Hoi,
Ik heb er dan eindelijk tijd voor gemaakt.
Nadat ik mijn server op de normale wijze via een fysiek scherm en muis/toetsenbord heb geïnstalleerd wou ik weer als vanouds de server als headless instellen.
Nu is dit voor groot gedeelte gelukt. De server start automatisch zonder dat er een scherm aan zit.
Nu loop ik alleen tegen 1 probleem aan, op het moment dat ik handmatig een VNC sessie wil starten met het commando
Ik krijg dan netjes mijn desktop te zien, alleen geen gnome/unity menu niks.
Zoals je hieronder (in mijn xstartup config) ziet heb ik al met verschillende gnome sessions geëxperimenteerd wat geen verschil oplevert (tevens had ik de config overgenomen van mijn vorige installatie waar alles wel op werkte).
Bijkomen nadeel is dat services zoals Tranmission niet automatisch gestart worden omdat de gnome sessie niet automatisch/goed start.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Ik heb er dan eindelijk tijd voor gemaakt.
Nadat ik mijn server op de normale wijze via een fysiek scherm en muis/toetsenbord heb geïnstalleerd wou ik weer als vanouds de server als headless instellen.
Nu is dit voor groot gedeelte gelukt. De server start automatisch zonder dat er een scherm aan zit.
Nu loop ik alleen tegen 1 probleem aan, op het moment dat ik handmatig een VNC sessie wil starten met het commando
code:
1
| donnie@donnie-Server:~$ vnc4server :0 -geometry 1024x768 |
Ik krijg dan netjes mijn desktop te zien, alleen geen gnome/unity menu niks.
Zoals je hieronder (in mijn xstartup config) ziet heb ik al met verschillende gnome sessions geëxperimenteerd wat geen verschil oplevert (tevens had ik de config overgenomen van mijn vorige installatie waar alles wel op werkte).
Bijkomen nadeel is dat services zoals Tranmission niet automatisch gestart worden omdat de gnome sessie niet automatisch/goed start.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| #!/bin/sh # Uncomment the following two lines for normal desktop: unset SESSION_MANAGER unset DBUS_SESSION_BUS_ADDRESS #exec /etc/X11/xinit/xinitrc gnome-session --session=gnome-classic & #gnome-session --session=ubuntu unity 2d & [ -x /etc/vnc/xstartup ] && exec /etc/vnc/xstartup [ -r $HOME/.Xresources ] && xrdb $HOME/.Xresources xsetroot -solid grey vncconfig -iconic & #x-terminal-emulator -geometry 1280x1024+10+10 -ls -title "$VNCDESKTOP Desktop"$ #x-window-manager & |