Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik krijg deze melding:

"De afbeelding kon niet worden geplaatst, aangezien de grootte van 2MB is overschreden. Je kunt je advertentie aanpassen en nogmaals een poging wagen een kleinere afbeelding te uploaden."

Zucht. Sorry hoor, maar de afbeeldingen zijn op dat moment toch al geupload. Waarom deze archaïsche beperking? Ik probeer een lens te verkopen, en met een paar voorbeeldfoto's is het volkomen redelijk dat foto's groter dan 2MB zijn.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat zijn toch typisch files die je op Dropbox zet en dan gewoon de linkjes plaatst.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik wil toch gewoon foto's bij een advertentie kunnen plaatsen en op een normale professionele manier weergeven? En dan kom je met Dropbox? Ik heb dat trouwens niet eens.

[ Voor 21% gewijzigd door _Thanatos_ op 29-09-2013 00:28 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het komt nogal diva over: het moet op jouw manier en mag geen moeite kosten. Dropbox kun je zo krijgen, 2 gigabyte voor afbeeldingen. Gewoon even thumbnails maken voor bij de advertentie en dan doorlinken.

Dat laatste is juist professioneel, zodat mensen niet de hele afbeelding hoeven te laden als ze dat niet willen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nou sorry hoor.
Het is gewoon voor een site als Tweakers.net geen enkele moeite om die afbeeldingen te accepteren (die op het moment van de foutmelding feitelijk al geaccepteerd zijn!!) en de thumbnails te genereren die toch al gegenereerd worden.

Die laatste opmerkingen van je zie ik dus niet echt als een argument, want zó slecht is Tweakers.net niet.

Laat ik het anders stellen:
Wat is precies het nadeel van >2MB voor een afbeelding accepteren?

[ Voor 12% gewijzigd door _Thanatos_ op 29-09-2013 02:10 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:22
Nu worden ze na het uploaden gecheckt en vermoedelijk weer weggemikt. Zou je ze bewaren dan kosten ze ineens wél storagecapaciteit en bovendien ook nog eens significant meer dataverkeer.

Voor een doorsnee advertentie volstaat een limiet van 2 MB perfect, anders krijg je van die handige Harry's die met een mobieltje een vage ziljoen megapixel foto uploaden (waarop je geen steek meer ziet dan op een góede afbeelding van 600 KB !) en vervolgens niet meer de moeite nemen om de boel te verkleinen.

Is dus gewoon een kosten-baten afweging: 2 MB volstaat voor normale doeleinden prima, wil je meer dan heb je de vrijheid dat op een andere manier (zelf!) op te lossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Stel je voor, iedereen zou dat doen. Dan laden pagina's volomen ruk op een mobiel device of op een trage internetverbinding. Om maar te zwijgen van de hoeveelheid opslag die het kost omdat iemand die er minder verstand van heeft een stel 15Mpix foto's upload. Vergeet niet dat er bijna 100k users op T.net zitten. Da's een hoop storage, en die is niet van het type dat je zo even bij de Mediamarkt haalt ;)

Daarnaast: volgens mij kan T.net alleen serverside controleren. Dus hoe groter het bestand, hoe langer het duurt voordat jij een foutmelding krijgt. Da's best frustrerend als je even hebt zitten wachten en je dan pas op het laatst een melding krijgt ;)

Sowieso: waarom door T.net het wiel opnieuw uit laten vinden en een eigen fuctionaliteit bouwen, als anderen die al bieden? Nofi, maar dan zie ik het geld dat dat kost liever besteed aan zaken waar de hele community mee is geholpen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 17:15
Allemaal mooie argumenten, maar even heel kort door de bocht:

Waarom accepteert Marktplaats dan wel ieder formaat afbeelding, die zij vervolgens converteren naar een kleiner formaat?
En MP krijgt heel wat meer foto's en TB's aan dataverkeer te verwerken dan T.net ;)

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Geen idee waarom Marktplaats wel en Tweakers net.

Wel twee dingetjes:
• Qua kwaliteit gaat het er dan niet op vooruit, iets wat de TS van dit topic wel wil
• Voor Marktplaats is iets dergelijks core-business, dat is V&A voor Tweakers niet, en met de ingekrompen dev-capaciteit kan ik me prima voorstellen dat men het hier bij laat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mistervis007 schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:09:

Waarom accepteert Marktplaats dan wel ieder formaat afbeelding, die zij vervolgens converteren naar een kleiner formaat?
En MP krijgt heel wat meer foto's en TB's aan dataverkeer te verwerken dan T.net ;)
4MB, http://www.marktplaats.nl...t?articleNumber=000005179

Maar goed, wel nog steeds een kulargument. want tweakers heeft geen ruk te maken met marktplaats en visa versa.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Omdat V&A niet de core activiteit van Tweakers.net is, maar wel van Marktplaats. V&A is een service aan de users :)

Verder moet je de structuur niet gaan aanpassen voor een uitzondering, zeker niet als de vrager dit zelf makkelijk kan oplossen.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 29-09-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:49
_Thanatos_ schreef op zondag 29 september 2013 @ 02:10:

Laat ik het anders stellen:
Wat is precies het nadeel van >2MB voor een afbeelding accepteren?
Ten eerste natuurlijk: schijfruimte. Als iedereen z'n 10MB JPG's direct uit z'n camera gaat uploaden, heb je zo terabytes aan opslag wat nergens voor nodig is.

Ten tweede: laadtijden. Niet iedereen heeft 150Mbit.

Ten derde: in 99% van de gevallen is het niet eens nodig om een plaatje groter te laten zijn dan 500KB. Dat is groot zat voor een fatsoenlijk plaatje van maximaal 1920x1080 (wat 95% van de mensheid gebruikt).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Om dat even de advocaat van de duivel te spelen, in de rol van user en niet als crew: al upload je een foto van 4MB; die kan server-side ook best even ge-resized worden naar een fatsoenlijk(er) formaat. Scheelt weer paint/photoshop/whatever opstarten nadat je tegen zo'n foutmelding aan loopt en die 4MB toch al geupload hebt. Die 4MB hoeft T.net niet te bewaren, alleen de resized foto('s) en thumbnail(s). Uiteraard dien je wel een limiet te hanteren zodat grapjassen geen foto's van 2GB kunnen oploaden, maar die limiet zou je best op 10MB ofzo kunnen zetten.

Overigens zeg ik dit zonder feitelijke kennis van wat er achter 't upload systeem zit en ken ik verdere beperkingen/load/resources niet om iets zinnigs te zeggen over wat wel (praktisch) kan en wat niet.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 29-09-2013 19:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die dan vervolgens een soort van veredeld postzegelformaat krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RobIII schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:05:
Om dat even de advocaat van de duivel te spelen, in de rol van user en niet als crew: al upload je een foto van 4MB; die kan server-side ook best even ge-resized worden naar een fatsoenlijk(er) formaat. Scheelt weer paint/photoshop/whatever opstarten nadat je tegen zo'n foutmelding aan loopt en die 4MB toch al geupload hebt. Die 4MB hoeft T.net niet te bewaren, alleen de resized foto('s) en thumbnail(s). Uiteraard dien je wel een limiet te hanteren zodat grapjassen geen foto's van 2GB kunnen oploaden, maar die limiet zou je best op 10MB ofzo kunnen zetten.
Dan zal de TS klagen dat de foto's worden gedownsized en dat hij juist zijn grote plaatjes wil hebben staan. Het zal het specifieke voorbeeld niet oplossen, alleen dat de klacht eerder in het traject komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

T.net fotoalbum max. filesize is onlangs naar 5MB opgehoogd, waarom 2 verschillende limieten handhaven?

(En de mogelijkheid de V&A afbeeldingen meteen naar je fotoalbum te kunnen uploaden zou ook prettig zijn :P)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:55
(en laat het T.net fotoalbum ook meteen de boel resizen naar forum-acceptabele afmetingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Het is een prima afweging om gewoon alles te accepteren wat er geupload wordt, en dan de server de boel terug te laten schalen. Als de foto al geupload is, is het kolder om te zeggen dat ie toch stiekum niet okay is. Upload em dan gewoon niet, of accepteer em.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Je mist een belangrijk punt. Als je 'm niet accepteert kun je 'm trashen en kost 'ie niet tot in der eeuwigheid storage en bandbreedte. Niks kolder aan dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:49
Maar dan had 'ie beter van tevoren geweigerd kunnen worden, da's wel zo duidelijk.

The devil is in the details.

Pagina: 1