Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor school en lichte spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De laptop is primair bedoeld voor school, en daarvoor moet het een 3D model programma (Solidworks) kunnen draaien, maar ik zou er ok graag en paar spellen op kunne draaien voornamelijk LOL en AOE3 (lage settings is geen probleem).

Wat mag je laptop gaan kosten?
Mn budget is ongeveer 500 euro. (het budget kan omhoog, maar dan moet dat licht aan welke aspecten daar toe leiden.)

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
hij is voornamelijk bedoeld voor school dus hij moet stevig zijn, gewicht en accuduur zijn niet heel belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
ik heb geen merkvoorkeuren, als hij maar aan de andere eisen voldoet.

ik heb zelf gepoogd onderzoek te doen, maar het is moelijk vast te stellen wat het systeem moet zijn om te voldoen.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:16
Al eens opgezocht wat de systeemvereisten zijn voor de programma's die je wilt gebruiken? En aan de hand daarvan kun je dan in de Pricewatch gaan kijken.
Let er trouwens wel even op dat een "laptop voor school" ZEKER gewicht en accuduur als belangrijk criterium heeft. Je zult hem regelmatig mee moeten nemen, dragen en tijden zonder stopcontact moeten doen. Op mijn vorige opleiding liepen jongens met 17" laptops van 4kg en een uurtje batterij. Sjouwen zich een ongeluk en altijd op zoek naar stopcontact. Nee, ik was blijer met een 10" netbookje van nog geen kg die 3 uur op een accu deed.

Voorbeeltje van een prima dingetje: http://www.komplett.nl/ko...8&utm_source=tweakers.net

[ Voor 14% gewijzigd door ShitHappens op 29-09-2013 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
de systeem eisen zijn lastig om te ontcijferen voor mij, omdat ze vooral gericht zijn op desktops. kwa gewicht en accuduur, daar zit ik niet zo mee in, op mn school zijn genoeg stopcontacten, en ik denk dat ik de laptop in een tas zal doen, maar ik ben ook niet opzoek naar een 17'' energieslurper.
de suggestie is interesant.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik zou eens naar de Dell Inspiron 15R SE kijken. Heeft full hd scherm, i5 en grafische kaart. Bovendien te koop voor rond de €600, kijk dan even hier [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2.
Hier ga je veel meer plezier van hebben dan van die Samsung verwacht ik.