Toon posts:

Wifi range extender probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op zolder zulk matig (vrijwel geen) WiFi bereik dat ik probeer op de eerste verdieping een range extender te installeren zodat ik overal in huis fatsoenlijk kan internetten.

Ik heb beneden een KPN Experiabox staan. De range extender is een Netgear WN3000RP.
Via WPS hebben deze elkaar gevonden en verbinding lijkt goed tot stand gebracht.

Al ik met mijn eigen laptop (Dell Inspiron, Windows 8, onboard WiFi) en iPhone het huis doorloop dan zie ik 'm inderdaad op een gegeven moment naar het andere netwerk schakelen. Niet ideaal, ik weet het, maar het werkt.

Probleem zit in de tweede laptop van vriendinlief. Een oud beestje, met windows 7 though, waar de onboard WiFi het al van heeft begeven. Er zit nu zo'n USB wifi adapter in (ICIDU Nano USB Adapter 150n). Dat ding verbindt prima met het oorspronkelijke wifinetwerk (Experiabox) en ook het tweede netwerk (Netgear) wordt goed gevonden, IP-adres wordt netjes verkregen, verbindingssterkte is prima. Echter, als hij verbonden is met de Netgear blijft aangeven 'geen internettoegang', en dat is er ook daadwerkelijk niet.

Dus, ene laptop (en iPhone) doet het prima. Andere doet het wel op de Experiabox, maar krijgt geen internetverbinding via het tweede netwerk (Netgear).

Ohja, ik heb al geprobeerd beide wifi-netwerken dezelfde SSID te geven, en ook geprobeerd om met twee namen te werken. Maakt voor dit probleem niks uit.

Waar moet ik het zoeken? In de instellingen in Windows? Instellingen in de Netgear range extender? (of experiabox zelfs?) Of is dat ICIDU USB Adapter ding gewoon kut en moet ik daarvoor iets anders hebben?

Verwijderd

Connecteer eerst met de Experia box.

Kijk in een DOS prompt, met commando "ipconfig" wat het "default gateway" is. Bv. 192.168.2.1.

Dit adres vul je in de Netgear range extender.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:38

JT

VETAK y0

Maak eens een Linux bootable USB stick en kijk eens of je daarmee wél verbinding krijgt via de Netgear.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel