Toon posts:

Kpn experiabox WAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 experiaboxen nu wil ik daar ook 2 subnets van maken.

Normaal zou dit toch moeten werken:

Experiabox 1 Wan naar ISP --- > Lan bijv 192.168.2.1 DHCP ingeschakeld
Experiabox 2 Wan naar Experiabox 1 -- > Lan 192.168.3.1 en DHCP inschakelen

Of ben ik wat vergeten? Ik kan alleen in de Experiabox geen WAN ip adres statisch instellen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Waarom wil je het zo instellen (alles van het 192.168.3.x segment kan bij het 192.168.2.x segment...)?
Wat voor internet verbinding heb je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag het gedeelte waar ik zit afsluiten vd rest.

Ik dacht dat als ik het 192.168.3.1 adres van maak dat ik dan een eigen subnet heb

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Voor zover ik weet kan je bij de experiaboxes het subnet niet veranderen.
(en honestly, wie neemt er nou vrijwillig zo'n kreng als router :s?)
Als je jezelf wilt afscheiden, koop dan een TP-Link routertje van 30 euro waar je alles op in kan stellen

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan met een experiabox niet 'de rest' afscheiden.

Wat jij wil doen ruikt naar bandbreedte beheer en privacy. Wat je dan kan doen is een DD-WRT capable router kopen, die op je Experiabox aansluiten, en dan op de DD-WRT router twee losse vlans maken met elk bijv. 2 poorten, en die dan niet bridgen met elkaar, maar alleen met de buitenwereld.
Dan weet je zeker dat jouw netwerk niet met 'de rest' babbelt. Je kan voor de zekerheid ook firewallen zodat er niet stiekem iets geforward wordt, en andere subnets gebruiken als je je daar beter bij voelt.

Er is zelfs een stappenplan voor dat je wil : http://blog.patrikdufresn...-routing-with-dd-wrt.html het kan nog makkelijker!

[ Voor 12% gewijzigd door johnkeates op 30-09-2013 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dat doen omdat wij bij onze schoonouders wonen, en 1 internet verbinding delen, deze wil ik splitsen zodat wij ons eigen afgeschermde gedeelte hebben,

Is dit een optie:
Dus daarom dacht ik een extra router aansluiten op de experiabox op de WAN van de nieuwe router in de LAN van de experiabox, deze een ip in de range geven van de experiabox op het Wan ip adres van de nieuwe router.

Dan in de nieuwe router DHCP aanzetten met een eigen lan adres, of gaat dit niet werken?
Pagina: 1