Toon posts:

Andere wifi router ipv experiabox (advies)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na (zeer) lang worstelen met mijn wifi netwerk heb ik besloten dat ik mijn draadloos netwerk via een andere router wil.

Omdat ik ook telefoon en tv via KPN hen zal de experiabox daarvoor moeten blijven.
Mijn internetverbinding wil ik buiten de experiabox om hebben, kan dit?

Ik heb zeer veel ellende met verbindingen buiten/binnen naar bijv. webservers/mailservers die extern staan.
Op een of andere vage manier worden deze geblokkeerd door de experiabox.
En ik krijg ze niet open...
Ook een groot bereik en hoge wifi-snelheid zijn belangrijk voor mij.

Wie kan mij een goed advies geven hoe ik dit aanpak en welke router ik hier het beste hier voor kan gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
O ja, ik heb glasvezel

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Groot bereik en hoge snelheden, dat zal sowieso vrij lastig worden. En heb je zelf al wat rondgekeken hier? Volgens mij is er hier genoeg te vinden over zowel Experiabox als (goede) draadloze netwerken.

Met de wijzigen knop kan je overigens ook je bericht bijwerken, scheelt je het kicken van een topic. :)

Verwijderd

Welk WiFi apparaat heb jij die "hoge" snelheden nodig heeft. En wat is snel? 8 Mbps? 18 Mbps (dat is HD kwaliteit).

En kan dat WiFi apparaat die "snelheden" wel verwerken? Verwacht niet dat eej iPhone, een stream van 80 Mbps kan verwerken (zijn processor zal het niet trekken), en voor dat kleine scherm heb je aan 3 Mbps voldoende.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 11:06 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:31

Fiber

Beaches are for storming.

Overstappen op een glasvezel provider die niet met die rottige experiabox werkt... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Fiber schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:15:
[...]

Overstappen op een glasvezel provider die niet met die rottige experiabox werkt... :)
Heb idd. Overwogen, maar ik kom veel duurder uit.
Telfort was de enige die goedkoper was, maar al dat gedoe....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 10:58:
Welk WiFi apparaat heb jij die "hoge" snelheden nodig heeft. En wat is snel? 8 Mbps? 18 Mbps (dat is HD kwaliteit).

En kan dat WiFi apparaat die "snelheden" wel verwerken? Verwacht niet dat eej iPhone, een stream van 80 Mbps kan verwerken (zijn processor zal het niet trekken), en voor dat kleine scherm heb je aan 3 Mbps voldoende.
Ik heb alles via "Airplay" muziek en video. Dat werkt goed maar kan beter.
Blueray streamer is nu geen optie, maar zou leuk zijn als het wel kan.

Verder geen extreme wifi apparaten.

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op zondag 29 september 2013 @ 10:56:
Groot bereik en hoge snelheden, dat zal sowieso vrij lastig worden. En heb je zelf al wat rondgekeken hier? Volgens mij is er hier genoeg te vinden over zowel Experiabox als (goede) draadloze netwerken.

Met de wijzigen knop kan je overigens ook je bericht bijwerken, scheelt je het kicken van een topic. :)
Doe ik uiteraard ook...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 12:47:
Ik heb alles via "Airplay" muziek en video. Dat werkt goed maar kan beter.
Blueray streamer is nu geen optie, maar zou leuk zijn als het wel kan.

Verder geen extreme wifi apparaten.
Wat voor wifi netwerk geeft de Experiabox nu? Heb je al gekeken of je bijvoorbeeld dat kan troubleshooten, zoals kijken waar een rustig plekje is op het wifi verkeer?

Daarnaast; je topic kicken (binnen 24 uur) is onwenselijk. Als je een extra post wilt citeren, pas dan je bericht aan of selecteer het bericht middels de quote knop bij het posten. Ook daar kun je 'gewoon' de nieuwe berichten ophalen om te citeren als zij binnenkomen (zover ik weet).

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Als je wat rond zoekt hier dan kom je sowieso genoeg topics tegen. In de meest wordt de site http://netwerkje.com vermeld. Hier kun je op vinden waar je naar zoekt.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Jep managed switch en een nette router. Werkt fijn :)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Pagina: 1