Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 20:05
Deze week heb ik een beaglebone black 2 gekocht en zit hier nu mee testen. Het aansturen van een enkele LED gaat middels python en PWM prima. Maar ik heb ook LED strips gekocht welke op 12v werken, en wel deze

Deze strip heeft 4 draden, RGB en +12V. Als ik het goed begrijp is dit dus een common anode.
Nu zie ik door de bomen het bos niet meer, maar hoe ga ik deze strip aansturen met mijn beaglebone.

Een vergelijkbaar topic heb ik gevonden, kan ik dit schema de led-driver vervangen voor een 12v voeding en microcontroller is dan mijn beaglebone.

Hoe bepaal ik nu welke transistor ik nodig heb om de 5v PWM op te voeren naar 12v met behoudt van de PWM.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:38

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dat schema klopt wel geloof ik. Je hoeft niet te pwm'en op 12 volt, je moet gewoon schakelaar hebben die op 5 volt schakelt. Je zou zo'n mosfet kunnen nemen: https://www.sparkfun.com/products/10213
Deze heeft geen hoge aansturingsspanning nodig.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:09
Schema werkt prima. Je bepaald welke transistor je nodig hebt, in het geval van een FET aan de hand van de schakelspanning. Een IRLZ34N is al bij rond de 3Volt volledig open en prima geschikt. Degenie die Mr_gadget opgeeft kan ook prima.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.