(Home)VPN delen met collega's

Pagina: 1
Acties:

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 19:49
Hallo iedereen,

Gezien mijn beroep kom ik op vele plaatsen in het buitenland, helaas zijn de restricties vaak te belachelijk om op te noemen (en via het werk surfen is niet mogelijk).
Om deze reden heb ik thuis een VPN server draaien op een Raspberry Pi om te surfen.
Nu is het zo, dat ik de mogelijkheid heb om een Raspberry Pi in een datacenter te plaatsen, wat toch wel een stap vooruit is op vlak van snelheid.

Nu komt de vraag:
Ik wil deze verbinding delen met collega's, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet in de problemen kom met downloads / illegale activiteiten met een verbinding op mijn "naam".
Je kan de DNS forwards wel loggen, maar is dit voldoende om de verantwoordelijkheid van me af te schuiven?

Verwijderd

En wat versta je onder "in de problemen"?

Als jij een VPN hebt, kan je namelijk bijna niets loggen (alleen van welk IP ze komen, hoe laat en hoe lang ze op de VPN zaten. Maar je kan NIET in de VPN kijken wat ze daar uitspoken.

Vraag 1: Waarom wil jij je COLLEGA's toegang geven tot de VPN?

Vraag 2: Waarom is het niet mogelijk om op de router van je werk het verkeer zo in te stellen, dat als je connect via VPN , dan juist WEL internet toegang geven? Want een internetpijp heeft je werk echt wel.

Vraag 3: Waarom geen commerciële VPN afnemen? Voor rond de 55$ (dat is iets van 43 euro) per jaar, heb je onbeperkt toegang. Dat zijn de kosten natuurlijk niet. Ik denk dat het plaatsten van de Raspberry in de datacentre meer kost.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gewoon even een contractje laten tekenen door iedereen die op je VPN wil ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:44
Wat voor snelheden verwacht je met je Raspberry PI? De throughput daarvan is nogal beperkt...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 19:49
Met problemen bedoel ik een torrentje ofzo downloaden,... tenslotte mag je geen auteursrechtelijk materiaal verspreiden,...

Vraag 1: Omdat het kan, en omdat ik weer véél te goed ben voor de medemens

Vraag 2: Internet wordt tegengehouden over VPN, veranderen willen ze niet doen (wat ook te begrijpen is)

Vraag 3: Ook niet als plaatsen in het datacenter gratis kan (kennis)? Dat kost me even veel als 1 jaar VPN afnemen in aaschaf, voor de komende jaren kost het me niks.
Dit schept nog wat extra mogelijkheden. Ook laat ik thuis 24/7 een Pi heb draaien, scheelt me dat ook weer elektriciteit en de snelheid zal een pak beter zijn.

De snelheid die ik verwacht zal zeker voldoende zijn, als ik de load extrapoleer volgens de huidige bandbreedte kom ik al een hele eind hoor.