Thuisnetwerk advies

Pagina: 1
Acties:

• Arnout33
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 20:29
Hallo iedereen,

Allereerst hoop ik dat dit topic op de juiste plek staat en dat het toegestaan is om hier advies te vragen.

Ik ben m'n netwerk aan het upgraden zodat ik overal ethernet & wifi heb. Internet komt op gelijksvloers binnen van telenet, hier staat dus ook de modem & router van telenet. Deze gebruik ik echter niet wegens slecht zendbereik etc. Aan de modem hangt nu een TP link router welke zorgt voor het wifi signaal op gelijkvloers & 1e verdiep. Echter het probleem, op zolder is er ook internet nodig, ethernet voor de tv en wifi voor de rest. Er is dus een ethernetkabel gelegd van de TP link router naar de zolder. Hier staat een switch, die bekabeling verzorgt voor de tv, NAS en android pc.

Wat heb ik nodig? Een tweede access point op zolder die de zolder voorziet van stabiel internet. Deze zou dual band moeten zijn en liefst ook als switch moeten werken zodat de huidige switch weg kan. Heeft er iemand suggesties voor welk apparaat hieraan zou voldoen? Ik heb al rond zitten kijken maar vind vooral range extenders zonder de mogelijkheid om ethernet aan te sluiten. Ik zou waarschijnlijk ook gewoon een extra router kunnen kopen en instellen als tweede access point, maar zijn dit niet onnodige kosten?

Ook zou ik de router beneden willen upgraden naar dual band, de 2,4ghz band is hier overbevolkt, de wifi is momenteel ronduit instabiel te noemen. Ik ben dus ook op zoek naar een dual band router. Ik heb hiervoor ook al zitten kijken en zag dat er veel prijsverschil is, het gaat van 50 tot 150 euro, maar wat heb ik nou nodig?

Advies is altijd welkom!

Groetjes

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Dorogaans is een router en daarvan het router gedeelte niet gebruiken goedkoper dan een accesspoint met losse switch (of ingeboude switch, al zijn die zeldzaam).

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 28-09-2013 20:52 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:40
Als je een switch/accespoint in één zoekt die ook dual-band geschikt is zou je ook een router kunnen instellen als switch/accespoint.

De combinatie switch/accespoint/dual-band in één apparaat gaat anders erg lastig worden.

TP-link WDR3600/4300 lijkt mij wel een aantrekkelijk keuze

• Arnout33
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 20:29
Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat ik inderdaad beter een nieuwe router koop, en de huidige 2,4ghz router op zolder zet als extra access point. Dan maar geen 5ghz op zolder.
De TP-link WDR4300 ziet er interessant uit, ik denk dat deze het gaat worden. Vinden jullie het waard om te investeren in een AC router? Ik heb momenteel geen AC apparaten maar ik kan me voorstellen dat dit snel kan veranderen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Regel #1 in IT:

NOOIT 'voor de toekomst' iets kopen. Prijzen dalen snel, dus wat je nu koopt voor straks is straks stukken goedkoper. Dief van eigen portemonnaie dus om nu te kopen wat je straks pas nodig hebt. Komt bij dat AC nog niet gestandaardiseerd is en maar de vraag is of 1e generatie spul van verschillende merken goed samen kan werken...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Klopt dion_b.

het "voor de toekomst" geldt wel voor kabels trekken, naar alle mogelijke uithoeken van je huis. De investering in de kabels blijft tientallen jaren goed.
Pagina: 1