelf is altijd 60 fps. Dus het is echt het inladen.
Ik kan toch gewoon de 250gb hdd naar de ssd mirroren zonder problemen?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 22:46
Mirroren niet, je zal echt moeten kopiëren doordat SSD's net iets anders werken dan HDD's.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-12 13:04
Je hebt daar speciale tools voor. Samsung 840 EVO is snel (ook met schrijven) en redelijk budget :)

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:56

P_Tingen

omdat het KAN

Sims gaat veel profijt hebben van een SSD. Mijn oude pc deed 4 minuten over het opstarten van Sims. De nieuwe - met SSD - doet hetzelfde in een seconde of 40. Sims is grafisch niet veeleisend; als ik zie wat voor processor je hebt dan lijkt me dat meer dan voldoende om het op maximale settings te spelen. Dat doe ik met mijn AMD A8 wel (nou ja, mijn dochter dan).

... en gaat over tot de orde van de dag

• rodebest
Nou.. dat is dus best wel duidelijk. Ik denk zelf een ssd. En mijn vermoedens worden hier 7x bevestigt.
Het word dus een samsung 840 series (pro) en daarna als videokaart waarschijnlijk een r7-270x o.i.d.

Verwijderd

Ik vond dat het openen van mijn project files in FL Studio langzaam deden laden als ze erg groot werden.
Ik heb dus ipv een aparte folder op mijn hardeschijf, een aparte SSD gekocht voor alleen mijn muziek dingen.

Het werkt uitstekend! Ik heb zelf een Intel 330 van 120 GB en een Transcend 64GB SSD.
Pagina: 1