Ok, ik ben bezig gewoon om de tijd te doden om een php/mysql scriptje te maken waarmee je bv kunt inloggen(even niet letten op beveiliging gevallen hier, daarvoor doe ik het nu niet), nu wil ik dat als je de juiste gegevens opgeeft je doorgaat naar een pagina met daarop: u bent ingelogd(suc6log.html), en dat werkt ook.
maar als ik verkeerde gegevens intyp komt hij niet verder dan het openen van het php bestand(browser laat een lege pagina zien met url van de php bestand(die staat in het url gedeelte van de browser)), terwijl hij eigenlijk een andere html pagina moet openen waarop je opnieuw kunt inloggen(nsuc6log.html).
Ik ben aardig nieuw in programmeren en php is mij eerste poging tot, dus ik zou alle hulp kunnen gebruiken die er is.
Al vast bedankt^^.
hier is de code:
maar als ik verkeerde gegevens intyp komt hij niet verder dan het openen van het php bestand(browser laat een lege pagina zien met url van de php bestand(die staat in het url gedeelte van de browser)), terwijl hij eigenlijk een andere html pagina moet openen waarop je opnieuw kunt inloggen(nsuc6log.html).
Ik ben aardig nieuw in programmeren en php is mij eerste poging tot, dus ik zou alle hulp kunnen gebruiken die er is.
Al vast bedankt^^.
hier is de code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| <?php $username = $_POST["username"]; $password = $_POST["password"]; $accounts = mysql_connect("localhost" , "root" , "********") or die(mysql_error()); mysql_select_db("accounts" , $accounts); $sql = "SELECT * FROM users WHERE U_NAME = '" . $username . "' AND PASSWORD = '" . $password . "';"; $result = mysql_query($sql, $accounts); if($result == FALSE) { echo 'your query is not working'; } else if($result !== FALSE) { while($row = mysql_fetch_array($result)) { $u_name = $row['U_NAME']; $p_word = $row['PASSWORD']; if($u_name == $username AND $p_word == $password) { header("location: suc6log.html"); exit(); } else { header("location: nsuc6log.html"); exit(); }; }; }; ?> |