Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

400 euro laptop - gaat dat werken met Photoshop?

Pagina: 1
Acties:

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-11 20:33
Een vriendin van me wil maximaal 400 euro uitgeven voor een 15" laptop. Ze gebruikt Office, Chrome voor internet, Twitter (aparte client), en Photoshop (versie CS5). Vooral dat laatste blijkt in de winkel problemen op te leveren. Daar zeggen ze dat het niet werkt, en dat je dan minimaal een Core i5 moet hebben. Dan zit je op minimaal 500 euro. Voor 400 euro is er in de stad nog geen Core i3 te krijgen, dus zit je met een Pentium, AMD of Celeron CPU.

Ze gebruikt datzelfde Photoshop nu op een vijf jaar oude laptop die indertijd 350 euro kostte. Dat werkt uiteraard niet snel, maar ik kan me niet voorstellen dat het nu met een 10x snellere laptop niet meer zou werken.

Zij wil gewoon in de stad kopen, dus bij de Mediamarkt, Dixons, Mycom of Paradigit. Daar is beperkt aanbod voor die prijs, Compaq, Toshiba, Asus.

Ikzelf vind het moeilijk adviseren, omdat ik iemand met een beperkt budget geen laptop wil aanraden die straks onder de maat presteert en het niet goed doet met Photoshop. Dan moet ze even doorsparen tot ze 500 euro heeft. En van de andere kant vind ik het zonde om haar 100 of 200 euro extra uit te laten geven aan iets wat niet nodig is.

Graag jullie ervaringen!

[ Voor 4% gewijzigd door sumac op 28-09-2013 21:25 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:37
Mijn ervaring met google zegt dat je er minimaal het volgende voor nodig hebt:
http://helpx.adobe.com/x-...p_CS5_system_requirements

UNOX: The worst operating system

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Zolang de laptop een redelijke grafische kaart, voldoende geheugen en CPU-snelheid heeft, kan een 400 euro laptop prima Photoshop draaien. Even slim zoeken, that's all.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je photoshop (ook CS5) officieel koopt ben je 500+ euro kwijt voor de software. Zo jammer zijn dat dan niet uit te geven voor de laptop.

Aan de andere kant, als de laptop in de winkel sneller is (benchmarks!) dan wat ze nu heeft gaat ze waarschijnlijk er behoorlijk op vooruit.

Meer zinvolle opmerkingen kunnen mensen alleen geven als je de specs van de oude pc, nieuwe laptop, en wat ze ermee doet weten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het werkt wel op een langzamere CPU. Of het lekker gaat lopen is een ander verhaal.

Verwijderd

Ik werkte voor een 3weekjes met Photoshop CS6 op een Packard Bell laptop voor school.
AMD dualcore E-1-1200
AMD HD7310 (gedeeld geheugen geloof ik)
4GB geheugen

Ik moest gpu versnelling compleet uitschakelen omdat het werkveld regelmatig zwart werd en ging flikkeren. Ik weet niet of dit een driver probleem was trouwens.
Voor de rest werkte photoshop prima al deed ik in principe alleen maar wat fotocollages/teamsheets/posters op maximaal A3 formaat. (PSD's van rond de 10-20mb wel)

Het ging om deze laptop:
http://nl.hardware.info/r...n-de-rest-van-de-techniek

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 00:09 ]

Pagina: 1