Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werklaptop

Pagina: 1
Acties:

• mauritso
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-11 10:03
Dag tweakers

Ik ben bezig met het uitzoeken van een laptop voor iemand, graag opmerkingen/aanvullingen enz.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Een paar simpele applicaties in browser en office.

Wat mag je laptop gaan kosten?

650 euro, maar ik ben van mening dat dat veel te veel is.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen?

Nee, niet belangerijk

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Nee.

Ik ben van plan om een laptop van 300-400 euro te nemen en daar een SSD bij te kopen, daar heb je denk ik veel meer aan dan wat meer processorkracht als je er simpele dingen op moet doen.

Ik zit de denken aan dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Konig HDD Behuizing 2.5" Sata Usb 2.0€ 8,49€ 8,49
1Lenovo Essential B590 (MBT2ZMH)€ 350,50€ 350,50
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 136,62€ 136,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 495,61

Of met de 120GB M5. Aangezien er niet veel opslagruimte nodig is.

EDIT: De externe hdd behuizing is voor de hdd die uit de laptop komt, mocht er meer opslag vereist zijn.

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je kan een SSD gewoon plaatsen waar normaal de HDD zit, daar heb je die externe behuizing niet voor nodig ;) Tenminste, het lijkt mij veel logischer om Windows vanaf een interne disk op te starten dan van een externe..?

Daarnaast is het wellicht leuk om een scherm met een FHD resolutie te nemen, alleen weet ik dan niet of je nog een 240GB SSD erbij kan halen, al zou 120GB dan nog zeker mogelijk moeten zijn.

Fractal Design Core 1100 review

• mauritso
Bedankt voor je reactie!

Er komt een HDD uit die laptop als ik een SSD op die plek zet, en voor een 8.50 kun je die gewoon gebruiken als je extra opslag nodig hebt, dat leek mij een no brainer. (Even topicstart geupdate)

Ik heb even in de pricewatch gekeken maar ik zie geen 15 inch laptop met een FullHD resolutie met een redelijke prijs.

• miredom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:38
Wat je ook kan doen is de interne DVD-drive in een externe bay plaatsen, een speciale bay kopen voor een 2.5'' SSD die speciaal voor de Lenovo B590 gemaakt is en die vervolgens plaatsen in de laptop. Dan heb je een interne HDD, interne SSD en een externe DVD-drive.

• mauritso
didam35 schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:02:
Wat je ook kan doen is de interne DVD-drive in een externe bay plaatsen, een speciale bay kopen voor een 2.5'' SSD die speciaal voor de Lenovo B590 gemaakt is en die vervolgens plaatsen in de laptop. Dan heb je een interne HDD, interne SSD en een externe DVD-drive.
Daar ga ik even naar kijken, maar over het algemeen zijn jullie het wel eens met ssd+goedkopere laptop ipv duurdere laptop?

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
:Y
Pagina: 1