Op zoek naar een nieuwe router.

Pagina: 1
Acties:

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-11 11:46
Hallo lezers, aangezien mijn oude Netgear router de geest begint te geven ben ik van plan een nieuwe router te kopen. Ik heb om de haverklap WiFi disconnects en buiten 10m heb ik vrijwel geen bereik, hierbij moet ik ook zeggen ik heb een oude Netgear met nog een 100mbps LAN aansluiting.

Zelf ben ik niet zo op de hoogte van routers en vraag ik dus hier advies om een goede router voor 40 - 50 euro te kopen.
Onlangs heb ik een Icidu Wireless Gigabit 300N router gekocht echter deze bevalt absoluut niet en gaat dus ook terug. Draadloos haal ik met deze router niet meer dan gemiddeld 15mbps op een afstand van 1 tot 7 meter. Dit met een nieuwe HP notebook, Xperia SP smartphone, HTC One en een desktop met een USB WiFi kaart. Met de oude Netgear haalden wij via draadloos rond de 30mbps.

Ik heb een Ziggo abonnement en haal via LAN rond de 60mbps, dus ik zoek ook een router die draadloos in de buurt kan komen. Mijn oog is gevallen op de volgende modellen:

pricewatch: D-Link DHP-1565

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

pricewatch: TP-Link TL-WDR3600

pricewatch: Sitecom Gaming Router II

pricewatch: Western Digital My Net N900

De TP-Link blijkt aardig goed te zijn als ik de reviews lees, echter op verschillende websites wordt aangegeven dat de snelheid via draadloos niet erg goed is, zou gemiddel 20-25mbps zijn.

De Sitecom router ziet er kwa specs en test resultaten goed uit, echter ik snap niet helemaal wat de bedoeling is van de game/streaming functie. Games zouden bijvoorbeeld voorrang krijgen op browsen. Moet ik hierbij denken dat als ik games niet toevoeg dat ik een trage verbinding hiermee heb of werkt het zoals een normale router als ik niets wijzig heb ik een normale snelheid en als ik bijvoorbeeld COD Black Ops 2 of BattleField 3 toevoeg dat deze dus zoals vermeld voorrang hebben.

De WesternDigital zou volgens vele website een hele snelle verbinding hebben. Doorgaans sneller dan de Asus RT-N66U. Echter heb ik totaal geen ervaring en ken ik ook niemand met ervaring van Western Digital routers. Ook betreft het hier een interne antenne en zouden volgens mij externe antenne's altijd beter zijn.

Ik woon zelf in een rijtjes huis, aan hand van bepaalde WiFi testen heb ik weten te achterhalen dat kanalen 4,5,6 vrij zijn en verder staat de router in de woonkamer direct aangesloten op de Ziggo modem en mijn computer. 2-3 meter verder staat de laptop van mijn vrouw en schuin boven ongeveer 7 meter verder met een betonnen plafond ertussen zit mijn broertje met zijn desktop.
Graag wil ik dus advies over de ideale router van ongeveer 40 - 50 euro voor deze opstelling. Verder word er veel WiFi verbinding gemaakt met 3 smartphones.

Vereisten van de router zijn: 1gb LAN, minimaal 300n draadloos en USB voor eventuele NAS functie. (USB is niet zeer belangrijk maar zou wel mooi zijn).

Alvast bedankt voor het advies.

[ Voor 3% gewijzigd door melek-taus op 30-09-2013 09:12 ]

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

• melek-taus
Na enkele test resultaten en reviews te hebben gelezen denk ik dat de Sitecom Gaming Router 2 de beste keus is voor onder de 50,-. De andere routers blijken kwa WiFi snelheid niet op en top te zijn en zouden hierom erg tegenvallen.
Enige maar is dat de Sitecom niet de nieuwste is. Deze zou in 2010 op de markt zijn gebracht. Ik weet niet of dit invloed zou moeten hebben op mijn keuze.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Dan wil ik toch graag de Mikrotik RB951G-2HnD als alternatief voorstellen, daar ga je geen spijt van krijgen :)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:51
melek-taus schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:54:
Zelf ben ik niet zo op de hoogte van routers
lier schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:46:
Dan wil ik toch graag de Mikrotik RB951G-2HnD als alternatief voorstellen, daar ga je geen spijt van krijgen :)
Ik weet niet of een Mikrotik dan wel zo'n passend advies is. Als je een goeie bang for your buck wilt is TP-link een goede keus pricewatch: TP-Link TL-WR841N . Denk er wel aan dat misschien je huidige router niet aan het sterven is, maar dat je last hebt van interferentie van de buren. Controleer dat eerst eens met inSSIDer.

Misschien ook wel een interesant artikeltje om door te lezen is dit, om wifi meer te begrijpen http://www.macworld.com/a...5/wifi_spectrumbands.html

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• melek-taus
Bedankt voor de informatie, Mikrotek zegt mij niets. Zou wel graag eentje via een Nederlandse winkel kopen ivm gemak garantie etc. Ook vertrouw ik routers zonder externe antennes niet zo.
De TP Link valt af aangezien die geen gigabit LAN poorten heeft. Verder ziet die er wel goed uit.
Via een app op men tel controleer ik de kanalen al. Instellen en settings en testen dat ken ik wel, ik weet alleen niet wat stabiele en goede routers zijn. Mijn Netgear valt redelijk vaak weg en heeft ook verbindings problemen op afstanden van 10 meter. De Netgear draait al 5 jaar als het niet meer is. Dus ik ben wel aan iets nieuws toe.

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:51
Om te gamen zou ik je sowiesow al aanraden om de kabel te gebruiken. Dan heb je geen last van interferentie.

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Dit zijn ook interessante routers, als je wilt kun je daarmee ook met dd-wrt of tomato expirimenteren.
Sitecom zou ik eerlijk gezegd niet aan beginnen. Ikzelf schaar dat tussen de trust (enz.) troep.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• melek-taus
Aan hand van enkele test resultaten die op ik http://www.hardware.info heb gevonden heb ik besloten toch voor een TP-Link te gaan.
De WDR3600 scoort beter dan de WR1043ND en ook biedt deze 5Ghz ondersteuning en is deze een stuk nieuwer.
Vandaag wordt de WDR3600 geleverd, ben benieuwd. Bedankt voor alle hulp.

[ Voor 11% gewijzigd door melek-taus op 02-10-2013 07:33 ]

Pagina: 1