Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Server 2012 Client computers internet connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met MSCA te behalen.

Dit doe ik in Vmware , nu ben ik al enige tijd bezig, maar mijn clients kunnen wel communiceren binnen het netwerk, maar hebben geen toegang tot het internet. Nu vroeg ik mij af hoe ik dit kan fixen.

Dit gebruik ik nu:
Server 2012 met 2 NICS
NIC1:NAT
NIC2:10.10.10.0
DHCP en DNS geïnstalleerd.

Client computers gebruiken 1 nic met een ip adres die ze krijgen via dhcp van de Server 2012.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn clients wel toegang hebben tot het internet?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op je server zorgen dat internet verkeer naar buiten gerouteerd word?

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Het is me inmiddels gelukt dmv ICS , maar is het beter om een remote access server te hebben ipv de NIC van de Domein Controller te sharen?

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 12:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het overigens zo gedaan:

Een remote access server geinstalleerd deze 2 nics gegeven 1 intern ander extern, hier heb ik de NAT service op geinstalleerd. Bij NAT vervolgens de 2 NICS toegevoegd.
De externe interface heb ik Enable NAT on this interface aangevinkt, in Routing and Remote Access.

Vervolgens heb ik in de DHCP Server 003 router het ipadres van de remote access server gegeven.
Bij dns in de forwarders naar 8.8.8.8 verwezen.

Clients hebben nu internet access, en als ik tracert doe, zie ik dat het internet verkeer via het ipadres van de remote access server loopt.

Is dit de juist configuratie?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 14:52 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Helemaal goed! :)

Je hebt zelfs je dns-forwarding op de juiste manier geregeld (middels forwarding), da's iets wat toch wel vaak fout ingesteld wordt...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Ok mooi, bedankt voor de bevestiging!
Pagina: 1