Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-07 23:18
Hallo Allemaal,

Helaas is dit niet het eerste forum waar ik mijn vraag ga stellen, maar ik zit met een probleem.
Ik heb een Windows home server draaien thuis voor eigen gebruik zodat ik overal ter wereld bij mijn bestanden kan.
Omdat ik de server alleen zelf gebruik moet deze in standby kunnen.
Maar na dat ik mijn hardware heb e upgrade in de server en windows opnieuw heb moeten installeren blijft hij niet meer in standby.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, ik heb zelf het idee dat het bios juist is ingesteld.
Het enige wat me wel opgevallen is is dat als ik mijn Intel Gigabit CT desktop adapter er uit haal en dan in standby zet blijft me server in stanby staan.
Zodra ik deze pci e kaart er weer insteek blijft hij niet meer in standby dus daar maak ik uit op dat me bios juist is ingesteld.
En het probleem zit in me netwerk adapter maar ik heb alle instellingen al na gelopen na mijn idee maar ik kan niet ontdekken hoe of wat.

Mijn hardware:

Intel I5 4430
Crosair 1600 mhz 2x 4 GB
Asrock Z87 Extreme6
Intel Gigibit desktop ct adapter

( ik heb een losse netwerk adapter omdat windows home server de netwerk chip op mijn mobo niet ondersteund.)

hoop dat iemand me kan helpen
" als het topic in het verkeerder subforum staat mijn exceus maar ik heb het zo logisch mogelijk proberen te plaatsen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!K
Niemand met een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
Je hebt de meest recente drivers geïnstalleerd voor de netwerkkaart?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!K
Alles blijkt nu te werken heb de netwerk kaart in een ander pci e slot gestoken en hij gaat nu netjes in standby en aan waneer ik dat wil.. Ik zal in de loop van deze week nog even een update geven!