[iTunes Match] per ongeluk muziek verwijderd uit iCloud

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey,

ik heb al een jaar of 2 al mijn muziek gedeeld in iCloud via iTunes Match. Dit is mijn eigen verzameling van muziek, die ik destijds in iTunes geladen heb en dus niet via iTunes heb gekocht. Nu was ik net mijn toetsenbord aan het schoonmaken met het iTunes scherm aan, en je raadt het al; in 2 dweilslagen is mijn gehele muziekbibliotheek verwijderd uit iCloud!

Ik had alles online opgeslagen ivm ruimtegebrek maar hoe krijg ik dit in godsnaam nog terug? Dit is een bibliotheek waar ik 15 jaar aan verzameld heb, dit kan toch niet in 1 klik zomaar per ongeluk weg zijn?

Ongeveer de helft van die bibliotheek heb ik zelf toegevoegd aan iTunes en dus niet gedownload (geheel in lijn met de voorwaarden van iTunes Match, niks illegaals aan), dus recovery via mijn Account gaat niks oplossen want dan ben ik nog steeds zo'n 150 albums kwijt :S.

Ik heb nog wel een macbook air waarop alles nu nog in icloud staat maar zodra ik deze sync is natuurlijk alles weg. Is er misschien een mogelijkheid dat ik deze library de online library laat overrulen?

[ Voor 29% gewijzigd door DeNachtwacht op 29-09-2013 14:17 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Op je Air kan je alles nog wel zien en afspelen? Je zou evt dan rechtermuisknop op de nummers kunnen doen die je wilt houden en op download drukken, dan download hij ze naar die mac.

Ik weet alleen niet of hij dan automatisch gaat synchroniseren.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Of neem gewoon contact op met Apple. Die kunnen vast iets betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
op hun website staat letterlijk dat zodra iets verwijderd is uit iCloud, je het niet terug kan halen. Tenzij het een gekocht nummer is, want die staat in je aankoopgeschiedenis.

Behoorlijk lastig dus.. ik heb nu maar een paar screenshots gemaakt van de collectie, en ben alles via torrents opnieuw aan het binnenhalen. En volgende keer toch maar een lokale backup houden op mijn pc :(

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Tja, dan denk ik dat alles downloaden en opnieuw aanbieden bij iTunes Match de beste optie is. Volgende keer toch je pc uitzetten of locken voordat je gaat poetsen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Uiteindelijk zal het vast wel op te lossen zijn via je macbook.

Maar als je nog eens iets dat je belangrijk vindt, in een cloud wil zetten: maak daar dan een backup van. Wat neemt zo'n muziek bibliotheek nou voor ruimte in? 50 a 100GB? even op een schijfje/stickje en klaar.

Precies om dit soort dingen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Uit voorzorg op je Air even de wi-fi uit zetten en je bibliotheek backuppen naar een externe schijf.
Daarna de wifi aan zetten. De view instellen dat je je gehele bibliotheek als lijst nummer ziet. Alles selecteren en vervolgens via secundair klikken kiezen voor “voeg toe aan iCloud”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:18:
op hun website staat letterlijk dat zodra iets verwijderd is uit iCloud, je het niet terug kan halen. Tenzij het een gekocht nummer is, want die staat in je aankoopgeschiedenis.

Behoorlijk lastig dus.. ik heb nu maar een paar screenshots gemaakt van de collectie, en ben alles via torrents opnieuw aan het binnenhalen. En volgende keer toch maar een lokale backup houden op mijn pc :(
Vroeger kon je iTunes aankopen maar eenmalig downloaden. Weg was weg wanneer je een aangekocht bestand verwijderd had of je schijf gecrashed was. 1 email naar de support afdeling was voldoende om eenmalig alles opnieuw te downloaden.

Zal mij niets verbazen als dit met iCloud ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-09 17:36
magnifor schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:45:
[...]

Vroeger kon je iTunes aankopen maar eenmalig downloaden. Weg was weg wanneer je een aangekocht bestand verwijderd had of je schijf gecrashed was. 1 email naar de support afdeling was voldoende om eenmalig alles opnieuw te downloaden.

Zal mij niets verbazen als dit met iCloud ook kan.
Je kan via itunes aangekochte muziek een onbeperkt aantal keer binnen halen.
Dat is iig mijn ervaring. Maar de TS heeft 'eigen' muziek' verwijderd.

@TS kan je niet iets met shadow copies? Even aangenomen dat je itunes ook op een windows bak hebt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Domino schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 08:20:
[...]

Je kan via itunes aangekochte muziek een onbeperkt aantal keer binnen halen.
Dat is iig mijn ervaring. Maar de TS heeft 'eigen' muziek' verwijderd.

@TS kan je niet iets met shadow copies? Even aangenomen dat je itunes ook op een windows bak hebt draaien.
Ja dat is nu. Vroeger kon je iTunes muziek aankopen maar 1 keer downloaden. Dus stel, je kocht een nummer had je de mogelijkheid om 1 keer te downloaden. Voor een "redownload" moest je het nummer opnieuw aanschaffen.

Echter had je onofficieel 1 keer de mogelijkheid om je complete gekochte library eenmalig gratis voor de tweede keer te downloaden. Je moest dan een mailtje sturen naar de klantenservice en dan vertellen dat je schijf was gecrashed en geen backup had. Meestal kreeg je dan uit coulance de mogelijkheid om alle nummers die je gekocht had eenmalig kosteloos te downloaden.

Nu kan ik me voorstellen dat Apple nummers die niet zijn gematcht niet voor je terughaalt. Maar alle gematchte nummer kunnen ze echt wel terughalen voor je. Ben ik van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
readytoflow schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:10:
Uiteindelijk zal het vast wel op te lossen zijn via je macbook.

Maar als je nog eens iets dat je belangrijk vindt, in een cloud wil zetten: maak daar dan een backup van. Wat neemt zo'n muziek bibliotheek nou voor ruimte in? 50 a 100GB? even op een schijfje/stickje en klaar.

Precies om dit soort dingen te voorkomen.
Op mijn windows PC heb ik dat inderdaad niet gedaan, behoorlijk stom met 1 terabyte aan lege schijfruimte. Op mijn MBA stond sowieso geen muziek maar streamde ik alles vanaf Match juist vanwege de data. Ik kan hier dus ook niks vanaf backuppen.

Maargoed, ik zie het maar als een kans om de zaak weer eens goed te ordenen en op te schonen. Ben bijna op de helft ;) :'(

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1