[iPad 3] Show model, slechte accu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakka Pakka
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 09:58
Bij de magazijn uitverkoop van Dixons van afgelopen zaterdag heb ik een iPad (3e generatie) demo model gekocht. Hij zag er prima uit, geen krassen of beschadigingen.

Thuisgekomen aan de oplader gelegd, het duurde echter een half uur voordat de iPad eindelijk enig teken van leven gaf. Daarna startte de iPad op om het demo programma te tonen. Dit kostte blijkbaar dusdanig veel stroom dat de iPad daarna constant uitviel en weer opnieuw opstarte (hoewel deze aan het vaste net aangesloten was via de 10W adapter). Het kan natuurlijk zijn dat het demo programma heel veel stroom trekt, maar ik ben bang dat de batterij niet meer helemaal 100% is.

Vervolgens heb ik de iPad uitgezet en aan de oplader gelegd. Nu laadt de iPad wel op, alleen gaat het beduidend langzamer als bij mijn iPad 2. Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat een iPad 3 helemaal opgeladen zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:48
Pakka Pakka schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:01:
...

Vervolgens heb ik de iPad uitgezet en aan de oplader gelegd. Nu laadt de iPad wel op, alleen gaat het beduidend langzamer als bij mijn iPad 2. Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat een iPad 3 helemaal opgeladen zou moeten zijn?
Volgens mij duurt dat een uur of 4/4,5 als ik het mij goed kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Staat er op de doos ook dat het een Demo-iPad is?
Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk de accuperformance checken en daarna nagaan of je wel genoeg korting hebt gekregen / danwel terugbrengen.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakka Pakka
Wow, dan heb ik echt een probleem. Ligt nu al 6 uur aan de oplader en is op 57%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Check de lader eens, is dit wel een 5v 2A oplader? als ze je een iPhonelader hebben meegegeven gaat het in ieder geval niet goed. iPhoneladers zijn 5v 1A.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoite op 29-09-2013 21:09 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakka Pakka
Ja, staat op de doos.

Kan ik als simpele ziel een accuperformance check uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:57
Als het een demo model betreft wat in de winkel constant aan de lader heeft gehangen, kan ik mij heel erg goed voorstellen dat de accu lui is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Pakka Pakka schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:09:
Ja, staat op de doos.

Kan ik als simpele ziel een accuperformance check uitvoeren?
Daar zijn zover ik weet geen applicaties voor, dat is gewoon een hele accu op internetten en daarna bekijken in het instellingenscherm hoelang hij het volgehouden heeft. Dit daarna even checken met de Tweakers review van destijds.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakka Pakka
Meerdere laders geprobeerd, 5.1V, 2.1A, 10 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Dan is er in ieder geval niets mis met de oplader..

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk eens op de site van Apple of je garantie kan krijgen. Zo ja, krijg je een nieuwe iPad terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakka Pakka
Zelf nog even verder gegoogled:

Volgens deze site: max 5.5 uur
Volgens deze site: 250 * 1,5 = 375 min = 6 uur
Volgens deze site: 7 uur

Duidelijk is dat ik deze tijden niet ga halen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:13
Ik denk dat je geen demo hebt gekregen maar een min of meer defect apparaat dat retour is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee demo 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:57
Om mezelf even te quoten:
Raling schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:10:
Als het een demo model betreft wat in de winkel constant aan de lader heeft gehangen, kan ik mij heel erg goed voorstellen dat de accu lui is.
De accu is dan gewoon stuk. Het is heel slecht voor een accu als ie constant opgeladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Als hij nou altijd aan de lader had gehangen was het nog niet zo'n probleem, echter gaat bij de meeste winkels de stroom eraf 's nachts waardoor alles elke dag 1 accucycle maakt.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pakka Pakka zit er nog officiële Apple garantie op? Zo ja ga naar de Apple store in Amsterdam (maak wel eerst genius bar afspraak). En zeg dat je touchscreen of whatever niet goed werkt, iig een goeie smoes.

Hoppa je staat zo buiten met een vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:19
Heb je de Demo software er al afgehaald? Het is idd zo dat de Demo software zoveel trekt dat APR's ook problemen hebben met lege ipad's en laden met de demo software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Het klopt dat de iPad 3 veel langer doet over het opladen dan een iPad 2. De batterij is namelijk veel groter. Als je een iPhone oplader gebruikt, of het scherm tijdens opladen gebruikt, duurt het helemaal enorm lang.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1