Goedkope hardewaren!

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 00:23
Zeg ik ga over een tijdje op vakantie naar Korea, en zouden daar de processors, geheugen mods, hdd's etc. etc. veel goedkoper zijn dan in NL? Ik heb namelijk geen idee maar die troep wordt daar wel gemaakt! Samsung chips en Hyundai maakt(e) ook chips. En natuurlijk Daewoo!

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

En jij denkt met die shit makkelijk de grens over te komen :?

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Verwijderd

tussen je T-shirts??? :P

Verwijderd

kun je niet gewoon een grooooooote shipping laten komen en er op laten zetten UN- ilegal

Dan zullen ze je vast niet controleren

:P :P

Verwijderd

of juist wel... beetje opvallend he? :)

• Yuri
hehehe nee geen shiploads vol maar gewoon een mobo-tje en een stuk of 2 hdtjes en wat verwerkertjes!

Maar is die shit goedkoop daar denken jullie?

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 20:40

supersook

Professioneel prutser

check plaatselijke computer shops e.d. gewoon FFkes beetje zoeken voordat je wat vraagt.

Verwijderd

Kijk gewoon eens hoeveel goedkoper de troep in dan Nederland is. Is het verschil gering koop dan in Nederland: geen douane-gedoe en kaduke zooi kun je wat makkelijker terug brengen naar de winkel. Als het prijsverschil groot is, dan kun je de gok nemen. Hou er rekening mee dat je wellicht invoerrechten moet betalen op Schiphol en dat dat het prijsverschil teniet kan doen.

Succes,
Soeptablet

• Yuri
Nou goed even op lokale sites kijken? Eventjes zoeken voordat ik wat vraag! IK KAN TOCH GEEN KOREAANS LEZEN hehehe ik snap echt geen donder van al die tekentjes enz. en ik heb dus ook geen idee (dit valt wel op te zoeken hoor) wat de munteenheid van Korea tegen de guldenm (euro) doet.. Plus ik heb geen flauw idee wat Thunderbird Processor in koreanse tekens is!

En invoerrechten zal geen probleem zijn. Als je maar niet te veel hebt. Dus niet 10 processors een stuk of 2 mag best! Geen invoerrechten!

En dan haal je het gewoon uit de verpakking! Dan kunnen ze je niets maken! Het zelfde met sigaretten uit het buitenland! Je mag uit Tsjechie bijvoorbeeld maar 2 slof meenemen! Maar je mag er ook 100 meenemen! Maar dan moet elk pakje open gemaakt zijn en 1 sigaret er uit gehaald worden!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Wil je weten wat de koreaanse valuta doet tegen de nederlandse? www.gwk.nl

Verder staat er toch ook vaak engels op die sites? AMD enzo zal toch wel te herkennen zijn? of anders een logo ;)

• Yuri
Uiteraard. maar mijn vraag was dus heel simpel zou hetvoor de hand liggen dat pc onderdelen in Korea goedkoper zijn dan in NL?

Verwijderd

je moet opletten, ze beginnen het aardig door te krijgen daar. Zodra ze zo`n witte europeaan zien, gaan alle prijzen met 60% omhoog :)

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:26
Ik denk niet dat het in korea veel goedkoper is.. Taiwan en Japan misschien wel, maar Korea is dat allemaal veel minder ingeburgerd.. Markt is intern veel te klein.

Zover ik weet worden daar alleen onderdelen of items voor grote bedrijven gemaakt die niet in het land zelf te verkrijgen zijn.

Maar ik kan het mis hebben. ;) :7

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Tuurlijk is het goedkoper!

Maar om ff op tva_goku terug te komen, scharrel op straat een zwervertje, stop hem 5 dollar in zn handen en laat hem het voor je kopen })

Dan kunnen die $5 er ook wel weer vanaf

Jij blij, zwerver blij, verkoper pissed alsie er achter komt ;)

• Yuri
Op woensdag 06 juni 2001 14:54 schreef tva_goku het volgende:
je moet opletten, ze beginnen het aardig door te krijgen daar. Zodra ze zo`n witte europeaan zien, gaan alle prijzen met 60% omhoog :)
Gelukkig ben ik zelf Korean maar dan geadopteerd! hahaha! :P

Maar die troep wordt daar ook gemaakt he! Je komt vaak zat tegen Produced in Korea. En dat is altijd Zuid Korea want Noord Korea is Peoples Republic of North Korea (RPNK) En daar wordt niet zoveel technologie gebouwd!

En ja ik zal wel eens vragen aan een maat van me die in Korea woont...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05
Moved vanuit DOC.

• Yuri
ben jij koreans?

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op woensdag 06 juni 2001 14:30 schreef Yuri het volgende:
[..]

En invoerrechten zal geen probleem zijn. Als je maar niet te veel hebt. Dus niet 10 processors een stuk of 2 mag best! Geen invoerrechten!
[..]
Dit zijn juist de vluchten waar de douane nog wel eens wil controleren op electronica, cd's, namaak merkkleding e.d..

One of the animals has left its cage today.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Als je slim bent koop je het daar en stuur je het dan verzekerd op naar NL. Kost wel wat meer maar heb je geen gedonder met douane. Als je pakket gesnapt wordt ben jij tenminste nog niet meteen de zak. 8-)

Verwijderd

Wel eens gedacht aan anti-statische toestanden??

Nou dat is op een luchthaven dus NIET zo!!! Iedere poort waar jij of je baggage doorheen moeten is een magnetisch veld (Rontgen) en dat zouden SDrammetjes geen goed doen... |:(

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Euh, antistatisch zakje?

Verwijderd

Rontgen stralen gaan overal doorheen.

Verwijderd

Rontgenstraling is echt nie lethal voor onderdelen, mijn digitale camera heeft ook alles overleeft. Dat ding werkt prima, en daar zit nog veel 'teder' geheugen in; Compact Flash memory. Dus niet zo snel roepen dat alles meteen geroosterd wordt door rontgen, als je het kan onderbouwen wil ik best in discussie. Maar dit is plain-bullshit gewoon.

Verwijderd

Inderdaad,op losse onderdeeltjes betaal je geen invoer.
Als je bv. een MP3 speler mee zou nemen nieuw in de doos kost het weer wel geld.
En wat rontgen betreft,als je je waren wil beschermen pak je procjes en je rammetjes dan in in een slabbetje lood.
Verkrijgbaar bij elke kloodgieter.

Greetz PE

Verwijderd

Ja moeje doen, de 'scanner' ziet dan een blok pikzwart materiaal in de tas zitten. Wat denk je wat er dan gebeurd? Sjongejonge teveel jamesbondfilmpjes gezien, die gasten zijn meestal pro's. die zien op rontgen of je shirt gewassen is of niet :)

• Yuri
Nou die rontgen maakt niet zo heel veel uit...! Het zijn wel magnetische velden ja! Maar dan zouden dus ook tapes en diskettes die je mee hebt naar de tyfus moeten gaan! En die gaan dat niet, ik ben vaak zat met diskettes en tapes door de scans geweest op schiphol! En ja rammetjes zijn zo goedkoop dat het niet zoveel meer uitmaakt!

En James Bond films is altijd. Gwhere are zie microfielms! Gief zem to me! Miester zubbel o seven!

Maar verwerkers moeten dat wel aan kunnen denk ik! En verder als je over al lood om heen gooit dan wordt je tas te zwaar en dan betaal je $20,= per kilo meer! En weg je winst!

Verwijderd

Het probleem is niet de rontgen voor de handbagage, maar de veel sterkere rontgen voor de ruimbagage. Wat je alleen niet moet doen die reepjes of processors in je broekzak stoppen, die magneetpoortjes leveren nog meer schade op.

Verwijderd

Ik heb dat ook wel 's gedaan. Ben toen naar Hongarije geweest. Kwam terug met een tas vol. Bijna een hele compu. Alleen de kast heb ik hier gekocht.

Voordeel was dat ik in de hardware support zit, dus kon ik het goed 'verkopen' dat ik hardware meehad....voor mijn werk.....

• Yuri
Is hongarije erg goedkoop in harde en zachte waren dan? Ben voor 5 maand geleden in Tsjechie geweest nou daar scheelde het eens een tientje (da's daar wel genoeg om dronken te worden daar niet van) maar je wordt er niet echt rijk van!

En die magneet poortjes zijn volgens mij minder schadelijk hoor! Want anders zou je gsm-telefoonboek dus ook gewist zijn als door zo'n poortje loopt in de disco!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

ik denk dat er een beter alternatief is voor een plak lood om je ram heen, want er zijn van die antistatische zakjes met kleine metaallijntjes erin verweven (kooi van ferrenay ofzoiets) en dan zijn ze beschermd zonder dat je wordt gecontroleerd op een bom ofzo. Kun je trouwens niet beter gewoon een lege laptop kast kopen (als dat mogelijk is) en daar de onderdelen instoppen? denken ze dat je een zakenmannetje bent die z'n laptop mee neemt op z'n werk. (ok, lijkt een beetje op smokkel, maar ja ;) )

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Yuri
ach ja smokkel! Boeie!

Sigaretten uit het buitenland met meer dan 2 slof is ook smokkel! Wie doet het niet? En die zakjes ja da's wel goed maar dan zien ze op die scanner dat er iets zit wat ze niet kunnen zien en dan is het meteen al verdacht he!
Die laptop kast heb ik ook al aan zitten denken! Maar die kolere dingen zijn zo dunh daar kan je nog geen normale HD in kwijt en videoplankjes helemaal al niet!

• straat
  • Laatst online: 20-08 14:18
koop zo'n koofertje en bouw je gekochte mobo er dan in met 10 HD's en 10 GB geheuhen >:)

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 11:19 schreef dawuss het volgende:
(kooi van ferrenay ofzoiets)
kooi van farraday.... :)

Verwijderd

de prijzen daaroh (singapore, bangkok. hongkong, saporro,enz,) schelen niet zoveel met nederland om het risico te lopen gepakt te worden. Alleen is de hardware daar wel eerder uit.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:28

Opa

Nu Multifocaal!

Op vrijdag 08 juni 2001 12:29 schreef Dwarfburner het volgende:

[..]

kooi van farraday.... :)
Michael Faraday (1791-1867) :) :)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Bigfoot
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op donderdag 07 juni 2001 11:19 schreef dawuss het volgende:
ik denk dat er een beter alternatief is voor een plak lood om je ram heen, want er zijn van die antistatische zakjes met kleine metaallijntjes erin verweven (kooi van ferrenay ofzoiets) en dan zijn ze beschermd zonder dat je wordt gecontroleerd op een bom ofzo. Kun je trouwens niet beter gewoon een lege laptop kast kopen (als dat mogelijk is) en daar de onderdelen instoppen? denken ze dat je een zakenmannetje bent die z'n laptop mee neemt op z'n werk. (ok, lijkt een beetje op smokkel, maar ja ;) )
Kun je net zo goed gelijk volstorten met xtc pillen op de heenweg, dan hou je pas echt geld over!
Pagina: 1