Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

TV budget 350-450

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een 40 of 42 inch televisie. Het budget bedraagt tussen de 350 en 450 euro. De volgende modellen ben ik zelf al tegengekomen:
Philips 42PFL3208H €449 http://www.bol.com/nl/p/p...rnet-tv/9200000011326540/
Samsung UE40EH5300 €429 http://www.bol.com/nl/p/s...rnet-tv/9000000012198228/
Samsung UE40EH6030 €419 http://www.bol.com/nl/p/s...full-hd/9000000012353733/
Sony KDL-40R470A €429 http://www.saturn.nl/mcs/...90,626656.html?langId=-11

De meest belangrijke eigenschap vind ik de beeldkwaliteit (scherpte en kleuren). Verder moet hij minimaal 2 hdmi aansluitingen hebben. 3D en Internet zie ik niet als vereiste maar is wel leuk meegenomen. Welke van deze tv's zouden jullie adviseren of hebben jullie eventueel een andere suggestie?

Alvast bedankt!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 12:29

Chris van der G

Tailchakra

Als je scherpte en kleuren belangrijk vind zou ik sowieso even langs de winkel lopen om schermen te gaan vergelijken. Samsung is namelijk wel heel scherp maar heeft hele fletse kleuren. Ook lijkt het wit meer "blauwig". In mijn ogen zijn de Samsung kleuren niet realistisch of veels te fel. Schermen van Philips en LG komen er meer in de buurt. LG's wit is veel puurder maar het zwarte is neutraler, waardoor je bij Samsung juist weer meer puur zwart hebt.

Ook weet ik niet wat voor smartphone je hebt (en/of playstation 3(?)) want daarbij heeft Sony wel hele leuke toepassingen die met elkaar gelinked staan.

Ik zou zeggen, loop even langs te winkel om verschillende merken te vergelijken. Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar LG/Philips.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het moeilijk te beoordelen vanuit de demo modus in de meeste winkels. Iemand ervaring met de Sony W6 serie?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Chris van der G schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:02:
Als je scherpte en kleuren belangrijk vind zou ik sowieso even langs de winkel lopen om schermen te gaan vergelijken. Samsung is namelijk wel heel scherp maar heeft hele fletse kleuren. Ook lijkt het wit meer "blauwig". In mijn ogen zijn de Samsung kleuren niet realistisch of veels te fel. Schermen van Philips en LG komen er meer in de buurt. LG's wit is veel puurder maar het zwarte is neutraler, waardoor je bij Samsung juist weer meer puur zwart hebt.
Dat heeft niets met de televisies zelf te maken. Vrijwel iedere televisie in de winkel is veel en veel te blauw omdat dit zo is ingesteld. In de winkelmodus staat de kleurtemperatuur doorgaans op koel en dat krijg je dus een verkeerde witbalans.

In de winkel kun je sowieso de beeldkwaliteit niet vergelijken of te beoordelen. Televisies staan verschrikkelijk slecht afgesteld met als doel op te vallen. De televisie dat het meest opvalt, wordt doorgaans het meest aantrekkelijk gevonden.

Hoe een televisie zou moeten zijn ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GNo8OlI.jpg

Hoe een televisie in de winkel eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ux8tCMB.jpg

• Dimens
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:26:
Ik vind het moeilijk te beoordelen vanuit de demo modus in de meeste winkels. Iemand ervaring met de Sony W6 serie?
Ja. De KDL-W655A heeft een erg goede beeldkwaliteit voor een LCD televisie. Het gaat hier echter wel om een 50Hz LCD televisie waardoor je wel last hebt van motion blur. Maar dat zul je met dit budget sowieso wel hebben.

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 12:29

Chris van der G

Tailchakra

Bij platte tv in nijmegen heb je de mogelijkheid de tv in te stellen buiten de demo, ik weet niet hoe dat bij de rest is. Dit vergelijk ik dus met +- dezelfde instellingen op LG en Samsung. Ook altijd als ik bij iemand thuis ben die een Samsung heeft vind ik het veels te blauwig, mijn LG thuis heb ik niet apart hoeven in te stellen om de "juiste" kleurwaardes te kijken.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• Dimens
Chris van der G schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:58:
Dit vergelijk ik dus met +- dezelfde instellingen op LG en Samsung. Ook altijd als ik bij iemand thuis ben die een Samsung heeft vind ik het veels te blauwig, mijn LG thuis heb ik niet apart hoeven in te stellen om de "juiste" kleurwaardes te kijken.
En even de kleurtemperatuur aanpassen of de beeldmodus op "film" zetten in de instellingen en de blauwe tint is weg. Geen rede om Samsung af te strepen.

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Chris van der G schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:02:

Ik zou zeggen, loop even langs te winkel om verschillende merken te vergelijken. Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar LG/Philips.
Ik zou veel eerder Phillips wegstrepen, niet meer wat het geweest is.
Zou eerder zeggen: Panasonic>Samsung>Sony>LG en de rest..Maar verschilt weer per type/serie/prijs.

Bekijk in ieder geval verschillende reviews, de één blinkt uit in kijkhoeken, de andere in lage iput lag, goede zwart waarden of veel features. Bekijk voor jezelf wat je belangrijker vind. Persoonlijk zou ik de Phillips en de ''oude'' 5300 van je lijstje schrappen. De 6030 of R470 of als laats genoemde W6 zijn betere televisies.
Pagina: 1