Ik heb dit weekend onderstaande onderdelen in mijn bestaande behuizing gehangen:
Alles lijkt goed te werken alleen is de case fan veel rumoeriger dan voorheen. Hij lijkt de hele tijd op hoge toeren te draaien. Als ik niks bijzonders doe is de temperatuur van de CPU zo'n 30 graden en draait de fan op 1800 rpm. Ik heb de fan in het bios al op silent gezet maar dat helpt niks. Ik kan daar verder wel de ondergrens instellen, maar geen bovengrens oid. Enige wat mij verder opviel is dat de bestaande fan een 3 pins aansluiting heeft en het mb een 4 pins.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik er aan kan doen?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 4430 Boxed | € 158,90 | € 158,90 |
1 | Asus B85M-E | € 63,90 | € 63,90 |
1 | Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit | € 82,28 | € 82,28 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 63,90 | € 63,90 |
1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 58,- | € 58,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 426,98 |
Alles lijkt goed te werken alleen is de case fan veel rumoeriger dan voorheen. Hij lijkt de hele tijd op hoge toeren te draaien. Als ik niks bijzonders doe is de temperatuur van de CPU zo'n 30 graden en draait de fan op 1800 rpm. Ik heb de fan in het bios al op silent gezet maar dat helpt niks. Ik kan daar verder wel de ondergrens instellen, maar geen bovengrens oid. Enige wat mij verder opviel is dat de bestaande fan een 3 pins aansluiting heeft en het mb een 4 pins.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik er aan kan doen?
Hij wil.