Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-04-2020
Beste allen,

Misschien is dit een wonderlijke vraag, maar ik ben een leek en probeer erachter te komen hoe oud mijn laptop is en ik hoop dat jullie mij daarbij willen helpen. Het is een refurbished leasemodel dat niet ouder zou zijn dan 1,5 jaar. Omdat de accu wel veel ouder bleek te zijn - dit wordt opgelost - wilde ik eens kijken hoe het zat met de andere onderdelen.

Als ik via het configuratiesysteem kijk in de logboeken, zie ik daar drie verschillende data voorkomen: de dag waarop ik de laptop in gebruik heb genomen, een datum 1,5 jaar geleden, maar ook heel veel gebeurtenissen in 2009 ("internet explorer", "media center") . Als ik daarop klik krijg ik geen nadere informatie. De logboeken zijn ook allemaal gemaakt in 2009. Betekent dit dat er onderdelen zijn die ouder zijn? Als ik in apparaatbeheer bij beeldscherm etc. kijk dan zie ik wel die datum van 1,5 jaar terug.

Mijn vraag is dus: heeft deze informatie betekenis, of kan ik er op een andere manier achter komen hoe oud mijn laptop of de onderdelen daarvan zijn?

In het kort gaat het om een Lenovo Thinkpad T410 met Windows 7.

Groet,
Lampje (een complete leek, zoveel is duidelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Staat het niet gewoon achterop de laptop? Of op de nieuwe onderdelen (welke dat ook mogen zijn)

[ Voor 39% gewijzigd door ByteMe_ op 29-09-2013 17:35 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat model is in 2010 gereviewed door CNET, dus hij zal iets ouder zijn dan dat.

http://www.cnet.com/lapto...4505-3121_7-33950866.html

Meestal kan je toch ook gewoon het serienummer intikken bij de fabrikant en zo alle informatie over dat device zien? Bij Dell/HP werkt dat in elk geval zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012