Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zero decibellen

Pagina: 1
Acties:

• Marco1234
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-11 15:56
Hallo Tweakers,

Mag ik jullie om advies vragen?

Ik zoek iets goedkoops met een scherm waarmee ik kan internetten en waar ik srs audio, itunes en Utorrent op kan zetten en gebruiken.

Het moet een usb 2.0 of 3.0 poort hebben, wifi, een SSD met minimaal 120 gb (voor muziek) en geen hoorbaar geluid maken wanneer itunes en srs audio aanstaan en worden bediend. Dus eigenlijk passieve koeling, maar iets met een fan die bij de genoemde belasting altijd uit staat of echt heel stil is, is ook goed.

Windows 8 bij touchscreen, Windows 7 bij geen touchscreen. OS X mag ook, maar zal wel te duur zijn.

Als de SSD achteraf toegevoegd moet worden is dat prima, als de basis verder maar voor mij voldoet. Ik wil het budget graag onder de 800 euro houden. Natuurlijk is goedkoper beter, en wil ik een zo gunstig mogelijke prijs/waar verhouding. Het moet een goede basis voor het aansturen van mijn HiFi installatie worden.
Eventueel kan ik ook wel een maandje ofzo wachten, als het ideale apparaat nog uit moet komen.

Ik kijk uit naar jullie voorstellen, alvast bedankt! Zowel concrete voorstellen als aankoop adviezen zijn meer dan welkom :)

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
Een HTPC is denk is geschikter voor jouw wensen, ipv een laptop.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• Marco1234
Bedankt voor de tip. Ik heb er even naar gekeken, en ik heb liever één geïntegreerd geheel, met een scherm erin, als het mogelijk is.
Zo'n HTPC vind ik te veel gedoe met onbekende leveranciers, weinig reviews,vaak geen OS erop en het belangrijkst: er moet nog een scherm bij, daardoor ook kabels etc.

Hij komt op mn nachtkast naast mn bed te staan. Is er niet een goedkope laptop met passieve koeling, zoiets als een chromebook ofzo, maar dan met windows?

[ Voor 9% gewijzigd door Marco1234 op 30-09-2013 22:01 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bedoel je iOS of OS X?

iOS apparaten ga je namelijk niet krijgen met USB en uTorrent apps.

• Marco1234
Thanx, gewijzigd.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:55

mrc4nl

Procrastinatie expert

Tablet met HDMI? zoals de surface pro? dat is gewoon pc hardware in tablet formaat
en dus stil
pricewatch: Microsoft Surface Pro 64GB Zwart
128gb variant is iets duurder

[ Voor 19% gewijzigd door mrc4nl op 01-10-2013 00:01 ]

ora et labora

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarom geen download pc (2e hands?) ergens in een kast ver weg
en een tablet waar je je op kijkt en luisterd?

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 01-10-2013 00:01 ]

Iperf

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Met aansturen HIFI-installatie bedoel je dan niet simpelweg dat je HIFI het geluid gaat verzorgen?

Want dan zou ik idd kijken naar een kleine pc die je ergens weg kan stoppen en een tablet oid waarmee je die pc bedient (qua utorrent kan dat gewoon met vnc oid)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

utorrent heeft ook gewoon een webinterface hoor

Iperf

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
mrc4nl schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 00:00:
Tablet met HDMI? zoals de surface pro? dat is gewoon pc hardware in tablet formaat
en dus stil
pricewatch: Microsoft Surface Pro 64GB Zwart
128gb variant is iets duurder
Zo'n tablet is nou niet echt stil te noemen. Over het algemeen zit er een vrij high-TDP processor in voor een tablet en die moet z'n warmte ook kwijt. Dit gebeurt niet passief, gewoon door een fan die erin zit en die maakt soms best een lawaai als je wat kracht vraagt, wat naar verwachting ook wel gebeurt als je wat dingen zoals uTorrent hebt draaien (Mijn Acer W700 gaat hard blazen bij uTorrent en films hoger dan 720p (hard alsin hoorbaar omdat je het ding nou eenmaal in je handen hebt) omdat hij dan gewoon meer te verstouwen heeft dan normaal tabletgebruik. Beetje browsen gaat wel en ook boeken lezen ofzo doet 'ie zonder warm te worden, maar toch).

Ik zou gaan voor een HTPC die je ergens neerzet op een plek waar je er geen last van hebt en een tablet waarmee je hem aanstuurt inderdaad.
Pagina: 1