SSD in Asus K56CB-XX396H

Pagina: 1
Acties:

• D3sm0dr0mic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01-2025
Ik heb een vraag over het BIJ plaatsen van een SSD schijf in bovengenoemde laptop. Ik kan er zelf op de site van ASUS niets over terugvinden en de verschillende fora spreken alleen over het vervangen van de HDD door een SSD schijf.

Ik overweeg namelijk ook de Asus S56CB-XX009H, deze heeft naast (een iets kleinere HD ook een 24GB SSD) Zo te zien zijn de laptops identiek, ook qua moederbord. Mijn voorkeur gaat echter uit naar de K56CB omdat deze een iets snellere processor heeft en een grotere HDD. Het zou mij goed uitkomen om een SSD bij te plaatsen om hier Windows op te zetten.

Ik hoor graag van jullie of dit mogelijk is!

Alvast bedankt!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:51
Ik kan het ook zo gauw niet vinden. Op de website van Asus staat over de Asus S56CB-XX009H dat er maar 3GB flash in zit? Wat ik nogal raar weinig vind, tenzij er gebruik wordt gemaakt van een momentus xt hybride schijf.
waar het om gaat is of er een m-Sata poort op zit. Dat is een soort van sata poort voor ssd's zonder behuizing. Je kan er veilig vanuit gaan dat er geen ruimte is voor een 2,5inch SSD naast de reguliere hdd. Wat je dus zou kunnen doen is ff een mailtje naar asus of de betreffende computerzaak sturen met de vraag of er een m-Sata poort aanwezig is.
If so, dan kan je 2 dingen doen. Of een volledige 120GB/256GB m-sata ssd gebruiken als main harddisk. Of een kleinere versie 64GB (of 128GB waarvan max 64 gebruikt wordt maar de prestaties wel ten goede komt) als cache SSD gebruiken dmv Intel SRT.