[Mifi] iPod Touch 4G interNIET via Ziggo op TP-LINK device

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Iemand voor mij een idee of oplossing?

Omdat ik ook buiten het bereik van wifi wil kunnen internetten, heb ik de TP-LINK M5350 3G mobile router bij BOL.com gekocht met een Ziggo Mobiel abonnementje van € 15,00 per maand. 15 euro voor 1 GB datalimiet (met maandelijkse opzegtermijn) en € 74,99 voor een mifi device leek mij allebei niet duur.

Maar nu komt het!

Internetten heb ik tot nu toe niet kunnen doen op m'n iPod via de TP-Link!

Via de url 192.168.0.1 kan ik vanalles instellen en wijzigen, maar de TP-Link blijft in m'n browser aangeven dat 'ie DISCONNECTED van het internet is.

Ik heb de TP-Link al een paar keer — op instructies uit de pdf manual — gereset naar de fabrieksinstellingen, maar zonder resultaat: TP-Link blijft DISCONNECTED van het WWW.

Ook zou er volgens diezelfde pdf manual, na plaatsing van de simkaart, al een profiel moeten bestaan met de instellingen van Ziggo Mobiel, maar helaas: profiel niet aanwezig en ook zelf een profiel aanmaken met de settings van Ziggo Mobiel lukt niet.

Doe ik iets niet goed of ís er iets niet goed met mijn TP-Linkje al dan niet in combinatie met Ziggo Mobiel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Zou je niet eens Ziggo bellen voor de juiste settings? Dat had ik ook met een data kaartje van XS4ALL. Daar stond wel een profiel op, maar met een oud APN naam (UMTS i.p.v. umts.xs4all.nl).
Kwam nooit het internet op. Na het veranderen van de APN, meteen (binnen 1 seconde) verbinding.

He kan ook zijn, dat er op de site van Ziggo de juiste instellingen staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 29-09-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Anoniem: 203842 schreef op zondag 29 september 2013 @ 10:56:
Zou je niet eens Ziggo bellen voor de juiste settings? Dat had ik ook met een data kaartje van XS4ALL. Daar stond wel een profiel op, maar met een oud APN naam (UMTS i.p.v. umts.xs4all.nl).
Kwam nooit het internet op. Na het veranderen van de APN, meteen (binnen 1 seconde) verbinding.

He kan ook zijn, dat er op de site van Ziggo de juiste instellingen staan.
Ziggo kan en zal ik hierover ook nog even bellen, maar zoals ik eerder al aangaf: ik kan ook geen enkel profiel zelf aanmaken, dit lijkt gewoon niet te kunnen via de browser. Ook zat er bij deze TP-Link geen cd'tje bij met (installatie)software ofzo, het zou allemaal in een poep en een scheet moeten werken zodra ik m'n (Ziggo-)simkaartje in de M5350 zou plaatsen.

Wat ik ook nog vond op de website van TP-LINK, is deze Quick Instllation Guide. Onder punt T2 van Troubleshooting hebben ze het over dat mijn sim een WCDMA-simkaart moet zijn. Wat betekent WCDMA? En heb ik of Ziggo dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 13:27

4play

-Nintendo- fan

Je hebt een Amerikaanse ministerie router.

Je moet voor NL (en de rest van de wereld) er een hebben met gsm 3g of 4g die dwarse Amerikanen hebben een ander systeem en dat is niet compatible met gsm.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Dat ding kan gewoon GSM aan (kijk maar naar de specs).

Ik zou ff dat ziggo mobiel kaartje in een smartphone proppen en dan via de smartphone de instellingen veranderen (als er een verkeerd profiel op die sim staat).

Compromises are for the weak