Toon posts:

Aanwijzingen gevraagd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja kwis nie precies wat ik in de topic moest gooien en omdat de search functie uit staat kan ik het niet op me gemakje uitzoeken:

Nou me vraag/vragen zijn.

1: Ik ben verzamel mp3's ik backup al me platen/cd's/bandjes/ whatever.

2: Ik heb ook hele photo albums digitaal en films van vakanties en dergelijke

3: verder speel ik zo af en toe een spelletje maar dat is niet me 24/7 bezigheid wat ik met me nieuwe systeem wil doen.

4: Verder wil ik alles wat aan video materiaal op me pc kan zien ook naar me tv doorlussen.

Ok dat zijn wel de belangrijkste punten.
Nu is mijn vraag wat ik het beste kwa mobo kan nemen proco etc.

Wat ik wel wil, is IDE aangezien ik geen SCSI centen heb en toch een aardig grote hd capaciteit zal nodig hebben.

Ik dacht aan

- 4 40gig ATA100 schijfen aan een Promise raidcontroller. ????

- 256Mb ram ???

- cpu Intel ???

- mobo ????

- videokaart ????

- de rest van de hardware kom ik wel uit

Oftwel conclusie, kunnen jullie me meedelen, wat voor cpu, mobo, ram, storage ik het beste kan gebruiken.

sorry voor deze big post, khoop dat je me eruit kan helpen

Met vriendelijke groet,
Dj-krok

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Op woensdag 06 juni 2001 11:49 schreef dj-krok het volgende:

- 4 40gig ATA100 schijfen aan een Promise raidcontroller. ????

- 256Mb ram ???

- cpu Intel ???

- mobo ????

- videokaart ????

- de rest van de hardware kom ik wel uit
Lijkt me wel en lekkere configuratie.

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, maar wat voor mobo wat voor proso?

Asus Abit?? ik ben daar niet zo weg mee, kwil geen onboard sound n crap, maar wel zo'n promise controller on board lijk me wel, maar help? iemand??

Verwijderd

Video heeft het meest van P4 1.7 , MP3 heeft het meest baat bij een AMD 1.4 .
Mobo is persoonlijke keus, maar chipset van Intel is nog het stabielst op dit moment. Onboard raid is OK, men zegt wel eens dat promise chipset het beste is, maar nog niks over gelezen in tijdschriften.
suc7

Verwijderd

Topicstarter
Thanks hey, hmmz, 1.7 P4 vindt ik wel veel, ik ben nou niet echt hard aan het videobewerken, maar toch leuk, en mobo intel chips het stabielst.

Khad vroeger altijd asus, maar welke asus boadr heeft promise raid controller on board, en geen sound of video on board..

Hmmz tuff choise

Thnx

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op woensdag 06 juni 2001 12:51 schreef J.A.M.F. het volgende:
MP3 heeft het meest baat bij een AMD 1.4 .
p60 is genoeg hoor...heb je zellufs een 1,4 gig proc voor nodig

Verwijderd

Als je veel werkt met cd naar MP3 omzetten, merk je het verschil wel. In de Duitse PC-professionel staan altijd vergelijkingsgrafieken. In het gewone gebruik is AMD het beste voor eenzelfde prijs. Asus heeft voor AMD een mb met raid, is wel alleen raid 0 of 1. Voor mb's kan je gewoon op de site van Asus zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik nou irri ben en een intel proso wil, is er dan ook nog een mobo voor me met on board ata100 controller, zeker die AbitBX133 Raid,

By the way, what houd dat raid 0,1 in???
Pagina: 1