Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• TheJoe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-11 23:20
Heey Tweakers,

Voor mijn vader ben ik al een tijdje opzoek naar een stevige smartphone, hij is verhuizer en werkt vaak ook in stoffige omgevingen. Tot op heden had ik geen goeie telefoons gevonden tot ik de Galaxy Xcover 2 in een winkel zag liggen, ik dacht namelijk dat rugged telefoons niet meer gemaakt werden voor de consument. Ik ben toen gaan zoeken naar alternatieven maar kwam niet veel beters tegen. Overigens is mijn vader's huidige 'smartphone' een Nokia e90.

Afbeeldingslocatie: http://www.degsmfan.nl/store/images/Samsung%20Galaxy%20Xcover%202%20S7710.jpg

Het toestel moet een recente android draaien en een beetje met de tijd mee kunnen gaan maar er hoeven geen games op te kunnen draaien. Momenteel is mijn enige keuze dus de Xcover 2, helaas werd deze op tweakers best afgekraakt in reviews en comments: http://tweakers.net/product/324125/samsung-galaxy-xcover-2/

Daarom deze post of er nog tweakers zijn die mogelijk ervaring hebben met een rugged smartphone en daar advies in kunnen geven. :)

[ Voor 5% gewijzigd door TheJoe op 30-09-2013 11:48 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Xcover 1? Motorola Defy's?
Moet die echt rugged zijn of alleen water- en stofdicht, bijvoorbeeld Xperia Z?

En in het buitenland zijn tig toestellen te vinden, maar dan krijg je bulky shit:
Afbeeldingslocatie: http://www.clove.co.uk/product-images/fullsize/utano-barriert180-4-ut-t180-q5.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• TheJoe
Water en stofdicht sowieso, en qua ruggedness dat hij bij een val geen gebroken scherm heeft, want dat hij gaat vallen staat nu eigenlijk al vast. Ik ga die Motorola Defy even opzoeken. Hmmm ik vind die Defy toch net iets te antiek, die gaat qua software niet lang mee denk ik.

[ Voor 21% gewijzigd door TheJoe op 01-10-2013 16:20 ]

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:39
Dat afkraken in de Tweakers review vind ik nog wel meevallen, de reacties gaan veelal over het design en dat het toestel niet top-of-line is. Hierbij wordt er dan wel een beetje vergeten dat de stevigheid ook zijn geld kost.

Mijn broer heeft sinds een maand of twee dit toestel en is er goed tevreden over. Daarbij zit je in ieder geval op Android 4.1 (met misschien nog updates), hier zullen de komende jaren de meeste apps nog wel op blijven draaien denk ik.

Wat je eventueel als extra stevigheid zou kunnen toevoegen is een gelcase als deze: http://www.ebay.nl/itm/Ge...ash=item43bf0ccee2&_uhb=1. Wordt het wel nog weer iets groter van ;).

• TheJoe
Denk dat het dan toch die xcover 2 word, heb dat hoesje van je url ook besteld :)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Die van Caterpillar dan?
http://catphones.com/

• Duke-it
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 09:06
Dit is met recht een drama toestel voor bijvoorbeeld onze situatie. Voorheen hadden wij de Motorola Defy en dit ging 'redelijk' naar tevredenheid. Enige tijd geleden hebben wij die ingeruild voor de Samsung Galaxy Xcover 2. Een aardig toestel totdat je tegen de geheugengrens aanloopt.. En sindsdien een steeds terugkerend probleem.
Samsung Support stelt gewoon dat er 512 MB aan geheugen beschikbaar is. Na enig doorvragen blijkt het 1 GB te zijn, maar ze zeggen dat er 512 MB is gereserveerd voor de gebruiker.
Maar dan: ondanks dat er enkele apps zijn geïnstalleerd geeft het geheugen aan dat er 562 MB door apps wordt gebruikt. Over bloatware gesproken.. Dit betreft voor het leeuwendeel apps die dus niet te verwijderen zijn. Ook staat er om één of andere dubieuze reden op de toestellen 120 tot 372 MB vol met fotoos en videoos, zelfs na een fabrieksreset blijft dat terugkeren. Daarnaast nog wat niet gedefinieerde bestanden en rommel en het geheugen zit vol.
Muziek eraf halen, media verwijderen, apps verwijderen.. Probleem opgelost? Nee, het geheugen zit nu nog voor ruim 700MB vol. Samsung zegt dat dat ingecalculeerd is, het is een toestel met relatief weinig geheugen voor de gebruiker. Samsung raad aan om een app te downloaden om de gedownloade apps te verplaatsen naar de SD kaart.
Echter om geheimzinnige redenen werkt dit niet met een Galaxy Xcover2.... |:( Hier is op XDA al eens een topic aan gewijd.
Rooten dan maar? Nee meneer, dat beslist niet, uw garantie vervalt dan.. Sorry Samsung mijn garantie vervalt dan niet, maar daar ga ik geen discussie over aan.

Samsung heeft voor de S4 een patch uitgerold om de geheugenproblematiek op te lossen, waarom niet voor andere 'minder verkopende' toestellen gelijk ook. Zucht.

Waar lagen die goede oude Motorola Defy's ook alweer?

ps: als je vader geen WhatsApp en al dat spul gebruikt zal hij het wel overleven, en vergeet niet de camera opslag in te stellen op SD Card..

• TheJoe
Met een custom rom zou dit dus opgelost moeten zijn? :)
Toestel is inmiddels aangeschaft en doet het namelijk gewoon naar behoren tot nu toe.

• Duke-it
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 09:06
Inmiddels wat verder. We hebben nu nog wat meer van deze toestellen en middels een roottoegang en Link2SD heb ik nu ook 1 GB op de externe sd als link-geheugen benut.
Problemen zijn vooralsnog over.

Roottoegang via TheBoegl

SD partitioneren en Link2SD via fathertomany

• miredom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-10 10:34
Ik heb de Motorola Defy+ gehad, het is het geld ECHT niet waard! De software was slecht, en ik liet hem een keer vallen van 20 cm hoogte op een houten vloer, scherm was helemaal kapot. Niet kopen dus.

Verwijderd

Ik zou een goede otter-box om smartphone naar keuze doen.
Kleinerediameter scherm is daarbij beter.
Voor 170 euro (na cashback) heb je een blackberry Z10,
Die heeft
-Goede bouwkwaliteit
-2GB ram
-Android app ondersteuning
-De beste processor voor dit geld.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-10 21:00
De Sony Xperia Acro S is er geloof ik ook niet meer? Die kon ook aardig wat misbruik verdragen. Niet zoveel als de Active maar die was nogal klein.

Is vallen het enige probleem of ook het breken van het scherm?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Pagina: 1