Game PC samestelling HELP is dit mogelijk wat moet beter

Pagina: 1
Acties:

• UNDEAD_DC
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-05-2024
hallo iedereen, ik wil een gamePC gaan kopen en zou daar graag wat hulp bij willen hebben/tips.

hieronder de eisen die ik aan de PC stel.

[EDIT:]
Ik wil met deze PC zwaar gaan gamen en ook nog een jaar of 4 vooruit kunnen met deze opbouw en eventueel een betere videokaart/geheugen oid in plaatsen
[EDIT2:]
sorry voor het vergeten van de genoemde punten in het DAA beleid, hierbij zijn ze alsnog
Ik wil er zwaar mee gaan gamen, dit zijn games zoals WoT (WorldOfTanks) maar ook Crysis 3, GTA V (als deze nog voor de PC komt), en andere "grote" namen. Dit het liefst met alles op beste kwaliteit.
Ook game ik vaak lang en intesief aan een stuk door, dus bijvoorbeeld in het weekend en/of dagen dat ik vrij ben kan het zijn dat ik 10 uur aan een stuk door een spel als Crysis 3 speel, goede koeling is dus belangrijk. ook heb ik vaak op de achtergrond bijvoorbeeld skype en firefox openstaan met Hotmail open tweakers.net en soms wat google paginas of youtube filmpjes.

De prijs van de PC is rond de 1.200 euro dit kan iets meer zijn (minder natuurlijk ook) maar dan er wel een goed zichtbaar verschil in de prestaties zitten (dus niet 400 euro meer betalen om 2 fps meer te behalen)

Ik heb voor de PC die ik ga kopen alleen een muis, beeldscherm en toetsenbord moet ik nog wel hebben.
(ik werk nu op een laptop)

vanuit mijn oude PC is niks te gebruiken, hooguit de ledjes van de aanuitknop.

merkvoorkeuren heb ik niet echt, ik ga alleen liever voor een bekend merk zoals samsung/intel/asus e.d. dan voor een of ander japjum merk uit china.

verder wil ik het systeem eventueel uit kunnen breiden met e.v.t. meer/betere videokaarten andere processor/videokaart.
de levensduur van de PC stel ik op minmaal 4 jaar met deze bouw en liefst 6 tot 8 jaar met e.v.t. aanpassingen/verbeteringen.
liefst niet overklocken maar zou niet een heel groot probleem zijn als dit na een aantal jaar nodig zou zijn.

De kast en het moederbord heb ik vanwege de look en deze wil ik graag houden of een soortgelijke samenstelling.

Ook zou ik graag willen dat de PC niet teveel herrie maakt. (het moet niet storend zijn een beetje geluid kan wel)

het beeldscherm wat ik wil aanschaffen wil ik graag een scherm van rond de 21 inch (is dit een fijn formaat? ik zit op +- 0.75 meter van mijn scherm af) scherm komt op mijn bureau te staan kan ook aan de muur achter mijn bureau worden opgehangen. voor nu wil ik 1 scherm gebruiken later mischien wel uitbreiden naar meerdere schermen.

prijs toetsenbord en beeldscherm vallen buiten de 1.200 ik hoop totaal rond de 1.500 klaar te kunnen zijn toetsenbord heb ik wel liggen maar dit zou dan tijdelijk zijn. ik heb wel speakers staan.

ik hoop hiermee voldoende informatie te hebben gegeven indien niet hoor ik het graag en vul ik het weer aan.

PS. Dit is mijn eerste PC die ik zelf ga bouwen

Ik heb dit samengesteld
(dit heb ik samen met een klasgenoot samengesteld, reden voor deze samenstelling is vooral dat de pc
1. snel moet zijn
2. niet teveel herrie moet maken
3. hij er ook nog mooi uit moet zien (vandaar deze kast met dit moederbord)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 198,90€ 198,90
1MSI Z87-G45 Gaming€ 129,49€ 129,49
1Asus HD7970-DC2-3GD5€ 352,50€ 352,50
1Western Digital Green SATA 6 Gb/s, 2TB€ 82,90€ 82,90
1Cooler Master HAF X€ 139,95€ 139,95
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 36,-€ 36,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 72,50€ 72,50
1be quiet! Pure Power L8 730W CM€ 87,20€ 87,20
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 138,45€ 138,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.237,89

Graag jullie reactie/tips/vragen

GR, Daniël

[ Voor 30% gewijzigd door UNDEAD_DC op 30-09-2013 13:56 . Reden: onvoldoende informatie ]

Verwijderd

deze 7970 is veel goedkoper

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI R7970 TF 3GD5/OC BE€ 249,90€ 249,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 249,90

en misschien moet je even aangeven wat je met je PC wilt doen

• UNDEAD_DC
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:54:
deze 7970 is veel goedkoper

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 249,90

en misschien moet je even aangeven wat je met je PC wilt doen
is deze beter en hoeveel dan?

Aangepast

Verwijderd

ik weet niet of hij beter is ik zag alleen dat deze 7970 100€ goedkoper is op dit moment

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 10:06
MSI is goedkoper en heeft een hogere klok snelheid. Qua andere specs zijn ze vrijwel gelijk.

Tevens heeft de Asus 4x Display port en de MSI heeft HDMI.

Dus als je niets met display ports doet, kan je beter de MSI nemen :)

Om zelf te kiezen: Leg de specs even naast elkaar en vergelijk het voor jezelf.

Leesvoer: reviews: Snelle HD 7800- en 7900-kaarten

Als je een hogere schrijfsnelheid wilt voor je SSD, neem dan een Samsung 840 EVO 250GB. De schrijfsnelheid ligt aanzienlijk hoger door z'n cache. De prijs is ongeveer gelijk als je Plextor.

[ Voor 60% gewijzigd door TECHcrime op 30-09-2013 10:16 ]

• UNDEAD_DC
Waar dienen de display ports voor?

Verwijderd

Display ports zijn aansluitingen om een monitor of dergelijke aan te sluiten.
Net zoals de oudere VGA en DVI aansluitingen. Maar Display port en HDMI kunnen
naast video ook audio doorgeven aan je scherm :)

Je checkt best even welke schermen je gaat gebruiken en welke aansluitingen die schermen hebben

• MitchelDZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-07-2025
Zwaar gaan gamen is heel ruim...
-Op welk display gaan we spelen?
-Zwaar gaan gamen alsin game-uren of hoge graphics?
-Onder gamen mogen we wat vertaan: RTS, FPS, RPG?
-Wat is het budget?
-Heb je nog onderdelen die je mee kan nemen van bijvoorbeeld een huidige computer?

Dit topic is te incompleet om een zinnige reactie op te geven.
Bekijk aub even het DAA beleid

Tweakers is a temp thing

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

UNDEAD_DC schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:40:
Waar dienen de display ports voor?
Het is niet erg dat je niet weet wat display ports zijn, maar we verwachten op GoT dat je dergelijke basale dingetjes even opzoekt.

Heb je het DAA beleid doorgenomen?

Ik mis namelijk nog het één en ander in je openingspost:

- Welk budget heb je?
- Wat wil je doen met je systeem? Wat is zwaar gamen, alles op ultra of is high ook genoeg? Welke games praten we over?
- Zijn er onderdelen die je al hebt en meeneemt naar de nieuwe pc?
- Heb je voorkeur voor bepaalde merken of fabrikanten?
- Nog eisen met betrekking tot geluidsproductie, overklokbaarheid, energieverbruik of anderszins?

En ook niet geheel onbelangrijk: hoe ben je tot deze samenstelling gekomen? Welke argumenten spelen daarbij een rol? Hoe duidelijker en uitgebreider je dit kan beschrijven hoe beter je geholpen kan worden. Tot nu toe vind ik je eigen bijdrage vrij mager en daardoor is men minder snel geneigd zijn om je van uitgebreide feedback te voorzien.
UNDEAD_DC schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:58:
[...]

is deze beter en hoeveel dan?

Aangepast
Dat kun je aflezen aan de hand van allerlei benchmarks die je overal kunt vinden. Hoeveel in welk spel, welke resolutie?

• UNDEAD_DC
MitchelDZ schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:50:
Zwaar gaan gamen is heel ruim...
-Op welk display gaan we spelen?
-Zwaar gaan gamen alsin game-uren of hoge graphics?
-Onder gamen mogen we wat vertaan: RTS, FPS, RPG?
-Wat is het budget?
-Heb je nog onderdelen die je mee kan nemen van bijvoorbeeld een huidige computer?

Dit topic is te incompleet om een zinnige reactie op te geven.
Bekijk aub even het DAA beleid
Bee.nl schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:59:
[...]

Het is niet erg dat je niet weet wat display ports zijn, maar we verwachten op GoT dat je dergelijke basale dingetjes even opzoekt.

Heb je het DAA beleid doorgenomen?

Ik mis namelijk nog het één en ander in je openingspost:

- Welk budget heb je?
- Wat wil je doen met je systeem? Wat is zwaar gamen, alles op ultra of is high ook genoeg? Welke games praten we over?
- Zijn er onderdelen die je al hebt en meeneemt naar de nieuwe pc?
- Heb je voorkeur voor bepaalde merken of fabrikanten?
- Nog eisen met betrekking tot geluidsproductie, overklokbaarheid, energieverbruik of anderszins?

En ook niet geheel onbelangrijk: hoe ben je tot deze samenstelling gekomen? Welke argumenten spelen daarbij een rol? Hoe duidelijker en uitgebreider je dit kan beschrijven hoe beter je geholpen kan worden. Tot nu toe vind ik je eigen bijdrage vrij mager en daardoor is men minder snel geneigd zijn om je van uitgebreide feedback te voorzien.

[...]

Dat kun je aflezen aan de hand van allerlei benchmarks die je overal kunt vinden. Hoeveel in welk spel, welke resolutie?
heb mijn beginpost uitgebreid,
bedankt voor het wijzen hierop

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Even snel in mijn kant en klare lijstjes gekeken.

Twee intressante systemen zijn deze:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 133,95€ 133,95
1Asus M5A99FX Pro R2.0€ 121,50€ 121,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 103,94€ 103,94
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 84,90€ 84,90
1Thermalright HR-02 Macho Rev. A€ 37,99€ 37,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,-€ 67,-
1Seasonic M12II 520W€ 55,-€ 55,-
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 136,62€ 136,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 990,80

en

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 198,90€ 198,90
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 92,-€ 92,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 103,94€ 103,94
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 84,90€ 84,90
1Thermalright HR-02 Macho Rev. A€ 37,99€ 37,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,-€ 67,-
1Seasonic M12II 520W€ 55,-€ 55,-
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 136,62€ 136,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.026,25

Wel systeem over een paar jaar beter is, is kristallen bol kijken. En dat is ook het hele probleem en een discussie opzich. Om het kort te houden.

AMD presteert per core minder dan Intel, waardoor spellen die single-core zijn wat langzamer zijn, maar is door de 8 cores sneller in games en programma's die raad weten met 8 cores. Ook is AMD idle en in-game iets minder zuinig en onder 100% load een stuk minder zuinig, maar onder full-load natuurlijk ook sneller.

Intel heeft 4 snelle cores, waardoor single en dualcore spellen sneller zullen lopen. Programma's die max. 4 cores gebruiken zijn dus sneller, daarna wint AMD het. Idle, in-game en onder 100% load zal Intel zuiniger zijn. Hoeveel dit is, wisselt.

We zitten nu op het punt dat de meeste spellen, op RPG's en MMO's na, quadcore zijn. En daardoor redelijk gelijk presteren op zowel Intel als AMD. Of moderne spellen meer cors gaan ondersteunen, daar is geen overeenstemming over. De ene groep zegt "nee, want er zijn niet veel mensen met quadcore" de andere groep zegt "ja, want moderne consoles hebben AMD 8-cores" Zelf hoor ik bij die laatste groep, zeker nu Mantle uitgegeven is: AMD stuurt heel erg op het makkelijk porten van console naar PC waardoor ik ervanuit ga dat cross-platform spellen octocores goed ondersteunen, waardoor AMD vaker sneller is. Ook hebben AMD videokaarten een flinke voorsprong dooe Mantle.

De rest van het systeem heb ik om de volgende redenen zo gekozen:
Videokaart: Nu spotgoedkoop, 3GB RAM, wel zo handig voor de toekomst. Door de GCN architectuur wordt er Mantle ondersteunt, wat handig kan gaan worden.
Goede, snelle, stille 3TB HDD
Erg stille en koele kast van hoge kwaliteit.
Stille zogeheten "superkoeler", houdt de boel zeer koel en is dus lekker stil. Koelt beter dan een H100 setje.
Goed, snel LP geheugen setje met levenslange garantie.
Prima voeding, geschikt voor 1 videokaart. Kan eventueel nog beter.
240GB SSD met powersafe caps, waardoor unexpected powerloss niet meer gevaarlijk is. In theorie langzamer, maar zoals ik onderstussen te vaak heb uitgelegd: alleen L1/2/3 Cache en RAM is sneller dan een SSD.

Als monitor is deze erg geschikt:
pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart

Niet de populaire Dell, maar de vrij onbekende Benq.

"Waarom Vas?"
Nou, in een review [http://www.tftcentral.co.uk/reviews/benq_gw2450hm.htm] komt deze zeer goed uit de bus: Even goede kleuren als de IPS dell, beter contrast, geen backlight-bleeding problemen [wat ik simpelweg niet vind kunnen van een scherm van 180 euro], minder last van ghosting en wel 10 euro goedkoper. Het enige minpuntje vergeleken met de Dell is de iets kleinere kijkhoek. Geen TN-problemen, maar ook niet zo reusachtig als IPS.

Is de Dell meuk? Nee. Maar je kan simpelweg beter spul kopen.

People as things, that’s where it starts.

• UNDEAD_DC
Heel erg bedankt voor deze lijstjes+ uitleg,
zou dit ook kunnen i.c.m.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z87-G45 Gaming€ 128,95€ 128,95
1Cooler Master HAF X€ 139,95€ 139,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 268,90

Ik vind deze kast met dit moederbord namelijk erg mooi en zou deze combo graag willen hebben.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Die kast is heel simpel: niet stil. Veel geruis, geluid van de HDD en eventueel ODD, en geluid van fans. Omdat alles open of van dun metaal gemaakt is, kan geluid makkelijk door de kast weglekken. Als je graag wat meer een gamekast wilt, heeft Corsair een paar mooie wat hippere kasten, pricewatch: Corsair Obsidian 650D is erg goed, een stuk beter dan een plastic-fantastic HAF. pricewatch: BitFenix Colossus Window is ook een erg goede maar ook erg grote kast.

Coolermaster HAF kasten vind ik persoonlijk echt spuuglelijk [mijn kat kotst mooiere dingen uit], zijn totaal niet stil te noemen omdat ze voor 50% uit gaas bestaan en koelen niet merkbaar beter dan een FD Define. Zal ook wel komen omdat ik niet meer zoveel geef om kekke kleurtjes uit mijn pc. Heb liever stilte, degelijkheid en koelte dan een kermis. Die Bitfenix doet het goed op alle vier die punten.

Dat mobo vind ik persoonlijk zijn geld niet echt waard, ik vind het Asus mobo in de AMD build al op het randje van te verantwoorden. Het valt mij op dat die MSI amper USB-poorten heeft. En hoevaak kijk je nou naar binnen bij je pc?

• UNDEAD_DC
VasZaitsev schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:37:
Die kast is heel simpel: niet stil. Veel geruis, geluid van de HDD en eventueel ODD, en geluid van fans. Omdat alles open of van dun metaal gemaakt is, kan geluid makkelijk door de kast weglekken. Als je graag wat meer een gamekast wilt, heeft Corsair een paar mooie wat hippere kasten, pricewatch: Corsair Obsidian 650D is erg goed, een stuk beter dan een plastic-fantastic HAF. pricewatch: BitFenix Colossus Window is ook een erg goede maar ook erg grote kast.

Coolermaster HAF kasten vind ik persoonlijk echt spuuglelijk [mijn kat kotst mooiere dingen uit], zijn totaal niet stil te noemen omdat ze voor 50% uit gaas bestaan en koelen niet merkbaar beter dan een FD Define. Zal ook wel komen omdat ik niet meer zoveel geef om kekke kleurtjes uit mijn pc. Heb liever stilte, degelijkheid en koelte dan een kermis. Die Bitfenix doet het goed op alle vier die punten.

Dat mobo vind ik persoonlijk zijn geld niet echt waard, ik vind het Asus mobo in de AMD build al op het randje van te verantwoorden. Het valt mij op dat die MSI amper USB-poorten heeft. En hoevaak kijk je nou naar binnen bij je pc?
De PC komt behoorlijk in het zicht te staan waardoor je best vaak 'naar binnen' kijkt, en hoeveel geluid is niet stil?

PS. ik vind deze kast erg mooi en in combi met dit moederbord wil ik er graag wat extra geld voor neerleggen maarja gelukkig maar dat smaken verschillen... anders zou alles uitverkocht zijn.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Voornamelijk veel geruis, ik heb niet zozeer ervaring met deze HAF, wel met de erg vergelijkbare en dichtere Antec 900, en die "blies" gewoon heel erg, wel dusdanig storend dat mijn pc uit moest zetten om te kunnen slapen. De Fractal hoor ik gewoon niet, ook niet met mijn oor ernaast.

reviews: Drie keer is scheepsrecht: de HAF X-behuizing
Bij de fans op low al over de 42 decibel heen, dat is volgens Wiki ongeveer het geluid van gefluister of een koelkast. Dit loopt op naar 48 decibel op full, en dat zou ik persoonlijk toch echt knap storend vinden in een verder vrij stille kamer, en onder het gamen hoor je het ook gewoon.

De reden dat Tweakers hem stil noemt is omdat 42 decibel 3 jaar terug prima was. reviews: Fractal Design Define R4: Zweeds vakmanschap kun je zien dat de Fractal 10 decibel stiller begint. Dat is veel, erg veel. Het verschil dus tussen onhoorbaar en gefluister. Klinkt als weinig, maar als je er uren achter zit, heb ik liever stilte dan gefluister.

[ Voor 24% gewijzigd door RobinHood op 30-09-2013 16:03 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Als je graag een hippere kast hebt, kan je misschien eens kijken naar deze:
(testresultaten van http://nl.hardware.info, geluidsproductie en temperatuur met fans op 7V en 400W warmtebron)
Cooler Master CM 690 III Closed (versie met venster: Cooler Master CM 690 III Window)
27,6°C en 33,5dB(A) vanaf 81,20€ en 87,12€

Zalman Z12 Plus (+fancontroller)
37,4°C en 32,9dB(A) vanaf 61,30€

Zalman Z11 Plus (De Thermalright HR-02 Macho Rev. A past hier niet in)
34,6°C en 33,8dB(A) vanaf 57,80€

Aerocool XPredator Evil Black Edition (+fancontroller)
35,3°C en 33,9dB(A) vanaf 110,21€

Zalman MS800 Plus (+fancontroller)
37,0°C en 34,5dB(A) vanaf 69,40€

Ter vergelijking:
Corsair Carbide 330R
32,7°C en 31,4dB(A) vanaf 74,10€

Fractal Design Define R4 Pearl Black (+fancontroller)
39,4°C en 32,9dB(A) vanaf 84,90€

Cooler Master HAF X (De geluidsmeting verschilt hier nogal sterk van de review door Tweakers)
26,1°C en 37,2dB(A) vanaf 139,95€

[ Voor 3% gewijzigd door Robbedem op 30-09-2013 18:23 ]

• UNDEAD_DC
VasZaitsev schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:57:
Voornamelijk veel geruis, ik heb niet zozeer ervaring met deze HAF, wel met de erg vergelijkbare en dichtere Antec 900, en die "blies" gewoon heel erg, wel dusdanig storend dat mijn pc uit moest zetten om te kunnen slapen. De Fractal hoor ik gewoon niet, ook niet met mijn oor ernaast.

reviews: Drie keer is scheepsrecht: de HAF X-behuizing
Bij de fans op low al over de 42 decibel heen, dat is volgens Wiki ongeveer het geluid van gefluister of een koelkast. Dit loopt op naar 48 decibel op full, en dat zou ik persoonlijk toch echt knap storend vinden in een verder vrij stille kamer, en onder het gamen hoor je het ook gewoon.

De reden dat Tweakers hem stil noemt is omdat 42 decibel 3 jaar terug prima was. reviews: Fractal Design Define R4: Zweeds vakmanschap kun je zien dat de Fractal 10 decibel stiller begint. Dat is veel, erg veel. Het verschil dus tussen onhoorbaar en gefluister. Klinkt als weinig, maar als je er uren achter zit, heb ik liever stilte dan gefluister.
Ik zet mijn pc uit als ik ga slapen dus daar heb ik snachts geen last van.

Verder wijzen tests op andere sites uit dat de HAF X maar 5 decibel meer creëert dan de fractal.

Beetje geluid maakt niet uit.

Ik ga dus waarschijnlijk toch gewoon voor de HAF X met een 'mooie binnenkant' ik zal ook eens gaan kijken naar die videokaart en de SSD.

Bedankt voor de tips in elk geval.

En bedankt voor het lijstje met kasten zal ik morgen nog een keer beter doornemen.

• Robbedem
5 dB(A) is niet weinig hoor. Dat voelt ongeveer aan als 40% luider.

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:41
Robbedem schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:51:
3 db is al 50% meer..

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

5 decibel is idd meer dan je denkt, vergeet niet dat het een logaritmische schaal is, 5 decibel gaat richting de 2x zo luid.

Het is het verschil tussen onhoorbaar en op lange termijn irritant. Of op een metal concert tussen headbangen zonder koppijn en moeten stoppen met headbangen omdat je knallende koppijn krijgt van het lawaai.

Het intressante vind ik ook dat ik mijn Antec 900 nooit heel erg irritant vond, maar dat ik nu ik de FD heb, ik de stilte heerlijk vind. Gewoon nu, iets typen, zonder muziek, ik hoor alleen de wind buiten en het getik van mijn tobo.

Eigenlijk zou ik, als je lang met een PC wilt doen, Intel laten varen. Klinkt hard, maar, zoals ik al zei: AMD heeft het met Mantle kinderlijk eenvoudig gemaakt om te porten. Waarom zou je als luie ontwikkelaar tijd spenderen aan het optimaliseren voor quad cores als je zeer makkelijk de boel omzet naar desktop octocore en mantle-api?

Ook met het later upgraden is AMD de betere keus. Over 5 jaar heeft Intel wss 2 nieuwe sockets die niet backwards compatible zijn. AMD doet zeer lang met hun sockets en zijn bijna altijd backwards compatible.

En ik blijf het raar vinden "niet teveel lawaai maken" en dan met een HAF aankomen :+

• Robbedem
Hangt ervan af wat. Als het over de waarneming gaat (dus niet de energie of de amplitude), dan is 10dB een verdubbeling en 5dB ongeveer 40%.

Ivm met Mantle, het is nog niet zeker dat het zo gemakkelijk zal zijn om te porten. Dat weten we wss pas over een jaar ofzo...
Ook zijn er bepaalde zaken die niet opgesplitst kunnen worden in verschillende threads, waardoor singlecore snelheid nog lang belangrijk zal zijn.
Maar als er op budget gelet moet worden, is de AMD FX-83xx zeker een interessante optie.

• UNDEAD_DC
Robbedem schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:51:
er werd eerder gezegd dat de HAF 10dB meer geluid produceerde en uit andere tests blijkt dat dit 'maar' ik bedoel niet dat 5 dB weinig is maar dat het geen 10dB maar 5dB is.
VasZaitsev schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 03:24:
5 decibel is idd meer dan je denkt, vergeet niet dat het een logaritmische schaal is, 5 decibel gaat richting de 2x zo luid.

Het is het verschil tussen onhoorbaar en op lange termijn irritant. Of op een metal concert tussen headbangen zonder koppijn en moeten stoppen met headbangen omdat je knallende koppijn krijgt van het lawaai.

Het intressante vind ik ook dat ik mijn Antec 900 nooit heel erg irritant vond, maar dat ik nu ik de FD heb, ik de stilte heerlijk vind. Gewoon nu, iets typen, zonder muziek, ik hoor alleen de wind buiten en het getik van mijn tobo.

Eigenlijk zou ik, als je lang met een PC wilt doen, Intel laten varen. Klinkt hard, maar, zoals ik al zei: AMD heeft het met Mantle kinderlijk eenvoudig gemaakt om te porten. Waarom zou je als luie ontwikkelaar tijd spenderen aan het optimaliseren voor quad cores als je zeer makkelijk de boel omzet naar desktop octocore en mantle-api?

Ook met het later upgraden is AMD de betere keus. Over 5 jaar heeft Intel wss 2 nieuwe sockets die niet backwards compatible zijn. AMD doet zeer lang met hun sockets en zijn bijna altijd backwards compatible.

En ik blijf het raar vinden "niet teveel lawaai maken" en dan met een HAF aankomen :+
met "niet teveel lawaai maken" bedoel ik dat de PC niet kijhard moet staan 'knagen' op de harde schijf zoals mijn ps3 bijvoorbeeld doet (ps3 staat in mijn kamer en in de kamer eronder kan je het duidelijk horen) en verder heb ik mijn laptop waarmee ik voor school werk en als ik game dan heb ik altijd muziek op de achtergrond aan staan of muziek van het spel zelf (echt niet dat die PC meer herrie maakt dan mijn stereo met hardstyle/hardcore.

en zoals je al aangaf vond je de antec 900 zelf niet irritant todat je een stillere kast had, vergeleken met mijn vorige pc (7 jaar oud, windows vista, loopt al bijna vast met opstarten (helemaal leeg fabrieksinstellingen)) welke zeer veel lawaai piepjes kraakjes en knarsjes had. En ik vind deze kast erg mooi.

ik zal vanmiddag een lijstje plaatsen van kasten die ik ook nog mooi vind, moet nu eerst naar school (informatica hogeschool rotterdam 1e jaar)

• UNDEAD_DC
Kreeg van iemand een berichtje waarin ik werd gewezen op deze videokaart:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus HD7970-DC2-3GD5€ 349,-€ 349,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 349,-

ik wil die ^^ dan vervangen voor deze

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus HD7970-DC2T-3GD5€ 286,50€ 286,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 286,50

verschilt bijna 70 euro en zou sneller zijn.
of zie ik iets over het hoofd?
Pagina: 1