• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 17:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik heb nu een half jaar een BeBook Pure. Volgeladen met ongeveer 200 boeken voor op vakantie, intensief gelezen. Nu lees ik er zo af en toe in als ik treinreizen maak. Ik laad de boeken erop met Calibre. Ik laad voornamelijk ePubs, heb met PDFs wel eens crashes gehad. Volgens mij leest hij dat bestandsformaat niet zo vloeiend, vooral niet als het boek flink wat pagina's telt. Ik heb ook niet van al mijn boeken een PDF-kopie. Dat even ter info.

Tijdens mijn vakantie heb ik geen problemen gehad. Althans: niet dit probleem.

Het overkomt mij nu regelmatig dat als ik een paar boeken (altijd ePubs) door elkaar lees, hij vergeet waar ik gebleven was. Ik had een paar verklaringen hiervoor:

• Als ik van boek wissel, druk ik simpelweg midden in het boek op de Home-knop en ga vanaf daar een ander boek zoeken. Ergo: ik sluit het boek niet 'netjes' af.
Kan het niet zijn, want ik ken ook geen andere manier om een boek netjes af te sluiten. En tijdens mijn vakantie heb ik het zo meerdere malen gedaan en had ik dit probleem niet.

• De courante boeken worden gereset wanneer ik de BeBook aan mijn computer aansluit. Bij het aansluiten synct Calibre onbewust :? en wordt de metadata overschreven.
Dit kan het ook niet zijn, want enkele avonden geleden las ik 3 boeken door elkaar en switchte ik een paar maal van boek. Toen was hij van 1 boek, dat ik even tevoren nog had gelezen, het paginanummer alweer vergeten. Zonder tussenkomst van Calibre dus.

Ik heb wat geGoogled, maar dit probleem kan ik niet bij andere gebruikers vinden. Wel problemen over vastlopende boeken, vastlopende readers, god weet ik wat. Maar 'page number forgotten' - daar vind ik niks op. Gebruik ik de verkeerde zoektermen?

Het probleem is vervelend, want met zo'n ebook lijken alle pagina's natuurlijk op elkaar, en bladeren is niet zo eenvoudig als in een papieren boek. Als ik weer zo'n start-from-scratch-momentje heb, skip ik vaak maar naar een makkelijk bereikbare pagina: 11, 22, 223 ofzo, iets wat makkelijk te typen is :P Maar je landt nooit op de juiste plek en mist dan een stuk, of je leest dingen dubbel. Het stoort me dus wil ik het oplossen. Wie helpt?

heidiulrich.nl | adventura.nl / eigenzinnige rugzakavonturen in europa

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Niemand? Duwtje in de goede richting misschien?

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-06 08:43
Ik denk dat er niet zoveel tweakers zijn met een BeBook Pure.
Heb je het al geprobeerd bij de helpdesk van BeBook? Zie http://www.mybebook.com/contacts

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
De dag dat ik dit postte was de hele BeBook site offline, en de dag van de kick ook. Fijn dat hij nu weer online is. Ik was al een beetje bang dat het permanent zou zijn ;) ... nu kan ik ook de Google zoekresultaten die naar hun site leiden even nagaan.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee