Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Ik schiet nu redelijk wat video in h264 formaat (mts container). Waar ik met fotografie erg veel kan leren van de instellingen (shutter, f-stop etc) van een camera voor een shot mis ik deze informatie bij video beelden. Mijn NLE (Sony Vegas) laat geen exif info zien voor videos naast de standaard resolutie en fps. Wordt deze informatie wel opgeslagen? Zo ja hoe kan ik deze dan makkelijk uitlezen?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-09 01:30
Dit hangt af van het model camera, bij video/cinema camera's word dit opgeslagen in een log file en heet het meta data. Vaak komt dit niet overeen omdat je vaak niet met digitale lenzen filmt.

Als ik iets film worden deze dingen vaak genoteerd door een set assistent o.i.d. en dan in de meta data er bij getypt zodat je in de montage er nog iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Aha dit zit dus niet embedded in de individuele frames of in de container? Ik gebruik geen video/cinema camera maar een compact camera.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-09 01:30
Nee zulke dingen zitten daar niet in, misschien dat het wel zit in de videodslr's maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Je kan ze natuurlijk wel altijd zelf bijhouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:24
Ik denk eigenlijk dat het er nooit in zit, ook omdat je tijdens het filmen alles kunt veranderen. Dan zou je dus per frame alle instellingen moeten gaan opslaan. Misschien als je in raw filmt, dat je het dan wel hebt? :+

The devil is in the details.