Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Furacao86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-07-2023
Beste tweakers,

Ik wil voor mijn werk een nieuwe smartphone kiezen, maar zit heftig te twijfelen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de galaxy s serie omdat ik daar al vertrouwd mee ben door mijn s2.
Nu is mijn vraag of ik met de s3 fatsoenlijk vooruit kan de komende jaren of dat het toch handig is om in een s4 te investeren.
Het voornaamste gebruik is telefoon/email/app verkeer, met daarnaast gebruik als media apparaat voor onderweg (film/muziek). Een ander belangrijke eigenschap is dat hij relatief makkelijk om moet kunnen gaan met de cloud omgeving van mijn werk en dropbox.
Als intensieve gebruiker vind ik het ook prettig als hij tegen een stootje kan en fatsoenlijke batterijtijd heeft. Heb daarom ook gekeken naar de s4 active maar vraag me af of die heel veel meerwaarde heeft.

Kunnen jullie mij helpen bij deze keuze?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:43
Ga je beide telefoons bij je dragen? Of niet? Zo ja, dan is formaat een issue in je keuze met plaats of kun je dual-sim overwegen. Of zoek je een opvolger voor je S2?

Ander punt, wat is de cloud omgeving van je werkgever? Elke telefoon (OS) heeft sterke en zwakke punten, dus de vraag is of en hoe je telefoon integreerd in die omgeving.

Als je bij Android wil blijven en Film/Muziek mede knock-out criteria zijn, overweeg de HTC One met front speakers of anders de diverse Sony modellen (die ongeveer elk formaat af fabriek kunnen afspelen).

Verschil S3 en S4 zou ik voor de S4 gaan doordat alle hardware features er in zitten, en het een jaar jonger is dus een jaar langer updates kan verwachten, waardoor hij langer mee kan.
Annekdote: Ik heb zelf de HTC One en het kwam laatst goed uit dat die infrarood had (net als de S4) toen ik laat in het hotel aankwam waar de afstandbediening het niet deed, en ik die TV vervolgens vanaf mijn mobiel kon bedienen met een handig appje (receptie melde dat de volgende dag het opgelost zou worden als de techneut weer binnen was, maar dat hielp mij die avond niet).

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:53

EnnaN

Toys in the attic

...de cloud omgeving van mijn werk...
Tja, dat ligt er een beetje aan wat dat allemaal precies is.. 'cloud' is niet echt een detailwoord.

Verder: heb je een budget? Ik ben zelf erg enthousiast over de xperia Z1, maar daar hangt wel een kaartje aan. En voor zakelijk gebruik denk ik bv niet aan 'in de strakke broekzak mee naar het strand', dus misschien is de note 3 een optie?

sig

• Furacao86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-07-2023
Ha beiden,

Excuus voor de onvolledige OP en bedankt voor de reacties!

Op mijn werk werken we vanuit Citrix, vanuit de tablet die ik thuis heb liggen werkt het erg prettig via de citrix receiver app. Ik neem aan dat dit geen al te groot issue is voor de meeste telefoons maar het leek me goed om het erbij te zetten.

Ik ben inderdaad op zoek naar een opvolger voor mijn s2, de microfoon en koptelefoon ingang zijn beide stuk en ook de ontvangst is erg slecht geworden de laatste tijd. Daarnaast begint het beestje zijn leeftijd wel een beetje te tonen.

Het budget ligt op max rond de 500,- dus de S4 zit echt op het randje wat mij betreft, vandaar de vraag: ik kan hem betalen maar wil dan ook wel zeker zijn dat ik er een tijd (jaar of 3-4) goed mee vooruit kan.
Hoewel de Xperia z1 een mooi ding is vind ik hem op het moment wel echt te duur.

Wat betreft de note 3, die vind ik net te groot, ik heb al een note 10.1 liggen en dan heb ik liever de wat handzamere s3-s4 aangezien ik toch ook redelijk vaak onderweg ben.

Dank voor de hulp!