• dtslife
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-02 13:43
hallo allemaal
ik heb van iemand een andere processor overgenomen,had eerst een 3,0 ghz intel core op een asus p5qpl-vm epu moederbord zitten en die wil ik nu vervangen door een q9650 quadcore processor,kan ik hem er zo inzetten of heb ik een nieuwe instal van windows nodig ???? op de asus site staat dat die werkt met bios 0205 en mijn bios is 0220,kan ik aannemen dat hoe hoger dit getal is ,hoe nieuwer de bios is??
bvd dtslife

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:18

Thomg

Aww yiss

Hm, het klinkt alsof dit nogal nieuw voor je is, ik raad je even aan daar wat meer in te gaan verdiepen.
Welke processor heb je nu?

BIOS checken is heel simpel, gewoon del rammen meteen na je het aanzet en je zult in een BIOS terecht komen, ergens staat wel de versie.

Zie onder me.

[ Voor 8% gewijzigd door Thomg op 29-09-2013 19:52 ]

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Het lijkt erop dat je dit nog nooit hebt gedaan en er ook nog niet goed op bent ingelezen. Mijn advies is dan ook om dit door iemand (lokale computerboer) te laten doen! Maargoed je bent een tweaker of niet, dus bij deze een stappenplan;

1. Kijk of je moederbord de nieuwe processor ondersteund
2. Kijk of je BIOS-versie de nieuwe processor ondersteund (anders flashen)
3. Loshalen, koelpasta erop en de nieuwe processor erin doen :)

1 en 2 heb je al gedaan, dus succes met puntje 3.

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:17

Nemesizz

Untouchable

Neodymium schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:45:
Het lijkt erop dat je dit nog nooit hebt gedaan en er ook nog niet goed op bent ingelezen. Mijn advies is dan ook om dit door iemand (lokale computerboer) te laten doen! Maargoed je bent een tweaker of niet, dus bij deze een stappenplan;

1. Kijk of je moederbord de nieuwe processor ondersteund
2. Kijk of je BIOS-versie de nieuwe processor ondersteund (anders flashen)
3. Loshalen, koelpasta erop en de nieuwe processor erin doen :)

1 en 2 heb je al gedaan, dus succes met puntje 3.
Ik punt 3 iets anders doen, eerst de nieuwe processor erin en dan pas koelpasta aanbrengen.
Het gebeurt heel snel dat je wat aan je vingers krijgt ofzo en dat dan weer per ongeluk op de contact 'pinnen' (de gouden vlakjes onderop de CPU) komt wat in sommige gevallen rare kuren kan veroorzaken.